https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/lavka-holka-mezi-holesovicemi-a-karlinem-ma-stavebni-povoleni.budovat-se-zacne-na-konci-leta
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Hl. město Praha: Lávka HolKa mezi Holešovicemi a Karlínem má stavební povolení. Budovat se začne na konci léta

6. května 2021 | Hl. město Praha
Stavební povolení lávky HolKa pro chodce a cyklisty spojující městské části Praha 7 a Praha 8 dnes nabylo právní moci. V půlce dubna vypsalo hlavní město veřejnou zakázku na zhotovitele stavby a předpoklad zahájení stavby je konec léta 2021. Pražané by se po nové lávce mohli projít nebo projet už na konci roku 2022. Bude dlouhá 285 metrů a šířka mezi zábradlími bude čtyři metry. Předpokládá hodnota zakázky je 197 milionů korun.

„Projekt lávky HolKa mezi Holešovicemi a Karlínem má důležitý milník. Nová lávka pro pěší a cyklisty už na konci roku 2022 propojí hustě obydlené čtvrti Holešovic a Karlína s ostrovem Štvanice. Pěší dostanou kvalitní propojení, ale i možnost krásného výhledu na Hradčany. Zároveň se díky ní dostaneme během pár minut z Karlína před brány Holešovické tržnice a získáme pohodlný přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna a stane se z něj nový park. Doteď to bylo možné pouze z rušného Hlávkova mostu. Pro cyklodopravu bude HolKa strategickým místem. Propojí cyklostezky vedoucí podél řeky na obou březích. Po loňském otevření Trojské lávky úspěšně posouváme další důležitý projekt,“ řekl náměstek primátora a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Poloha lávky naváže na územní plán. Na straně Holešovic bude nástup umístěn na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice a na straně Karlína na Rohanském nábřeží s vyústěním na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře a následně na plánovaný veřejný prostor rozvojového území Rohanského ostrova. Přístup na lávku bude i ze Štvanice.

„Stavbu HolKy se nám podařilo zkoordinovat s dalšími čtyřmi důležitými akcemi v okolí. Zrekonstruujeme křižovatku Bubenského nábřeží a Argentinské, při té příležitosti tam opravíme i tramvajovou trať a celkové rekonstrukce se dočká i Bubenské nábřeží. Dnes tam skoro nejde projet s kočárkem. Stane se z něj pěší promenáda s pohodlným nástupem do tramvají Opravíme také sto let starou kanalizaci,“ dodal náměstek Adam Scheinherr.

Podoba HolKy vzešla z mezinárodní architektonicko-konstrukční soutěže. Na základě vítězného návrhu ateliéru architektů Marka Blanka a Petra Teje byl následně zpracován projekt výstavby. Podoba mostu odpovídá prostorové křivce vinoucí se krajinou, která nenásilně reaguje na výškové a půdorysné požadavky zadání, tedy na panorama Prahy, na napojení na holešovický a karlínský břeh i na vítězný urbanistický návrh řešení ostrova Štvanice. Konstrukce nejde do výšky a nebude bránit chodcům a cyklistům v pohledech na Prahu, vodu a stromy.

HolKa bude postavena z ušlechtilého materiálu, ultra-vysokohodnotného betonu (UHPC – ultra-high-performance-concrete) s lesklým bílým mramorovým povrchem. Na lávku bude komfortní a jednoduchý přístup. Její návrh počítá i s požadavky protipovodňové ochrany a bezbariérového řešení nástupů na lávku.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist