Džamila Stehlíková "> Metro na ruzyňské letiště – finančně a časově nereálné sliby - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/metro-na-ruzynske-letiste-financne-a-casove-nerealne-sliby
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Strana zelených: Metro na ruzyňské letiště – finančně a časově nereálné sliby

Pražská organizace Strany zelených podporuje projekt modernizace městské železnice na ruzyňské letiště a do Kladna. Vedení hlavního města tento projekt se značným příspěvkem státu sice formálně podporuje, ale současně plánuje prodloužení metra A stejným směrem, a to za cenu několikanásobně vyšší.

„V Praze mají stavitelé metra exkluzivní postavení a desetiletí se nedaří prosadit jakékoli návrhy modernizace tratě směrem na Kladno, která je vždy ekonomičtější alternativou. Z této politiky je cítit hlavní motivace – ve výstavbě tunelů se utopí nejvíce peněz, na které není vidět. Primátor Bém by měl zveřejnit porovnání nákladů a termínů zprovoznění obou variant,“ řekl Martin Bursík, předseda Strany zelených. (1)

Člen dopravní sekce Strany zelených v Praze Petr Šlegr považuje městem prosazované prodloužení trasy A za nešťastné řešení, neboť nezlepší dopravní obslužnost Prahy 6 ani ji neodlehčí od automobilů. „Starosta Prahy 6 přesvědčuje veřejnost, že prodloužení metra je lékem snad na všechny problémy Prahy 6. Neříká však reálný letopočet, kdy se metro na Dlouhou míli dostane, aby tam mohlo vzniknout záchytné parkoviště, tolik potřebné pro zklidnění Evropské,“ říká Šlegr. Podle něj nebude metro hotové před rokem 2025, zatímco městská železnice, která s přestupním terminálem na Dlouhé míli počítá, by cestujícím začala sloužit do tří let od zahájení stavby.

Petra Kolínská, předsedkyně pražské krajské organizace zelených rovněž považuje navržené prodloužení metra na letiště přes Motol za pochybné. „Projekt za více než 38 miliard korun by odčerpal prostředky na důležitější investiční akce, jako jsou metro trasy D, obnova vozového parku Dopravního podniku či tramvajové propojení Prahy 6 a Bohnic,“ upřesňuje Petra Kolínská.

Rekonstruovaná železniční trať má umožnit obsluhu letiště městskými vlaky, jak je obvyklé ve velkých evropských městech, a rychlou dopravu cestujících z Kladenska bez přestupu až do centra. Projekt počítá s četnými zastávkami na území městských částí Prahy 6 a Prahy 7 a s přestupem na všechny tři linky metra.

Poznámky:
(1) Nový úsek metra má mít 14 km, současná délka trasy A je 10 km! Nový úsek trasy metra C do Ládví, který měří 1,5 km, se stavěl dva roky.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist