Tiskové zprávy
Česká energetika, s. r. o.: Logo ČEZ, a.s. není vůbec „nové“ - náhoda nebo zlý úmysl?
Všichni jistě víme, že od září tohoto roku má společnost ČEZ, a.s. nové logo. Logo, které vysocí manažeři společnosti označují za symbol „stability“. Takové logo není levné. Platí se nemalé peníze za návrh grafikovi nebo agentuře a také se vynaloží nemalé prostředky na jeho propagaci. Musím uznat, že se mi logo líbí.
Je jednoduché, ale přitom nepřehlédnutelné a barva také není špatná. Hodně lidí při jeho komentování říká „to bych jim namaloval za pivo, nebo bych řekl devítileté dceři a nemuseli za to platit statisíce a možná miliony“. Já zase tvrdím, že v jednoduchosti je síla a zdánlivě jednoduché logo muselo dát grafikovi hodně přemýšlení a agentuře času, aby jeho vzhled náležitě zdůvodnila. Myslel jsem si to i o logu ČEZ, a.s., ale jen do 24. září. Zcela výjimečně jsem si pustil televizi a zrovna běžel pořad, kde chodili dělníci v přilbách s novou značkou ČEZ, a.s. To mne nijak nezaujalo až do momentu, kdy jsem zjistil, že se jedná o záběry z Dánska a dotyční dělníci nejsou pracovníci ČEZ, a.s., ale společnosti ENERGI E2, která je významnou Dánskou energetickou společností.
Po podrobném prozkoumání jsem musel uznat, že loga obou společností nejsou zcela stejná, ale rozdíly považuji za zanedbatelné, pokud se jedná o společnosti ze stejného oboru a jedna z nich nás přesvědčuje o originalitě svého loga. Nevím, zda se grafik při návrhu inspiroval v Dánsku nebo zda management ČEZ, a.s. věděl o podobném logu ENERGI E2 - možná ano, přeci jen se nejedná o společnost malou. Také byl jistě učiněn patřičný průzkum, zda již někdo naše „nové“ logo nemá. Přeci jenom získat nadnárodní ochrannou známku není jednoduché. Na tyto otázky se zeptám tiskového mluvčího společnosti ČEZ, a.s. a věřím, že dostanu uspokojivé odpovědi o které se s vámi rád podělím. Otázkou nadále zůstává, zda v případě této podobnosti jde o náhodu nebo úmysl.
Je jednoduché, ale přitom nepřehlédnutelné a barva také není špatná. Hodně lidí při jeho komentování říká „to bych jim namaloval za pivo, nebo bych řekl devítileté dceři a nemuseli za to platit statisíce a možná miliony“. Já zase tvrdím, že v jednoduchosti je síla a zdánlivě jednoduché logo muselo dát grafikovi hodně přemýšlení a agentuře času, aby jeho vzhled náležitě zdůvodnila. Myslel jsem si to i o logu ČEZ, a.s., ale jen do 24. září. Zcela výjimečně jsem si pustil televizi a zrovna běžel pořad, kde chodili dělníci v přilbách s novou značkou ČEZ, a.s. To mne nijak nezaujalo až do momentu, kdy jsem zjistil, že se jedná o záběry z Dánska a dotyční dělníci nejsou pracovníci ČEZ, a.s., ale společnosti ENERGI E2, která je významnou Dánskou energetickou společností.
Po podrobném prozkoumání jsem musel uznat, že loga obou společností nejsou zcela stejná, ale rozdíly považuji za zanedbatelné, pokud se jedná o společnosti ze stejného oboru a jedna z nich nás přesvědčuje o originalitě svého loga. Nevím, zda se grafik při návrhu inspiroval v Dánsku nebo zda management ČEZ, a.s. věděl o podobném logu ENERGI E2 - možná ano, přeci jen se nejedná o společnost malou. Také byl jistě učiněn patřičný průzkum, zda již někdo naše „nové“ logo nemá. Přeci jenom získat nadnárodní ochrannou známku není jednoduché. Na tyto otázky se zeptám tiskového mluvčího společnosti ČEZ, a.s. a věřím, že dostanu uspokojivé odpovědi o které se s vámi rád podělím. Otázkou nadále zůstává, zda v případě této podobnosti jde o náhodu nebo úmysl.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk