Tiskové zprávy
Hnutí Duha Jeseníky: Krnovský obchvat nevyřeší dopravu v centru města - pouze problém odloží
Krnovský obchvat bude stát kolem 2 mld korun a významně nevyřeší nárůst dopravního zatížení v centru města, a to ani podle oficiálního generelu dopravy (Saura 1999) (1). Povede ke snížení intenzity řádově o 30 %, zatímco doprava roste kolem 60 % za 10 let. Problém tak nebude vyřešen, pouze odložen – ale peníze budou utraceny, část města zničena a na další opatření nebudou prostředky.
Řešení je třeba hledat v budování cyklostezek, zúžení Revoluční ulice a vybudování cyklostezek na obou jejích stranách, vybudování cyklostezky v upraveném korytě řeky Opavy, vybudování parkovišť pro kola, zúžení ulic ve prospěch cyklistů a zlepšení MHD a návaznosti spojů. Takováto opatření budou mít trvalý účinek. Bohužel s nimi nikdo v rozpočtu nepočítá, zůstává jenom u slibů a Krnov letos opět žádné cyklostezky nevybuduje.
Hnutí Duha Jeseníky podalo před dvěma lety žalobu, kterou napadlo územní rozhodnutí o umístění obchvatu města Krnova. Hlavním důvodem, proč se Hnutí DUHA Jeseníky snaží zabránit budování obchvatu ve stávající trase, jsou katastrofální dopady na klidovou část města, které stavba přinese, a ohrožení unikátního prameniště, jehož cenu nelze penězi vyčíslit. Efektivita obchvatu je přitom pochybná.
Ivo Dokoupil z Hnutí DUHA Jeseníky řekl:
„Politici nám lžou, když nám slibují, že po vybudování obchvatu se dopravní situace ve městě rapidně zlepší. Chtějí tak zakrýt své chyby, kdy umožnili průjezd kamionům městem k přechodu ve Vysoké a kdy nechali v centru vybudovat několik supermarketů s velkými parkovišti, které nasávají dopravu ze širokého okolí. Řešení je třeba hledat v budování cyklostezek a v redukci dopravy tak, jak to dělají v některých městech na západ od nás. Je třeba se už konečně poučit a neopakovat pořád stejně chyby jenom proto, že je to jednodušší. Pokud by se v Krnově našel schopný politik s vizí delší než volební období, pak by jistě využil zkušenosti svých západních kolegů a prosadil opravdové řešení, ne jenom kosmetické navíc s negativními dopady na život města.“
Řešení je třeba hledat v budování cyklostezek, zúžení Revoluční ulice a vybudování cyklostezek na obou jejích stranách, vybudování cyklostezky v upraveném korytě řeky Opavy, vybudování parkovišť pro kola, zúžení ulic ve prospěch cyklistů a zlepšení MHD a návaznosti spojů. Takováto opatření budou mít trvalý účinek. Bohužel s nimi nikdo v rozpočtu nepočítá, zůstává jenom u slibů a Krnov letos opět žádné cyklostezky nevybuduje.
Hnutí Duha Jeseníky podalo před dvěma lety žalobu, kterou napadlo územní rozhodnutí o umístění obchvatu města Krnova. Hlavním důvodem, proč se Hnutí DUHA Jeseníky snaží zabránit budování obchvatu ve stávající trase, jsou katastrofální dopady na klidovou část města, které stavba přinese, a ohrožení unikátního prameniště, jehož cenu nelze penězi vyčíslit. Efektivita obchvatu je přitom pochybná.
Ivo Dokoupil z Hnutí DUHA Jeseníky řekl:
„Politici nám lžou, když nám slibují, že po vybudování obchvatu se dopravní situace ve městě rapidně zlepší. Chtějí tak zakrýt své chyby, kdy umožnili průjezd kamionům městem k přechodu ve Vysoké a kdy nechali v centru vybudovat několik supermarketů s velkými parkovišti, které nasávají dopravu ze širokého okolí. Řešení je třeba hledat v budování cyklostezek a v redukci dopravy tak, jak to dělají v některých městech na západ od nás. Je třeba se už konečně poučit a neopakovat pořád stejně chyby jenom proto, že je to jednodušší. Pokud by se v Krnově našel schopný politik s vizí delší než volební období, pak by jistě využil zkušenosti svých západních kolegů a prosadil opravdové řešení, ne jenom kosmetické navíc s negativními dopady na život města.“
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk