Tiskové zprávy
Liberecký kraj: Liberecký kraj hodlá na trati z Martinic do Rokytnice zachovat vlakovou dopravu
S využitím lokálky z Martinic do Rokytnice nad Jizerou pro tramvajovou dopravu počítá ve svých plánech sdružení Krkonošské metro. Liberecký kraj však na této trati hodlá trvale zachovat celoroční provoz vlaků.
„Spolu s Královéhradeckým krajem jsme dokonce sjednali dílčí obnovu vozového parku. Přibližně za rok a půl mají být na lokálce nasazeny známé vozy Regionova Českých drah, které mají vyšší kapacitu, pohodlná sedadla, nízkopodlažní vstup a prostornou toaletu. Jsou lépe vyhovující i pro vozíčkáře,“ uvedl Jan Sviták, statutární náměstek hejtmana pro resort dopravy.
Nyní denně jezdí po trati s pravidelnými osobními vlaky typické motoráčky řady 810, několikrát týdně nákladní vlak a každoročně i parní vlaky pro turisty.
Liberecký kraj také ve spolupráci s místní samosprávou sdruženou do organizace Krkonoše – svazek měst a obcí již delší dobu plánuje trvalý celoroční provoz nostalgických, z většiny parních vlaků mezi Vrchlabím a Rokytnicí nad Jizerou. „To také souvisí s využitím nádraží Martinice v Krkonoších, které je kulturní památkou,“ zmínil náměstek Sviták. „Na trati z Martinic do Rokytnice ve vzdálenější budoucnosti Liberecký kraj nevylučuje možnost provozu tramvají, jeho podmínkou by však bylo prodloužení dráhy přes město Rokytnice nad Jizerou k lanovkám.“
Podle současných zákonů nesmí vlaky a tramvaje jezdit po jedné trati zároveň. „Smíšený provoz vlaků a tramvají je v zahraničí v běžném provozu na mnoha místech, v České republice však chybí jeho legislativní ukotvení. Změnit zákon trvá mnoho let. Snadnější cestou bude pro testování provozu tramvají vybrat jinou železnici bez plánovaného provozu vlaků,“ uzavřel Sviták.
„Spolu s Královéhradeckým krajem jsme dokonce sjednali dílčí obnovu vozového parku. Přibližně za rok a půl mají být na lokálce nasazeny známé vozy Regionova Českých drah, které mají vyšší kapacitu, pohodlná sedadla, nízkopodlažní vstup a prostornou toaletu. Jsou lépe vyhovující i pro vozíčkáře,“ uvedl Jan Sviták, statutární náměstek hejtmana pro resort dopravy.
Nyní denně jezdí po trati s pravidelnými osobními vlaky typické motoráčky řady 810, několikrát týdně nákladní vlak a každoročně i parní vlaky pro turisty.
Liberecký kraj také ve spolupráci s místní samosprávou sdruženou do organizace Krkonoše – svazek měst a obcí již delší dobu plánuje trvalý celoroční provoz nostalgických, z většiny parních vlaků mezi Vrchlabím a Rokytnicí nad Jizerou. „To také souvisí s využitím nádraží Martinice v Krkonoších, které je kulturní památkou,“ zmínil náměstek Sviták. „Na trati z Martinic do Rokytnice ve vzdálenější budoucnosti Liberecký kraj nevylučuje možnost provozu tramvají, jeho podmínkou by však bylo prodloužení dráhy přes město Rokytnice nad Jizerou k lanovkám.“
Podle současných zákonů nesmí vlaky a tramvaje jezdit po jedné trati zároveň. „Smíšený provoz vlaků a tramvají je v zahraničí v běžném provozu na mnoha místech, v České republice však chybí jeho legislativní ukotvení. Změnit zákon trvá mnoho let. Snadnější cestou bude pro testování provozu tramvají vybrat jinou železnici bez plánovaného provozu vlaků,“ uzavřel Sviták.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk