https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/lide-jezdi-z-prahy-vice-vlakem-klicova-prazska-nadrazi-vykazuji-za-prvni-pololeti-souhrnny-rust-trzeb-az-o-20
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Lidé jezdí z Prahy více vlakem – klíčová pražská nádraží vykazují za první pololetí souhrnný růst tržeb až o 20 %

21. srpna 2006 | České dráhy
Růst tržeb z mezinárodní přepravy koresponduje s růstem počtu zahraničních turistů v ČR.

Souhrnný meziroční nárůst celkových tržeb z přepravy cestujících ve výši 20,1 % zaznamenaly v prvním pololetí dvě klíčová pražská nádraží – Praha hlavní nádraží a Praha-Holešovice. Praha hlavní nádraží, které je s denním počtem odbavených cestujících ve výši až 100 tisíc největší stanicí Českých drah v České republice, vykázalo za první pololetí letošního roku tržby z osobní přepravy ve výši 304,7 milionů Kč. To znamená meziroční nárůst o přibližně 9 %.

Nádraží Praha-Holešovice, které je konečnou stanicí pro spoje SC Pendolino a přes které současně směřuje řada mezinárodních spojů kategorie EuroCity spojujících Prahu například s Dánskem, SRN, Rakouskem, Slovenskem či Maďarskem, vykázalo za měsíce leden – červen 2006 celkové tržby z osobní přepravy ve výši 66,5 milionů Kč. To oproti stejnému období předchozího roku znamená nárůst o 123 %, když za období leden – červen 2005 nádraží Holešovice vykázalo tržby ve výši 29,8 milionů Kč. Za vysokým tempem růstu tržeb v případě nádraží Praha-Holešovice stojí především zavedení spojů SC Pendolino, které Českým drahám přivedly dodatečné zákazníky na trasu Praha – Ostrava platící většinou plné jízdné bez aplikace jakýchkoli slevových modelů.

Při sečtení tržeb obou klíčových nádraží tak souhrnné ukazatele činily 371,2 milionů Kč na tržbách, což v meziročním srovnání znamená souhrnný nárůst o 20 %, na kterém se z velké míry podílelo právě nádraží Praha-Holešovice díky spojům SC Pendolino.

Tržby zmíněných dvou klíčových pražských nádraží rostly také v oblasti mezinárodní přepravy. Zde ukazatel tržeb činil za měsíce leden – červen 154,6 milionů Kč, což v meziročním srovnání znamená nárůst přibližně o 6,3 %. Tento ukazatel koresponduje obecně s růstem počtu zahraničních turistů přijíždějících do České republiky, z nichž velká část přijíždí do Prahy právě vlaky Českých drah. Často využívané jsou zejména spoje kategorie EuroCity spojující Berlín, Prahu, Vídeň a Budapešť, kterými v rámci tzv. trojúhelníkových poznávacích pobytů cestuje řada turistů například z USA či Japonska.

Řada občanů cizích států také začala využívat spoje SC Pendolino, a to jak pro služební cesty například na severní Moravu tak i pro soukromé cesty například za památkami do Olomouce apod.

Růst počtu cestujících z a do Prahy ovlivnily především následující faktory:
* Zavedení produktu SC Pendolino jako nové přepravní služby spojující Prahu s Pardubicemi, Olomoucí a Ostravou
* Širší nabídka dalších dálkových spojů
* Zrychlení spojení – vlaky ČD představují dnes na řadě relací spojujících Prahu s dalšími částmi České republiky nejrychlejší a nejpohodlnější způsob cestování
* Modernizace vozového parku – nasazení nových příměstských jednotek řady 471 na spoje v okolí Prahy – do Berouna, Pardubic / Kolína, Roudnice nad Labem
* Nabídka dalších doplňkových služeb podporujících využívání železniční dopravy – kapacity P+R, služby v oblasti cykloturistiky, autovlak do Popradu a Košic, apod.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist