Jan Mikulička "> Liberecký kraj hodlá na trati z Martinic do Rokytnice zachovat vlakovou dopravu - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/liberecky-kraj-hodla-na-trati-z-martinic-do-rokytnice-zachovat-vlakovou-dopravu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Liberecký kraj: Liberecký kraj hodlá na trati z Martinic do Rokytnice zachovat vlakovou dopravu

10. srpna 2021 | Liberecký kraj
Autor: Jan Mikulička, tel: 485 226 324
S využitím lokálky z Martinic do Rokytnice nad Jizerou pro tramvajovou dopravu počítá ve svých plánech sdružení Krkonošské metro. Liberecký kraj však na této trati hodlá trvale zachovat celoroční provoz vlaků.

„Spolu s Královéhradeckým krajem jsme dokonce sjednali dílčí obnovu vozového parku. Přibližně za rok a půl mají být na lokálce nasazeny známé vozy Regionova Českých drah, které mají vyšší kapacitu, pohodlná sedadla, nízkopodlažní vstup a prostornou toaletu. Jsou lépe vyhovující i pro vozíčkáře,“ uvedl Jan Sviták, statutární náměstek hejtmana pro resort dopravy.

Nyní denně jezdí po trati s pravidelnými osobními vlaky typické motoráčky řady 810, několikrát týdně nákladní vlak a každoročně i parní vlaky pro turisty.

Liberecký kraj také ve spolupráci s místní samosprávou sdruženou do organizace Krkonoše – svazek měst a obcí již delší dobu plánuje trvalý celoroční provoz nostalgických, z většiny parních vlaků mezi Vrchlabím a Rokytnicí nad Jizerou. „To také souvisí s využitím nádraží Martinice v Krkonoších, které je kulturní památkou,“ zmínil náměstek Sviták. „Na trati z Martinic do Rokytnice ve vzdálenější budoucnosti Liberecký kraj nevylučuje možnost provozu tramvají, jeho podmínkou by však bylo prodloužení dráhy přes město Rokytnice nad Jizerou k lanovkám.“

Podle současných zákonů nesmí vlaky a tramvaje jezdit po jedné trati zároveň. „Smíšený provoz vlaků a tramvají je v zahraničí v běžném provozu na mnoha místech, v České republice však chybí jeho legislativní ukotvení. Změnit zákon trvá mnoho let. Snadnější cestou bude pro testování provozu tramvají vybrat jinou železnici bez plánovaného provozu vlaků,“ uzavřel Sviták.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist