Tiskové zprávy
Koalice SPOLU: Liberecký kraj trápí dopravní obslužnost i ekologie
18. září 2021 | Koalice SPOLU
Bývalý vojenský újezd Ralsko je v současné době rozsáhlou oblastí kraje, ležící na 27 tisících hektarů převážně lesního charakteru. Území ještě není zcela vyčištěno od munice a je zde řada staveb, které musí být zbourány. Na druhé straně je to oblast s perspektivním rozvojovým územím, které je vhodné k výstavbě a je oblíbenou turistickou destinací. Velký problém vidí kraj i v dopravě. Dopravní spojení Libereckého kraje směrem na Hradec Králové je dlouhodobě nedostatečné a stavba D35 se připravuje dlouhá desetiletí. V budoucnu by měla tvořit severní páteřní trasu spojující Čechy a Moravu.
„K 1. červenci, tedy jen krátce před volbami, došlo k náhlé a zcela nečekané směně pozemků mezi státními podniky Lesy České republiky a Vojenské lesy a statky. Byť se jedná o majetkový převod mezi dvěma státními podniky, tak celá tato transakce bohužel vzbuzuje pochybnosti a vážná podezření týkající se věcné, ale i procesní stránky této transakce,“ říká poslanec ODS a lídr kandidátky SPOLU v Libereckém kraji Petr Beitl a ptá se: „Jaký bude další osud zubrů a jiné zvěře z ralských lesů? A jakou roli v tom hraje společnost UNILES z rodiny Agrofert, která má u Lesů ČR obrovské zakázky?“
„Liberecký kraj je dlouhodobě dopravně podfinancován a jeho silniční a železniční infrastruktura patří k nejhorším v České republice. Náš kraj je potřeba napojit kapacitní silnicí na Jičín a Hradec Králové a mělo by se od studií přistoupit k projektování rychlostní tratě z Mladé Boleslavi, potažmo z Prahy do Liberce s pokračováním do Německa,“ sděluje Zdeněk Chmelík, dvojka na kandidátce koalice SPOLU v Libereckém kraji a dodává: „S napojením kraje na kvalitní a rychlou dopravní infrastrukturu, spojenou s krátkou dojezdovou dobou do Středočeského kraje a Prahy, bychom měli podporovat také výstavbu dostupného bydlení, které by garantovalo rozvoj, růst a prosperitu pro všechny obyvatele. Náš kraj se dlouhodobě potýká s poklesem počtu obyvatel. Je potřeba tento trend zvrátit a udělat z něj na přírodu i ekonomiku bohatou část České republiky.“
„Další problém a hrozbu vidím v nedostatku vody z důvodu rozšíření polského dolu Turów. Celá oblast Frýdlantského výběžku zaznamenává úbytek spodních vod a zdrojů pitné vody. Tento problém je již řešen na úrovni EU, ale k faktickému omezení těžby prozatím nedochází,“ vysvětluje Štěpán Matek, kandidát KDU-ČSL.
„K 1. červenci, tedy jen krátce před volbami, došlo k náhlé a zcela nečekané směně pozemků mezi státními podniky Lesy České republiky a Vojenské lesy a statky. Byť se jedná o majetkový převod mezi dvěma státními podniky, tak celá tato transakce bohužel vzbuzuje pochybnosti a vážná podezření týkající se věcné, ale i procesní stránky této transakce,“ říká poslanec ODS a lídr kandidátky SPOLU v Libereckém kraji Petr Beitl a ptá se: „Jaký bude další osud zubrů a jiné zvěře z ralských lesů? A jakou roli v tom hraje společnost UNILES z rodiny Agrofert, která má u Lesů ČR obrovské zakázky?“
„Liberecký kraj je dlouhodobě dopravně podfinancován a jeho silniční a železniční infrastruktura patří k nejhorším v České republice. Náš kraj je potřeba napojit kapacitní silnicí na Jičín a Hradec Králové a mělo by se od studií přistoupit k projektování rychlostní tratě z Mladé Boleslavi, potažmo z Prahy do Liberce s pokračováním do Německa,“ sděluje Zdeněk Chmelík, dvojka na kandidátce koalice SPOLU v Libereckém kraji a dodává: „S napojením kraje na kvalitní a rychlou dopravní infrastrukturu, spojenou s krátkou dojezdovou dobou do Středočeského kraje a Prahy, bychom měli podporovat také výstavbu dostupného bydlení, které by garantovalo rozvoj, růst a prosperitu pro všechny obyvatele. Náš kraj se dlouhodobě potýká s poklesem počtu obyvatel. Je potřeba tento trend zvrátit a udělat z něj na přírodu i ekonomiku bohatou část České republiky.“
„Další problém a hrozbu vidím v nedostatku vody z důvodu rozšíření polského dolu Turów. Celá oblast Frýdlantského výběžku zaznamenává úbytek spodních vod a zdrojů pitné vody. Tento problém je již řešen na úrovni EU, ale k faktickému omezení těžby prozatím nedochází,“ vysvětluje Štěpán Matek, kandidát KDU-ČSL.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk