Tiskové zprávy
Pardubický kraj: Memorandum o železniční infrastruktuře podepsáno
4. července 2006 | Pardubický kraj
Na přelomu měsíců června a července 2006 bylo všemi stranami stvrzeno Memorandum o přípravě staveb železniční infrastruktury v Pardubickém a Královéhradeckém kraji, na kterém se dohodly rady obou krajů na společném jednání v květnu letošního roku. Text memoranda a tedy i závazek splnit v něm uvedené cíle postupně podepsali za Pardubický kraj vicehejtman Roman Línek, za Královéhradecký kraj hejtman Pavel Bradík, ze Správu železniční dopravní cesty, s.o. generální ředitel Jan Komárek a za Ministerstvo dopravy ČR ministr Milan Šimonovský.
„V tomto memorandu deklarujeme společný zájem na dalším zkvalitnění perspektivního regionálního dopravního systému s výrazným podílem kolejové dopravy a na jeho napojení na dopravní systém v sousedních regionech. Chceme tak zajistit dopravní obsluhu pro obyvatele i návštěvníky krajů a vytvořit plnohodnotnou alternativu k individuální automobilové dopravě. A také naplnit cíle dopravní politiky České republiky i Evropské unie,“ řekl vicehejtman Pardubického kraje Roman Línek.
Společnými cíli je vytvoření regionální dopravního systému zahrnujícího území obou krajů s vybudováním zastávek a přestupních terminálů, zlepšením parametrů železničních tratí a modernizací železničních stanic i racionalizací a výstavbou dálkového řízení na železničních tratích.
„Výrazným cílem je modernizace a zkapacitnění páteřní železniční tratě Chrudim – Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř včetně výstavby Medlešické spojky, dále modernizace železniční stanice Ústí nad Orlicí a elektrizace tratě Letohrad – Lichkov. V rámci výhledových priorit budeme sledovat zejména modernizaci tratě Jaroměř – Náchod a zkapacitnění železničních tratí zatížených souběhy příměstské i dálkové dopravy. Chceme také vytvořit bezbariérové prostředí, aby po železnici mohly cestovat i osoby se sníženou schopností pohybu a orientace,“ vyjmenoval záměry Ivo Toman, náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu.
Pro realizaci těchto a dalších cílů se zúčastněné strany rozhodly vytvořit pracovní skupinu. Dosáhnout výsledků chtějí v období 2007 – 2013.
„V tomto memorandu deklarujeme společný zájem na dalším zkvalitnění perspektivního regionálního dopravního systému s výrazným podílem kolejové dopravy a na jeho napojení na dopravní systém v sousedních regionech. Chceme tak zajistit dopravní obsluhu pro obyvatele i návštěvníky krajů a vytvořit plnohodnotnou alternativu k individuální automobilové dopravě. A také naplnit cíle dopravní politiky České republiky i Evropské unie,“ řekl vicehejtman Pardubického kraje Roman Línek.
Společnými cíli je vytvoření regionální dopravního systému zahrnujícího území obou krajů s vybudováním zastávek a přestupních terminálů, zlepšením parametrů železničních tratí a modernizací železničních stanic i racionalizací a výstavbou dálkového řízení na železničních tratích.
„Výrazným cílem je modernizace a zkapacitnění páteřní železniční tratě Chrudim – Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř včetně výstavby Medlešické spojky, dále modernizace železniční stanice Ústí nad Orlicí a elektrizace tratě Letohrad – Lichkov. V rámci výhledových priorit budeme sledovat zejména modernizaci tratě Jaroměř – Náchod a zkapacitnění železničních tratí zatížených souběhy příměstské i dálkové dopravy. Chceme také vytvořit bezbariérové prostředí, aby po železnici mohly cestovat i osoby se sníženou schopností pohybu a orientace,“ vyjmenoval záměry Ivo Toman, náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu.
Pro realizaci těchto a dalších cílů se zúčastněné strany rozhodly vytvořit pracovní skupinu. Dosáhnout výsledků chtějí v období 2007 – 2013.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk