https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/lide-jezdi-z-prahy-vice-vlakem-klicova-prazska-nadrazi-vykazuji-za-tri-ctvrtleti-souhrnny-rust-trzeb-temer-o-15
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Lidé jezdí z Prahy více vlakem – klíčová pražská nádraží vykazují za tři čtvrtletí souhrnný růst tržeb téměř o 15 %

28. listopadu 2006 | České dráhy
Souhrnný meziroční nárůst celkových tržeb z přepravy cestujících ve výši 14,7 % zaznamenaly za tři čtvrtletí dvě klíčová pražská nádraží – Praha hlavní nádraží a Praha-Holešovice. Ta odbaví až 80 % frekvence cestujících jezdících z a do Prahy vlaky Českých drah. Praha hlavní nádraží, které je s denním počtem odbavených cestujících ve výši až 100 tisíc největší stanicí Českých drah v České republice, vykázalo za tři čtvrtletí letošního roku tržby z osobní přepravy ve výši 556,8 milionů Kč. To znamená meziroční nárůst o přibližně 3,5 %.

Nádraží Praha-Holešovice, které je konečnou stanicí pro spoje SC Pendolino, a přes které současně směřuje řada mezinárodních spojů kategorie EuroCity spojujících Prahu například s Dánskem, SRN, Rakouskem, Slovenskem či Maďarskem, vykázalo za měsíce leden – září 2006 celkové tržby z osobní přepravy ve výši 122,4 milionů Kč. To oproti stejnému období předchozího roku znamená nárůst o 125 %, když za období leden – září 2005 nádraží Holešovice vykázalo tržby ve výši 54,5 milionů Kč. Za vysokým tempem růstu tržeb v případě nádraží Praha-Holešovice stojí především zavedení spojů SC Pendolino, které Českým drahám přivedly dodatečné zákazníky na trasu Praha – Ostrava platící většinou plné jízdné bez aplikace jakýchkoli slevových modelů.

Při sečtení tržeb obou klíčových nádraží tak souhrnné ukazatele činily 679,2 milionů Kč na tržbách, což v meziročním srovnání znamená souhrnný nárůst o 14,7 %.

Tržby zmíněných dvou klíčových pražských nádraží rostly také v oblasti mezinárodní přepravy. Zde ukazatel tržeb činil za měsíce leden – září 296,6 milionů Kč, což v meziročním srovnání znamená nárůst přibližně o 9,5 %. Tento ukazatel hovoří růstu počtu zahraničních turistů přijíždějících do České republiky vlaky Českých drah. Často využívané jsou zejména spoje kategorie EuroCity spojující Berlín, Prahu, Vídeň a Budapešť, kterými v rámci tzv. trojúhelníkových poznávacích pobytů cestuje řada turistů například z USA či Japonska. Ty od nového grafikonu doplní také tři nové páry spojů SC Pendolino – spojující Prahu s Vídní (2x denně) a Bratislavou (1x denně) za rekordní doby 3 hodiny 47 minut v případě Bratislavy a 3 hodiny 57 minut v případě Vídně.

Řada občanů cizích států také začala využívat spoje SC Pendolino, a to jak pro služební cesty například na severní Moravu tak i pro soukromé cesty například za památkami do Olomouce apod.


Růst počtu cestujících z a do Prahy ovlivňují dlouhodobě především následující faktory:

* Zavedení produktu SC Pendolino jako nové přepravní služby spojující Prahu s Pardubicemi, Olomoucí a Ostravou

* Širší nabídka dalších dálkových spojů – Slovinsko, nový EN vlak spojující Prahu s Wiesbadenem od nového jízdního řádu a další

* Zrychlení spojení – vlaky ČD představují dnes na řadě relací spojujících Prahu s dalšími částmi České republiky nejrychlejší a nejpohodlnější způsob cestování

* Modernizace vozového parku – nasazení nových příměstských jednotek řady 471 na spoje v okolí Prahy – do Berouna, Pardubic / Kolína, Roudnice nad Labem

* Nabídka dalších doplňkových služeb podporujících využívání železniční dopravy – kapacity P+R, služby v oblasti cykloturistiky, autovlak do Popradu a Košic, apod.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist