Emil Sedlařík "> Leo Express rozšiřuje své působení v Polsku: Dopravce spustil prodej jízdenek na novou linku Praha – Varšava od 239 Kč, navýší počet spojů z Prahy do Krakova a nabídne i vnitrostátní spoje mezi Krakovem a Varšavou - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/leo-express-rozsiruje-sve-pusobeni-v-polsku-dopravce-spustil-prodej-jizdenek-na-novou-linku-praha-varsava-od-239-kc-navysi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Leo Express: Leo Express rozšiřuje své působení v Polsku: Dopravce spustil prodej jízdenek na novou linku Praha – Varšava od 239 Kč, navýší počet spojů z Prahy do Krakova a nabídne i vnitrostátní spoje mezi Krakovem a Varšavou

27. srpna 2025 | Leo Express
Autor: Emil Sedlařík, tel: 773 740 512
Mezinárodní dopravce Leo Express rozšiřuje své působení na polském trhu a otevírá novou linku. Od 1. března 2026 spouští přímé vlakové spoje mezi Prahou a Varšavou přes Krakov, které budou jezdit 2x denně. Dopravce již zahájil prodej jízdenek, jejichž zvýhodněná cena začíná na 239 Kč. Zároveň navyšuje počet spojů mezi Prahou a Krakovem až na čtyři denně. Na trasách dopravce nabízí denní i noční vlakové spoje. Zákazníci si budou moci vybrat z několika cestovních tříd a užít si pohodlnou jízdu s občerstvením, 5G Wi-Fi a klimatizací.

Od 1. března 2026 zahájí Leo Express provoz nové linky Praha – Krakov – Varšava, která prodlouží stávající trasu Praha – Krakov až do polského hlavního města a zároveň ji posílí o další dva spoje každý den. Již od 14. prosince 2025 navíc dopravce nově nabídne denní vlakové spojení Prahy s Krakovem, které ve vybrané dny posílí o další pár spojů.

“Polsko je pro Leo Express tradičním trhem, kde naši zákazníci už téměř 10 let využívají vlaková či autobusová spojení mezi Krakovem a Prahou nebo navazující autobusy na Ukrajinu. Nyní jsme splnili jejich přání a rozšiřujeme naše služby nejen na novou mezinárodní linku Praha – Krakov – Varšava, ale i na vnitrostátní trasu mezi Krakovem a Varšavou. Spoje jsou plánovány tak, aby cestující mohli s Leo Express cestovat ráno do Varšavy nebo do Krakova a večer se vrátit se stejným dopravcem. Zároveň jsme vyslyšeli přání českých cestujících a přidali jsme vlaky s příjezdem do Krakova i odjezdem zpět do Česka okolo 14. hodiny, které se ideálně hodí pro dvoudenní výlet či prodloužený víkend,” říká Peter Köhler, generální ředitel Leo Express. 

Nově spuštěná linka v Polsku představuje další krok k systematickému rozvoji aktivit Leo Express na tamním trhu. Dopravce do budoucna nevylučuje možnost dalšího rozšíření služeb jak na komerčních tratích, tak na linkách v závazku veřejné služby.

“Velvyslanectví České republiky ve Varšavě vřele vítá plánované nové vlakové spojení mezi Českem a Polskem. Pevně věříme, že nové vlakové spojení k našim severním sousedům a přátelům přispěje k dalšímu poznávání a další skvělé spolupráci mezi oběma zeměmi. Přejeme šťastnou cestu!” říká Břetislav Dančák, velvyslanec České republiky v Polsku.

Bezpečnost, spolehlivost a mezinárodní zázemí

Leo Express se dlouhodobě řadí k dopravcům s nejlepšími výsledky v oblasti bezpečnosti, spolehlivosti a dochvilnosti. Díky pravidelné a důkladné údržbě vozového parku se dopravce vyhýbá výpadkům systémů klíčových pro komfort cestujících, jako je vytápění nebo klimatizace, a udržuje vysokou úroveň bezpečnosti provozu. Tyto výsledky jsou podpořeny i jeho mezinárodní akcionářskou strukturou. Největším akcionářem je Renfe, španělský národní železniční dopravce s rozsáhlými zkušenostmi v oblasti vysokorychlostní železnice. Další investoři pocházejí jak z České republiky, tak ze zahraničí, což podtrhuje mezinárodní charakter společnosti a její orientaci na evropský trh.

Vlaky s nadstandardními službami pojedou až do Varšavy

Leo Express na lince Praha – Krakov – Varšava nasadí nízkopodlažní klimatizované jednotky Stadler Flirt s 5G Wifi a s občerstvením v ceně jízdenky ve vyšších třídách. Na palubě jsou podávány sezónní speciality včetně bezlepkových a veganských pokrmů. Občerstvení dostane cestující po objednání až na místo.

Ve vlaku je možné využít třídu Economy s koženými sedačkami nebo nadstandardní třídy Economy Plus a Business s větším prostorem na nohy a vybraným občerstvením v ceně. V nejvyšší a zároveň tiché třídě Premium je k dispozici šest polohovatelných sedadel ideálních pro odpočinek. Součástí je také občerstvení a nápoje v ceně jízdenky včetně prosecca. Třída Premium nabízí cestujícím maximální míru soukromí a individuální servis, který v kombinaci s vysokým komfortem řadí tuto třídu k absolutní špičce nejen v Polsku, ale i v celé střední Evropě.

Díky věrnostnímu programu Smile Club je možné po každé jízdě získat až 10% cashback z ceny jízdného na další cestování či nákup občerstvení na palubě.


Jízdní řád od 1. března 2026

Odjezdy Praha – Krakov – Varšava
Praha 8:23 → Krakov 14:15
Praha 12:23 → Krakov 18:48 → Varšava 21:43
Praha 17:23 → Krakov 0:06 (pouze sobota a neděle)
Praha 21:23 → Krakov 3:44 → Varšava 6:15

Odjezdy Varšava – Krakov – Praha
Krakov 5:47 → Praha 11:43 (pouze neděle a pondělí)
Varšava 7:21 → Krakov 10:18 → Praha 16:43
Krakov 14:30 → Praha 20:43
Varšava 22:41 → Krakov 1:46 → Praha 7:43


Jízdní řád od 14. prosince 2025

Odjezdy Praha – Krakov
Praha 8:23 → Krakov 14:15
Praha 17:23 → Krakov 0:06 (pouze sobota a neděle)

Odjezdy Krakov – Praha
Krakov 5:47 → Praha 11:43 (pouze neděle a pondělí)
Krakov 14:30 → Praha 20:43

*Časy jsou předběžné a mohou se mírně změnit.
Emil Sedlařík, tel: 773 740 512
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist