Tiskové zprávy
Středočeský kraj: Letáky krajského úřadu upozorňují na změny na středočeských tratích
22. listopadu 2006 | Středočeský kraj
Krajský úřad začal v úterý 21. listopadu Středočechy informovat o změnách, které 10. prosince přinese nový jízdní řád Českých drah. Pro cestující připravil informační letáky s přehledem spojů, které od prosince u Českých drah (ČD) na území středních Čech neobjednal. Letáčky informují i o tom, jakými autobusy budou neobjednané spoje nahrazeny.
První letáky včera lidem rozdali náměstek hejtmana pro dopravu Karel Vyšehradský a mluvčí Středočeského kraje Martin Kupka, kteří projeli tři tratě na Kolínsku, Rakovnicku a Praze-východ s cílem informovat obyvatele o nastávajících změnách.
Nový jízdní řád přinese více spojů zejména na tratích Praha-Beroun a Milovice-Lysá-Praha, které jsou podle Vyšehradského nejvytíženější. Naopak nebudou objednány vlakové spoje na tratích Krupá-Kolešovice, Bošice-Bečváry, Čelákovice-Mochov, které jsou podle průzkumu kraje a ČD využívány minimálně. "České dráhy prováděly na těchto tratích kontroly a sčítání cestujících, které kraj následně ověřoval. Zjistili jsme, že je tam minimální frekvence cestujících, jezdí tak nula až pět lidí," řekl Vyšehradský. Kraj se proto rozhodl, že kapacitu nevyužívaných spojů přesune do lokalit, kde doprava naopak potřebuje posílit. Upozornil na to, že starostové obcí měli možnost se k navrhovaným změnám vyjádřit. "V případě spoje Čelákovice-Mochov jsme dokonce změnu projednali s mrazírnami, které tam jsou a také vyjádřily souhlas," sdělil Vyšehradský s tím, že ve všech obcích byly posíleny autobusové spoje.
Nevyužívanost rušených spojů potvrdil po úterním projetí všech tří tratí i Kupka. "Potvrdil se průzkum kraje a ČD, dnes jsme zatím ve vlacích potkali tři lidi," řekl Kupka s tím, že cesta sloužila především k distribuci informačních letáčků. "Necháváme je ve vlacích a na vlakových zastávkách, aby se informace dostaly mezi lidi," doplnil.
Starosta obce Bečváry na Kolínsku ČTK sdělil, že důvody kraje pro neobjednání spojů chápe. "Bylo to opravdu neekonomické a dnes se všechno přepočítává na peníze," řekl starosta. Lidé z obce podle něj jezdí převážně autobusy.
Problémy však nový jízdní řád přinese obyvatelům Zdic na Berounsku nebo Velkého Oseka na Kolínsku. Částečně se totiž omezí počet rychlíků zastavujících ve městech a obcích. Rychlíkové spoje objednává u ČD stát, nespadají tedy do základní dopravní obslužnosti, která je v kompetencích krajů. "To objednává stát a to omezení počtu stavících rychlíků bylo asi z důvodu urychlení těch rychlíkových spojů, my máme zájem na tom, aby ta omezení byla v minimální míře, protože to z části vykrývá i regionální dopravu," řekl Vyšehradský.
Ve Zdicích bude denně zastavovat 13 z původních 29 rychlíků, řekl ČTK starosta obce. Omezení se podle něj dotkne především lidí jezdících z Prahy či Plzně v pozdních odpoledních a večerních hodinách. "Lidé, kteří dělají do šesti hodin, ty vlaky nebudou stíhat a budou to muset řešit autobusovou dopravou," řekl starosta. Zdice však v současnosti řeší i problém s autobusovými dopravci. Starosta doufá, že od ledna bude v obci fungovat jeden spolehlivý dopravce, který nabídne dostatečný počet autobusových spojů a plně nahradí vlaky.
Středočeský kraj objednával v letošním roce u ČD 13,37 milionu kilometrů železničních spojů za 760 milionů korun. Počet objednaných kilometrů se podle Vyšehradského v příštím roce nezmění. Dráhy denně ve středních Čechách přepraví více než 136.000 lidí. Podrobné informace o nových jízdních řádech ve Středočeském kraji zveřejní České dráhy ve středu na tiskové konferenci.
První letáky včera lidem rozdali náměstek hejtmana pro dopravu Karel Vyšehradský a mluvčí Středočeského kraje Martin Kupka, kteří projeli tři tratě na Kolínsku, Rakovnicku a Praze-východ s cílem informovat obyvatele o nastávajících změnách.
Nový jízdní řád přinese více spojů zejména na tratích Praha-Beroun a Milovice-Lysá-Praha, které jsou podle Vyšehradského nejvytíženější. Naopak nebudou objednány vlakové spoje na tratích Krupá-Kolešovice, Bošice-Bečváry, Čelákovice-Mochov, které jsou podle průzkumu kraje a ČD využívány minimálně. "České dráhy prováděly na těchto tratích kontroly a sčítání cestujících, které kraj následně ověřoval. Zjistili jsme, že je tam minimální frekvence cestujících, jezdí tak nula až pět lidí," řekl Vyšehradský. Kraj se proto rozhodl, že kapacitu nevyužívaných spojů přesune do lokalit, kde doprava naopak potřebuje posílit. Upozornil na to, že starostové obcí měli možnost se k navrhovaným změnám vyjádřit. "V případě spoje Čelákovice-Mochov jsme dokonce změnu projednali s mrazírnami, které tam jsou a také vyjádřily souhlas," sdělil Vyšehradský s tím, že ve všech obcích byly posíleny autobusové spoje.
Nevyužívanost rušených spojů potvrdil po úterním projetí všech tří tratí i Kupka. "Potvrdil se průzkum kraje a ČD, dnes jsme zatím ve vlacích potkali tři lidi," řekl Kupka s tím, že cesta sloužila především k distribuci informačních letáčků. "Necháváme je ve vlacích a na vlakových zastávkách, aby se informace dostaly mezi lidi," doplnil.
Starosta obce Bečváry na Kolínsku ČTK sdělil, že důvody kraje pro neobjednání spojů chápe. "Bylo to opravdu neekonomické a dnes se všechno přepočítává na peníze," řekl starosta. Lidé z obce podle něj jezdí převážně autobusy.
Problémy však nový jízdní řád přinese obyvatelům Zdic na Berounsku nebo Velkého Oseka na Kolínsku. Částečně se totiž omezí počet rychlíků zastavujících ve městech a obcích. Rychlíkové spoje objednává u ČD stát, nespadají tedy do základní dopravní obslužnosti, která je v kompetencích krajů. "To objednává stát a to omezení počtu stavících rychlíků bylo asi z důvodu urychlení těch rychlíkových spojů, my máme zájem na tom, aby ta omezení byla v minimální míře, protože to z části vykrývá i regionální dopravu," řekl Vyšehradský.
Ve Zdicích bude denně zastavovat 13 z původních 29 rychlíků, řekl ČTK starosta obce. Omezení se podle něj dotkne především lidí jezdících z Prahy či Plzně v pozdních odpoledních a večerních hodinách. "Lidé, kteří dělají do šesti hodin, ty vlaky nebudou stíhat a budou to muset řešit autobusovou dopravou," řekl starosta. Zdice však v současnosti řeší i problém s autobusovými dopravci. Starosta doufá, že od ledna bude v obci fungovat jeden spolehlivý dopravce, který nabídne dostatečný počet autobusových spojů a plně nahradí vlaky.
Středočeský kraj objednával v letošním roce u ČD 13,37 milionu kilometrů železničních spojů za 760 milionů korun. Počet objednaných kilometrů se podle Vyšehradského v příštím roce nezmění. Dráhy denně ve středních Čechách přepraví více než 136.000 lidí. Podrobné informace o nových jízdních řádech ve Středočeském kraji zveřejní České dráhy ve středu na tiskové konferenci.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk