https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/medialni-a-informacni-kampan-na-podporu-trideni-odpadu-na-uzemi-stredoceskeho-kraje-byla-uspesna
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Středočeský kraj: Mediální a informační kampaň na podporu třídění odpadů na území Středočeského kraje byla úspěšná

22. listopadu 2004 | Středočeský kraj
Vítězové SMS soutěže převzali od hejtmana Petra Bendla hlavní ceny - dvě crossová kola.

V měsíci září a říjnu roku 2004 proběhla mediální a informační kampaň zaměřená na širší zapojení obyvatel do plošného třídění odpadů na území Středočeského kraje. Celá akce probíhala v rámci realizace pilotního projektu „Intenzifikace odděleného sběru a zajištění využití komunálních odpadů včetně jejich obalové složky“ ve Středočeském kraji v roce 2004.

Tento projekt byl realizován na základě smlouvy mezi Středočeským krajem a autorizovanou obalovou společností EKO-KOM a.s. se sídlem v Praze a byl zahájen v roce 2002 a jeho ukončení se očekává v roce 2005.

Hlavním cílem projektu je vytvoření funkčního a efektivního odděleného sběru využitelných složek komunálních a obalových odpadů pro splnění cílů, které jsou stanoveny krajskou koncepcí hospodaření s odpady a které jsou stanoveny pro sdružené plnění zajišťované autorizovanou společností EKO-KOM a.s. dle zákona o obalech.

Mediální a informační kampaň Středočeského kraje zajišťovala společnost FI KONSULT s.r.o. Praha a navazovala na celostátní kampaň společnosti EKO-KOM a.s. Praha.

Cílem kampaně bylo zvýšit zájem veřejnosti o třídění odpadů a zvýšit počet obyvatel kraje, kteří pravidelně třídí odpady, protože na základě provedené analýzy současného stavu v oblasti třídění odpadů vyplynulo, že cca 50 % občanů Středočeského kraje nemá dostatečné informace o možnosti třídění odpadů a o jejich využití jako druhotné suroviny, 46 % domácností odpady netřídí vůbec a 23 % jen příležitostně.

Kampaň zahrnovala tištěnou reklamu v okresních denících, rozhlasovou reklamu, články a rozhovory s tematikou třídění odpadů, direkt mail a SMS soutěž.

Rozhlasová reklama probíhala na třech rozhlasových stanicích – Rádiu Blaník, Rádiu Relax a Českém rozhlasu Rádiu Region. Reklamní spoty byly uváděny v hlavním ranním a odpoledním vysílacím čase.

Informativní články se objevily také v obecních zpravodajích a místních novinách.

Direkt mail obsahoval „startovací sadu - balíček“ pro třídění odpadů. Jednalo se o 3 barevně rozlišené plastové tašky (modrá, zelená, žlutá). Tašky byly určené k odkládání separovaného odpadu v domácnosti a byly potištěny informací, které druhy odpadů se do nich mají ukládat.

Direkt mail kampaň byla zaměřena na 16 měst Středočeského kraje o počtu obyvatel 10 až 50 tisíc, tj. na města Benešov, Beroun, Brandýs n. Labem, Čáslav, Kolín, Kralupy n. Vltavou, Kutná Hora, Mělník, Mladá Boleslav, Neratovice, Nymburk, Poděbrady, Příbram, Rakovník, Slaný a Vlašim. Kampaň neprobíhala ve městě Kladně, které již svoji velikostí nespadalo do cílové skupiny kampaně.

Cílem direkt mailu bylo „nastartovat“ třídění odpadů v domácnostech, které zatím odpady netřídí, a zvýšit jejich zájem o třídění odpadů.

Se „startovacími balíčky“ přímo souvisela i SMS soutěž. Soutěžní otázka se týkala třídění odpadů a zněla „Kolik PET lahví se po sešlápnutí vejde do přiložené žluté tašky“. Odpovědi byly zasílány formou SMS a správné odpovědi byly zařazeny do slosování o ceny. Hlavními cenami byla dvě crossová jízdní kola a dalšími cenami 30 zahradních kompostérů a 40 domácích košů na tříděný odpad vyrobených z recyklovaných plastů.

„SMS soutěž byla velmi úspěšná, zapojilo se do ní více než 5000 soutěžících,“ zhodnotil průběh soutěže hejtman Petr Bendl během dnešního předávání cen vítězům soutěže a upřesnil: „Nejúspěšnější součástí kampaně byly jednoznačně tzv. „startovací balíčky“, na které přišla nečekaně velká pozitivní odezva ze strany obyvatel oslovených měst, kteří se nejen zapojili do SMS soutěže, ale posílali také své dotazy, podněty a vyjádření podpory kampaně i na speciálně zřízenou e-mailovou adresu“.

Losování vítězů soutěže proběhlo 26. října 2004 v Praze za přítomnosti zástupců Krajského úřadu Středočeského kraje a společnosti FI Konsult s.r.o. Celkem bylo slosováno 3 049 správných odpovědí.

Hlavní cenu - crossová jízdní kola - dnes předal hejtman Středočeského kraje Ing. Petr Bendl. Za vítězky Alenu Lucovou z Nová Vsi u Kolína a Jaroslavu Dinzovou z Mladé Boleslavi převzali cenu rodinní příslušníci.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist