https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/merkelova-v-praze-podporila-vystavbu-vysokorychlostni-trati-praha-drazdany
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MD ČR: Merkelová v Praze podpořila výstavbu vysokorychlostní trati Praha - Drážďany

25. srpna 2016 | MD ČR
Ministr dopravy Dan Ťok se dnes zúčastnil jednání zástupců české vlády s německou kancléřkou Angelou Merkelovou. Jedním z témat jednání byla také plánovaná výstavby vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan. Merkelová tomuto projektu vyjádřila podporu.

Záměr výstavby této trati už v dubnu při společném jednání v Ústí nad Labem deklarovali český ministr dopravy Dan Ťok, saský ministr hospodářství, práce a dopravy Martin Dulig i zástupci samosprávy. K jeho realizaci přispívá i ustavené sdružení, které tento projekt má na starosti.

Výstavba nové trati z Prahy do Drážďan by mohla započít během pěti let, nejdříve však v roce 2020. Po jejím dokončení cca kolem roku 2030 bude cesta z Prahy do Drážďan trvat přibližně jednu hodinu. „Trať mezi Prahou a Drážďany dosáhne v nejbližších letech maxima své kapacity a stane se úzkým hrdlem klíčového spojení mezi ČR a Německem. Hodinová cestovní doba mezi oběma městy navíc výrazně přibližuje oba regionu a zvyšuje komfort cestujících. Studie potvrdila, že vysokorychlostní trať z Prahy do Drážďan potřebujeme,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

V případě projektu vysokorychlostní trati mezi Prahou a Drážďany se jedná o moderní spojení pro 21. století, které má jednoznačně praktické přínosy. Také z tohoto důvodu jej na česko-saské konferenci podpořil i evropský koordinátor TEN-T koridoru Mathieu Grosch, který zdůraznil význam projektu pro transevropské dopravní sítě TEN-T a aktivně jej podporuje na unijní úrovni. Vysokorychlostní trať Praha – Drážďany poskytne novou kapacitu a vyřeší limity současné trati. Nové spojení totiž bude umožňovat i provoz nákladních vlaků. Odhady nákladů na celou trasu jsou kolem 5 miliard Euro.

Zčásti bude trať vedena tunely, a to zejména v oblastech, kde je žádoucí vysoká míra ochrany životního prostředí. Přeshraniční úsek je projektován pro osobní i nákladní dopravu s max. rychlostí 230 km/h, úsek z Ústí nad Labem do Prahy pouze pro osobní dopravu a rychlost 350 km/h. Provozně se na tomto úseku předpokládá rychlosti nižší, u expresních vlaků mezi 250 – 300 km/h. Trasa z Ústí nad Labem pokračuje tunelem pod Českým Středohořím a oblasti Roudnice nad Labem se dostává do souběhu s dálnicí D8. Ve společném koridoru takto pokračují až k hranicím Prahy, kde se nová trať opět zanoří tunelem a vystupuje v oblasti Vysočan.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist