https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/liberecky-kraj-trapi-dopravni-obsluznost-i-ekologie
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Koalice SPOLU: Liberecký kraj trápí dopravní obslužnost i ekologie

18. září 2021 | Koalice SPOLU
Bývalý vojenský újezd Ralsko je v současné době rozsáhlou oblastí kraje, ležící na 27 tisících hektarů převážně lesního charakteru. Území ještě není zcela vyčištěno od munice a je zde řada staveb, které musí být zbourány. Na druhé straně je to oblast s perspektivním rozvojovým územím, které je vhodné k výstavbě a je oblíbenou turistickou destinací. Velký problém vidí kraj i v dopravě. Dopravní spojení Libereckého kraje směrem na Hradec Králové je dlouhodobě nedostatečné a stavba D35 se připravuje dlouhá desetiletí. V budoucnu by měla tvořit severní páteřní trasu spojující Čechy a Moravu.

„K 1. červenci, tedy jen krátce před volbami, došlo k náhlé a zcela nečekané směně pozemků mezi státními podniky Lesy České republiky a Vojenské lesy a statky. Byť se jedná o majetkový převod mezi dvěma státními podniky, tak celá tato transakce bohužel vzbuzuje pochybnosti a vážná podezření týkající se věcné, ale i procesní stránky této transakce,“ říká poslanec ODS a lídr kandidátky SPOLU v Libereckém kraji Petr Beitl a ptá se: „Jaký bude další osud zubrů a jiné zvěře z ralských lesů? A jakou roli v tom hraje společnost UNILES z rodiny Agrofert, která má u Lesů ČR obrovské zakázky?“

„Liberecký kraj je dlouhodobě dopravně podfinancován a jeho silniční a železniční infrastruktura patří k nejhorším v České republice. Náš kraj je potřeba napojit kapacitní silnicí na Jičín a Hradec Králové a mělo by se od studií přistoupit k projektování rychlostní tratě z Mladé Boleslavi, potažmo z Prahy do Liberce s pokračováním do Německa,“ sděluje Zdeněk Chmelík, dvojka na kandidátce koalice SPOLU v Libereckém kraji a dodává: „S napojením kraje na kvalitní a rychlou dopravní infrastrukturu, spojenou s krátkou dojezdovou dobou do Středočeského kraje a Prahy, bychom měli podporovat také výstavbu dostupného bydlení, které by garantovalo rozvoj, růst a prosperitu pro všechny obyvatele. Náš kraj se dlouhodobě potýká s poklesem počtu obyvatel. Je potřeba tento trend zvrátit a udělat z něj na přírodu i ekonomiku bohatou část České republiky.“

„Další problém a hrozbu vidím v nedostatku vody z důvodu rozšíření polského dolu Turów. Celá oblast Frýdlantského výběžku zaznamenává úbytek spodních vod a zdrojů pitné vody. Tento problém je již řešen na úrovni EU, ale k faktickému omezení těžby prozatím nedochází,“ vysvětluje Štěpán Matek, kandidát KDU-ČSL.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist