Tiskové zprávy
Hnutí DUHA Jeseníky : Krnovská konference o dopravě: Přehlídka nekoncepčnosti Krnova
Krnovská radnice má za sebou po sedmi letech ve stejném složení nemalé číslo pro město katastrofických projektů. Navedení tranzitní kamionové dopravy do centra města, výstavba nevzhledných supermarketů v sousedství památkové zóny, devastace architektury náměstí polystyrenovým panoptikem, plánování výstavby Aquacentra jako zdroje cestovního ruchu, prosazování předimenzované přehrady v Nových Heřminovech jako protipovodňového opatření – co projekt to důkaz nekompetentnosti ba až bezpříkladné omezenosti a mozkové impotence radních.
Dalším aktuálním kontroverzním projektem krnovské radnice je plánování stavby magistrály skrz město a jeho unikátní prameniště. Projekt je dokladem nekoncepčnosti rozvoje města. Začal tím, že město prosadilo otevření hraničního přechodu ve Vysoké pro veškerou a to i kamionovou dopravu. Poté následovala výstavba Hypernovy s velkým záchytným parkovištěm v centru města. Zákonitě vzrostlo dopravní zatížení a místostarosta Vrzal prosadil v zastupitelstvu obchvat, který není obchvatem ale průtahem klidovou částí města. Magistrála odřízne část města od centra a přitom ani podle těch nejoptimističtějších odhadů neulehčí dopravě ve městě. Možná proto se místostarostovi Vrzalovi, který navzdory všem obavám projekt prosazuje, nedaří získávat na obchvat peníze. Hnutí DUHA Jeseníky podalo žalobu u Krajského soudu na rozhodnutí krajského úřadu ve věci územního rozhodnutí na stavbu obchvatu. KÚ totiž zcela ignoroval připomínky Hnutí DUHA Jeseníky týkající se ochrany prameniště.
Na 20. 4. 2006 plánuje Krnov uspořádání konference o dopravní obslužnosti západní části MS kraje. Obyvatelé této oblasti a všech vesnic, které trpí zničenými vozovkami jistě nelibě ponesou snahu Krnova prosadit výstavbu průtahu městem přes prameniště na úkor údržby stovek kilometrů vesnických cest.
Ivo Dokoupil z Hnutí DUHA Jeseníky řekl:
„Řešením dopravní situace pro město Krnovy je vybudování páteřní cyklotrasy vedoucí korytem řeky a její napojení na další trasy, podpora hromadné dopravy a technická opatření zajišťující zklidnění dopravy ve městě. O těchto všech věcech se jenom mluví, ale neudělalo se za sedm roků vůbec nic. Několikrát jsme místostarostovi Vrzalovi navrhovali vytvoření pracovní skupiny s naším zastoupením, bohužel marně. Namísto toho se miliony utrácejí za kontroverzní projekt průtahu městem, který nejenže ohrozí unikátní prameniště, ale navíc odvede z centra města jenom nepatrnou část dopravy. Krnov totiž není typickým tranzitním městem. Akutním dopravním problémem v naší oblasti je stav venkovských cest a ne situace Krnova, který si za ní navíc může sám nekoncepčním budováním supermarketů a parkovišť v centru města.“
Dalším aktuálním kontroverzním projektem krnovské radnice je plánování stavby magistrály skrz město a jeho unikátní prameniště. Projekt je dokladem nekoncepčnosti rozvoje města. Začal tím, že město prosadilo otevření hraničního přechodu ve Vysoké pro veškerou a to i kamionovou dopravu. Poté následovala výstavba Hypernovy s velkým záchytným parkovištěm v centru města. Zákonitě vzrostlo dopravní zatížení a místostarosta Vrzal prosadil v zastupitelstvu obchvat, který není obchvatem ale průtahem klidovou částí města. Magistrála odřízne část města od centra a přitom ani podle těch nejoptimističtějších odhadů neulehčí dopravě ve městě. Možná proto se místostarostovi Vrzalovi, který navzdory všem obavám projekt prosazuje, nedaří získávat na obchvat peníze. Hnutí DUHA Jeseníky podalo žalobu u Krajského soudu na rozhodnutí krajského úřadu ve věci územního rozhodnutí na stavbu obchvatu. KÚ totiž zcela ignoroval připomínky Hnutí DUHA Jeseníky týkající se ochrany prameniště.
Na 20. 4. 2006 plánuje Krnov uspořádání konference o dopravní obslužnosti západní části MS kraje. Obyvatelé této oblasti a všech vesnic, které trpí zničenými vozovkami jistě nelibě ponesou snahu Krnova prosadit výstavbu průtahu městem přes prameniště na úkor údržby stovek kilometrů vesnických cest.
Ivo Dokoupil z Hnutí DUHA Jeseníky řekl:
„Řešením dopravní situace pro město Krnovy je vybudování páteřní cyklotrasy vedoucí korytem řeky a její napojení na další trasy, podpora hromadné dopravy a technická opatření zajišťující zklidnění dopravy ve městě. O těchto všech věcech se jenom mluví, ale neudělalo se za sedm roků vůbec nic. Několikrát jsme místostarostovi Vrzalovi navrhovali vytvoření pracovní skupiny s naším zastoupením, bohužel marně. Namísto toho se miliony utrácejí za kontroverzní projekt průtahu městem, který nejenže ohrozí unikátní prameniště, ale navíc odvede z centra města jenom nepatrnou část dopravy. Krnov totiž není typickým tranzitním městem. Akutním dopravním problémem v naší oblasti je stav venkovských cest a ne situace Krnova, který si za ní navíc může sám nekoncepčním budováním supermarketů a parkovišť v centru města.“
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk