Tiskové zprávy
České dráhy: Lidé jezdí z Prahy více vlakem – klíčová pražská nádraží vykazují za první pololetí souhrnný růst tržeb až o 20 %
21. srpna 2006 | České dráhy
Růst tržeb z mezinárodní přepravy koresponduje s růstem počtu zahraničních turistů v ČR.
Souhrnný meziroční nárůst celkových tržeb z přepravy cestujících ve výši 20,1 % zaznamenaly v prvním pololetí dvě klíčová pražská nádraží – Praha hlavní nádraží a Praha-Holešovice. Praha hlavní nádraží, které je s denním počtem odbavených cestujících ve výši až 100 tisíc největší stanicí Českých drah v České republice, vykázalo za první pololetí letošního roku tržby z osobní přepravy ve výši 304,7 milionů Kč. To znamená meziroční nárůst o přibližně 9 %.
Nádraží Praha-Holešovice, které je konečnou stanicí pro spoje SC Pendolino a přes které současně směřuje řada mezinárodních spojů kategorie EuroCity spojujících Prahu například s Dánskem, SRN, Rakouskem, Slovenskem či Maďarskem, vykázalo za měsíce leden – červen 2006 celkové tržby z osobní přepravy ve výši 66,5 milionů Kč. To oproti stejnému období předchozího roku znamená nárůst o 123 %, když za období leden – červen 2005 nádraží Holešovice vykázalo tržby ve výši 29,8 milionů Kč. Za vysokým tempem růstu tržeb v případě nádraží Praha-Holešovice stojí především zavedení spojů SC Pendolino, které Českým drahám přivedly dodatečné zákazníky na trasu Praha – Ostrava platící většinou plné jízdné bez aplikace jakýchkoli slevových modelů.
Při sečtení tržeb obou klíčových nádraží tak souhrnné ukazatele činily 371,2 milionů Kč na tržbách, což v meziročním srovnání znamená souhrnný nárůst o 20 %, na kterém se z velké míry podílelo právě nádraží Praha-Holešovice díky spojům SC Pendolino.
Tržby zmíněných dvou klíčových pražských nádraží rostly také v oblasti mezinárodní přepravy. Zde ukazatel tržeb činil za měsíce leden – červen 154,6 milionů Kč, což v meziročním srovnání znamená nárůst přibližně o 6,3 %. Tento ukazatel koresponduje obecně s růstem počtu zahraničních turistů přijíždějících do České republiky, z nichž velká část přijíždí do Prahy právě vlaky Českých drah. Často využívané jsou zejména spoje kategorie EuroCity spojující Berlín, Prahu, Vídeň a Budapešť, kterými v rámci tzv. trojúhelníkových poznávacích pobytů cestuje řada turistů například z USA či Japonska.
Řada občanů cizích států také začala využívat spoje SC Pendolino, a to jak pro služební cesty například na severní Moravu tak i pro soukromé cesty například za památkami do Olomouce apod.
Růst počtu cestujících z a do Prahy ovlivnily především následující faktory:
* Zavedení produktu SC Pendolino jako nové přepravní služby spojující Prahu s Pardubicemi, Olomoucí a Ostravou
* Širší nabídka dalších dálkových spojů
* Zrychlení spojení – vlaky ČD představují dnes na řadě relací spojujících Prahu s dalšími částmi České republiky nejrychlejší a nejpohodlnější způsob cestování
* Modernizace vozového parku – nasazení nových příměstských jednotek řady 471 na spoje v okolí Prahy – do Berouna, Pardubic / Kolína, Roudnice nad Labem
* Nabídka dalších doplňkových služeb podporujících využívání železniční dopravy – kapacity P+R, služby v oblasti cykloturistiky, autovlak do Popradu a Košic, apod.
Souhrnný meziroční nárůst celkových tržeb z přepravy cestujících ve výši 20,1 % zaznamenaly v prvním pololetí dvě klíčová pražská nádraží – Praha hlavní nádraží a Praha-Holešovice. Praha hlavní nádraží, které je s denním počtem odbavených cestujících ve výši až 100 tisíc největší stanicí Českých drah v České republice, vykázalo za první pololetí letošního roku tržby z osobní přepravy ve výši 304,7 milionů Kč. To znamená meziroční nárůst o přibližně 9 %.
Nádraží Praha-Holešovice, které je konečnou stanicí pro spoje SC Pendolino a přes které současně směřuje řada mezinárodních spojů kategorie EuroCity spojujících Prahu například s Dánskem, SRN, Rakouskem, Slovenskem či Maďarskem, vykázalo za měsíce leden – červen 2006 celkové tržby z osobní přepravy ve výši 66,5 milionů Kč. To oproti stejnému období předchozího roku znamená nárůst o 123 %, když za období leden – červen 2005 nádraží Holešovice vykázalo tržby ve výši 29,8 milionů Kč. Za vysokým tempem růstu tržeb v případě nádraží Praha-Holešovice stojí především zavedení spojů SC Pendolino, které Českým drahám přivedly dodatečné zákazníky na trasu Praha – Ostrava platící většinou plné jízdné bez aplikace jakýchkoli slevových modelů.
Při sečtení tržeb obou klíčových nádraží tak souhrnné ukazatele činily 371,2 milionů Kč na tržbách, což v meziročním srovnání znamená souhrnný nárůst o 20 %, na kterém se z velké míry podílelo právě nádraží Praha-Holešovice díky spojům SC Pendolino.
Tržby zmíněných dvou klíčových pražských nádraží rostly také v oblasti mezinárodní přepravy. Zde ukazatel tržeb činil za měsíce leden – červen 154,6 milionů Kč, což v meziročním srovnání znamená nárůst přibližně o 6,3 %. Tento ukazatel koresponduje obecně s růstem počtu zahraničních turistů přijíždějících do České republiky, z nichž velká část přijíždí do Prahy právě vlaky Českých drah. Často využívané jsou zejména spoje kategorie EuroCity spojující Berlín, Prahu, Vídeň a Budapešť, kterými v rámci tzv. trojúhelníkových poznávacích pobytů cestuje řada turistů například z USA či Japonska.
Řada občanů cizích států také začala využívat spoje SC Pendolino, a to jak pro služební cesty například na severní Moravu tak i pro soukromé cesty například za památkami do Olomouce apod.
Růst počtu cestujících z a do Prahy ovlivnily především následující faktory:
* Zavedení produktu SC Pendolino jako nové přepravní služby spojující Prahu s Pardubicemi, Olomoucí a Ostravou
* Širší nabídka dalších dálkových spojů
* Zrychlení spojení – vlaky ČD představují dnes na řadě relací spojujících Prahu s dalšími částmi České republiky nejrychlejší a nejpohodlnější způsob cestování
* Modernizace vozového parku – nasazení nových příměstských jednotek řady 471 na spoje v okolí Prahy – do Berouna, Pardubic / Kolína, Roudnice nad Labem
* Nabídka dalších doplňkových služeb podporujících využívání železniční dopravy – kapacity P+R, služby v oblasti cykloturistiky, autovlak do Popradu a Košic, apod.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




