Tiskové zprávy
KDU-ČSL: Marian Jurečka: Významné dopravní stavby je třeba urychlit, ne zbytečně byrokratizovat
Návrh, který upravuje platnost závazného stanoviska ministerstva životního prostředí (MŽP) k vlivům vybraných významných dopravních staveb na životní prostředí, je podle předsedy KDU-ČSL Mariana Jurečky třeba upravit. Vládě tak předložil s dalšími poslanci návrh zákona, který zabrání zbytečné byrokratizaci a urychlí výstavbu některých prioritních dopravních staveb.
„Podle nynějšího zákona je stanovisko MŽP platné pět let. Do zákona tak navrhujeme doplnit, že stanovisko musí být platné v době, kdy další úřady vydávají svá rozhodnutí v navazujících správních řízeních,“ vysvětlil Jurečka s tím, že nejasnosti v nynějším zákoně představují závažný problém při dostavbě prioritních dopravních staveb, které ještě nemají vydaná všechna potřebná povolení. Konkrétně jde o D1 v úseku Říkovice - Přerov a D49 Hulín – Fryšták.
„Dnes existuje riziko, že nebude možné stihnout vydat stavebního povolení na celou stavbu v době, dokud je ještě závazné stanovisko platné. Bylo by pak nutné vypracovat nové stanovisko podle EIA pro celou stavbu, což by výstavbu oddálilo třeba i o deset let. Takovému byrokratickému kolečku se musíme vyhnout,“ doplnil Jurečka. „S touto změnou je šance, že by se D1 u Přerova mohla začít v příštím roce stavět,“ upřesnil lidovecký předseda.
„Pokud by byla příslušná rozhodnutí (např. územní rozhodnutí nebo stavební povolení) vydána v době, kdy stanovisko bylo platné, bude se to brát tak, že zůstanou platná i pro další kroky ve správních řízeních,“ vysvětlil Jurečka, který návrh předložil společně s šesticí poslanců z klubů STAN, TOP 09, ODS a ANO. Předseda lidovců chce zákon schválit ve zrychleném režimu už v prvním čtení. Pokud by to Sněmovna nestihla v září na své poslední řádné schůzi před volbami, návrh by totiž spadl pod stůl a s tím i šance dostavět chybějící úsek D1 v dohledné době!
„Podle nynějšího zákona je stanovisko MŽP platné pět let. Do zákona tak navrhujeme doplnit, že stanovisko musí být platné v době, kdy další úřady vydávají svá rozhodnutí v navazujících správních řízeních,“ vysvětlil Jurečka s tím, že nejasnosti v nynějším zákoně představují závažný problém při dostavbě prioritních dopravních staveb, které ještě nemají vydaná všechna potřebná povolení. Konkrétně jde o D1 v úseku Říkovice - Přerov a D49 Hulín – Fryšták.
„Dnes existuje riziko, že nebude možné stihnout vydat stavebního povolení na celou stavbu v době, dokud je ještě závazné stanovisko platné. Bylo by pak nutné vypracovat nové stanovisko podle EIA pro celou stavbu, což by výstavbu oddálilo třeba i o deset let. Takovému byrokratickému kolečku se musíme vyhnout,“ doplnil Jurečka. „S touto změnou je šance, že by se D1 u Přerova mohla začít v příštím roce stavět,“ upřesnil lidovecký předseda.
„Pokud by byla příslušná rozhodnutí (např. územní rozhodnutí nebo stavební povolení) vydána v době, kdy stanovisko bylo platné, bude se to brát tak, že zůstanou platná i pro další kroky ve správních řízeních,“ vysvětlil Jurečka, který návrh předložil společně s šesticí poslanců z klubů STAN, TOP 09, ODS a ANO. Předseda lidovců chce zákon schválit ve zrychleném režimu už v prvním čtení. Pokud by to Sněmovna nestihla v září na své poslední řádné schůzi před volbami, návrh by totiž spadl pod stůl a s tím i šance dostavět chybějící úsek D1 v dohledné době!
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk