Tiskové zprávy
Liberecký kraj: Liberecký kraj usiluje na trati mezi Libercem a Semily o moderní vlaky
Cestující by se mohli na dalších tratích vozit moderními nízkopodlažními vlaky Siemens Desiro. Jedná se o nasazení vozidel na trati Liberec – Turnov - Semily – Stará Paka či na lince z Tanvaldu do Železného Brodu. Na včerejší schůzi Rada Libereckého kraje schválila zahájení vyjednávání o přímém uzavření smlouvy se společností ARRIVA vlaky, která by měla platit od prosince 2019 na dobu deseti let.
„Libereckému kraji stávající smlouva s Českými drahami v příštím roce skončí. V roce 2021 končí smlouvy v Královéhradeckém kraji a naše kraje měly zájem pokračovat v zadávání společně. Liberecký kraj původně vyjednával s Českými drahami o prodloužení stávajících smluvních podmínek o dva roky. České dráhy zatím avizují podstatné zvýšení cen, proto jsme v říjnu tohoto roku oslovili kromě nich dalších pět dopravců, kteří aktivně působí v České republice. Do začátku prosince jsme dostali zatím nejvýhodnější nabídku právě od společnosti ARRIVA vlaky s.r.o.“ uvedl hejtman Martin Půta.
Liberecký kraj usiluje o zlepšování kvality v železniční dopravě dlouhodobě. Pro oblast Tanvaldska, Frýdlantska a Hrádecka nasadil moderní vozidla již dříve. Zvýšil se tak zájem o vlakové linky. „Přestože z důvodu dosažitelnosti kvalitních vozidel nově zvažujeme desetiletou smlouvu s dopravcem, neznamená to, že jsme rezignovali na spolupráci se sousedními regiony. V případě dohody s Královéhradeckým krajem a dopravcem máme do budoucna připravenu možnost prodloužení linky Liberec – Turnov – Semily – Stará Paka přes Dvůr Králové nad Labem a Jaroměř až do Hradce Králové. Do té doby mohou být kvalitní soupravy využívány i na lokálce ze Staré Paky do Lomnice nad Popelkou,“ dodal Marek Pieter, náměstek hejtmana pověřený řízením resortu dopravy, investic a veřejných zakázek. Osobní vlaky a rychlíky by měly jezdit na trati z Liberce přes Starou Paku v přibližně hodinovém intervalu.
Liberecký kraj pokračuje v jednáních o společných linkách i se Středočeským a Ústeckým krajem či zahraničními sousedy. „Mezinárodní výběrové řízení pro dvanáctiletý kontrakt na trase mezi Libercem a Žitavou a dále do Drážďan či Seifhennersdorfu bylo po vybrání vítězné nabídky pozastaveno soudními spory jednotlivých uchazečů. Rozhodnutí německých soudů očekáváme v prvním čtvrtletí příštího roku,“ vysvětlil Pavel Blažek, jednatel krajského koordinátora dopravy společnosti KORID LK, spol. s r. o., která má výběr dopravců na starosti.
Společnost ARRIVA vlaky s.r.o. je členem německé skupiny Deutsche Bahn. V Česku jí patří čelní postavení v autobusové dopravě. Nedávno od Prahy získala zakázku na provoz vlaků na tzv. Městské lince a pro Ministerstvo dopravy bude provozovat motorové rychlíky v okolí Prahy, které obsluhují na linkách R21 Praha – Tanvald a R22 Kolín – Rumburk i Liberecký kraj.
„Libereckému kraji stávající smlouva s Českými drahami v příštím roce skončí. V roce 2021 končí smlouvy v Královéhradeckém kraji a naše kraje měly zájem pokračovat v zadávání společně. Liberecký kraj původně vyjednával s Českými drahami o prodloužení stávajících smluvních podmínek o dva roky. České dráhy zatím avizují podstatné zvýšení cen, proto jsme v říjnu tohoto roku oslovili kromě nich dalších pět dopravců, kteří aktivně působí v České republice. Do začátku prosince jsme dostali zatím nejvýhodnější nabídku právě od společnosti ARRIVA vlaky s.r.o.“ uvedl hejtman Martin Půta.
Liberecký kraj usiluje o zlepšování kvality v železniční dopravě dlouhodobě. Pro oblast Tanvaldska, Frýdlantska a Hrádecka nasadil moderní vozidla již dříve. Zvýšil se tak zájem o vlakové linky. „Přestože z důvodu dosažitelnosti kvalitních vozidel nově zvažujeme desetiletou smlouvu s dopravcem, neznamená to, že jsme rezignovali na spolupráci se sousedními regiony. V případě dohody s Královéhradeckým krajem a dopravcem máme do budoucna připravenu možnost prodloužení linky Liberec – Turnov – Semily – Stará Paka přes Dvůr Králové nad Labem a Jaroměř až do Hradce Králové. Do té doby mohou být kvalitní soupravy využívány i na lokálce ze Staré Paky do Lomnice nad Popelkou,“ dodal Marek Pieter, náměstek hejtmana pověřený řízením resortu dopravy, investic a veřejných zakázek. Osobní vlaky a rychlíky by měly jezdit na trati z Liberce přes Starou Paku v přibližně hodinovém intervalu.
Liberecký kraj pokračuje v jednáních o společných linkách i se Středočeským a Ústeckým krajem či zahraničními sousedy. „Mezinárodní výběrové řízení pro dvanáctiletý kontrakt na trase mezi Libercem a Žitavou a dále do Drážďan či Seifhennersdorfu bylo po vybrání vítězné nabídky pozastaveno soudními spory jednotlivých uchazečů. Rozhodnutí německých soudů očekáváme v prvním čtvrtletí příštího roku,“ vysvětlil Pavel Blažek, jednatel krajského koordinátora dopravy společnosti KORID LK, spol. s r. o., která má výběr dopravců na starosti.
Společnost ARRIVA vlaky s.r.o. je členem německé skupiny Deutsche Bahn. V Česku jí patří čelní postavení v autobusové dopravě. Nedávno od Prahy získala zakázku na provoz vlaků na tzv. Městské lince a pro Ministerstvo dopravy bude provozovat motorové rychlíky v okolí Prahy, které obsluhují na linkách R21 Praha – Tanvald a R22 Kolín – Rumburk i Liberecký kraj.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk