Emil Sedlařík "> Leo Express pojede do Bratislavy přes Zlínský kraj, vypraví nové spoje do Varšavy a do Krakova. Nový jízdní řád včetně vánočních spojů je v prodeji - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/leo-express-pojede-do-bratislavy-pres-zlinsky-kraj-vypravi-nove-spoje-do-varsavy-a-do-krakova.novy-jizdni-rad-vcetne
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Leo Express: Leo Express pojede do Bratislavy přes Zlínský kraj, vypraví nové spoje do Varšavy a do Krakova. Nový jízdní řád včetně vánočních spojů je v prodeji

7. října 2025 | Leo Express
Autor: Emil Sedlařík, tel: 773 740 512
Leo Express spustil prodej nového jízdního řádu, a to včetně jízdenek na oblíbené vánoční spoje po Česku i do zahraničí. Dopravce v něm vrátil spoje z Prahy přes Přerov, Hulín a Otrokovice do Starého Města u Uherského Hradiště, které nově prodlužuje přes Hodonín a Břeclav až do Bratislavy. Na trase plánuje nasadit moderní nízkopodlažní, klimatizované soupravy Talgo S6. Díky přestupu v Přerově spojí s Bratislavou také Ostravsko. Do Polska pak Leo Express vypraví více spojů a přidává novou linku mezi Krakovem a Varšavou. Dopravce zároveň rozšiřuje svou garanci funkčnosti klimatizace na celý rok a rozšiřuje ji o garanci vytápění, jinak cestujícím vrátí 100 % jízdného. Ceny vnitrostátních jízdenek začínají stále na 99 korunách. Jízdní řád je v prodeji až do června 2026.

Leo Express přináší v novém jízdním řádu nové trasy, které bude postupně spouštět v závislosti na úpravách infrastruktury a získané kapacitě na železnici. Od 14. prosince navýší počet spojů mezi Prahou a Krakovem, které nově pojedou každý den a ve vybrané dny dvakrát denně. Zároveň bude dvakrát denně jezdit na Slovensko, kde bude mít jako konečnou stanici Prešov.

Od 1. března 2026 spustí dopravce novou linku z Krakova do Varšavy, která bude jezdit dvakrát denně, a navýší tak i počet spojů mezi Prahou a Krakovem na až čtyři denně. Vzhledem k úpravám infrastruktury v železniční stanici Žilina dojde k dočasnému přerušení spojů do Prešova, které budou obnoveny 30. dubna 2026.


Zpět na Slovácko, nově až do Bratislavy

Od 30. dubna 2026 dopravce spustí novou linku do Bratislavy a zároveň se vrátí na Slovácko, kde byly spoje Leo Express historicky velmi oblíbené. Na této trase má v plánu nasadit moderní nízkopodlažní soupravy Talgo S6 disponující technologií pasivního naklápění, která zvyšuje jízdní komfort, a vybavené klimatizací. Vlaky budou opět jezdit na trase Praha – Přerov – Hulín – Otrokovice – Staré Město u Uherského Hradiště, nově pak bude linka pokračovat přes Hodonín a Břeclav až do Bratislavy. Leo Express bude nabízet dva zpáteční spoje denně. Jeden pár spojů bude navíc začínat a končit ve stanici Bratislava-Petržalka, díky čemuž bude zajištěno spojení jedné z nejlidnatějších částí Bratislavy s Prahou.

„Cestující ve Zlínském kraji si přáli návrat „Leoše“, a tak jsme pro ně zajistili skutečně nízkopodlažní vlaky Talgo S6 nabízející vysoký komfort. Naše konkurence v rámci dálkové dopravy nabízí převážně vysokopodlažní vlaky, kde vstup přes schody může rodiče s dětmi, starší cestující, cyklisty nebo cestující na vozíčku odradit. Zároveň jsme spoje naplánovali tak, abychom obsloužili Slovácko, ale nově také Hodonín, Břeclav a Bratislavu. V Bratislavě pak budeme zastavovat jak na hlavní stanici, odkud jezdí naše příměstské vlaky do Dunajské Stredy a Komárna, tak také na druhé straně řeky Dunaje v Petržalce. Takový spoj v tomto okamžiku nikdo neobsluhuje a věříme, že nově vzniklé přímé spojení osloví mnoho nových cestujících,“ říká Peter Köhler, generální ředitel Leo Express.říká Peter Köhler, generální ředitel Leo Express.

„Naše vlaky nabídnou jedinečnou kombinaci nízkopodlažního řešení a bezbariérového přístupu. Díky systému naklápění a technickému řešení podvozků pak působí jízda i v obloucích trati plynule a pohodlně. Vlaky byly dříve úspěšně provozovány ve Švýcarsku, Německu, Francii a Itálii a ve Španělsku. Jsem přesvědčen, že tyto jedinečné vlastnosti dokážou oslovit nejen zákazníky konkurence, ale také lidi, kteří dosud cestují autem, autobusem nebo letadlem, a ukážou jim komfortnější i udržitelnější způsob cestování. Samozřejmostí pak je vysoce spolehlivé temperování a klimatizace, jakož i nezávislý zdroj energie,“ vysvětluje Peter Köhler.

Po spuštění nové linky nabídne Leo Express přímá spojení na trasách, kde doposud neexistovala, a to Zábřeh na Moravě – Bratislava, Olomouc – Bratislava a Hulín – Bratislava. S novými zastávkami přinese dopravce komfortní spojení také cestujícím ze spádové oblasti Zlína a Uherského Brodu. Přímo v Bratislavě je pak možné přestoupit na regionální vlaky Leo Express do Dunajské Stredy a Komárna.

“Ceny jako vždy začnou při včasném nákupu na 99 Kč či EUR 4. Doporučujeme cestujícím, aby si co nejdříve zajistili jízdenky v předprodeji například na adventní nebo vánoční cestování. Nicméně v prodeji máme nyní již také například jízdenky na Velikonoce v dubnu 2026 jakož i na květen a červen 2026,” doplňuje Peter Köhler.


Garance klimatizace i vytápění, jinak 100 % z jízdného zpět

Leo Express dlouhodobě garantuje v letních měsících (červen-srpen) funkčnost klimatizace na svých spojích, jinak vrací cestujícím 100 % z ceny jízdného. Účinnost klimatizace drží na 99,999 %, přičemž kompenzuje nižší jednotky jízdenek ročně. S novým jízdním řádem bude garance klimatizace platit celý rok a rozšiřuje se tak i o garanci vytápění vlaku v zimních měsících.

V případě, že na spoji nebude klimatizace či vytápění fungovat déle než 45 minut a zároveň nebude možné cestujícího přesadit na jiné klimatizované místo ve vlaku, pak mu bude vráceno 100 % z ceny jízdného v leo kreditech. Stačí, aby byl cestující členem věrnostního programu Smile Club, v rámci kterého může kromě garance funkčnosti klimatizace čerpat i další výhody. Například cashback ve výši až 10 % z ceny jízdného za každou jízdu.


Leo Express je soukromý dopravce poskytující železniční a autobusovou osobní dopravu ve střední Evropě od roku 2012. Primárně působí na komerční trase Praha–Ostrava, jeho vlaky zajíždí i do Košic či Krakova. Síť spojení doplňují autobusové linky do Polska a na Ukrajinu. Od prosince 2019 provozuje také regionální vlaky na Pardubicku, v prosinci 2023 dopravce převzal regionální železniční dopravu na nejvytíženější slovenské trati Bratislava–Komárno. Společně se svým hlavním akcionářem, španělskými státními železnicemi Renfe, plánuje v příštích letech silný růst ve střední Evropě, a to jak v oblasti komerčních linek, tak v oblasti závazkové dopravy.
Emil Sedlařík, tel: 773 740 512
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist