Tiskové zprávy
Královéhradecký kraj: Mezi Kopidlnem a Bousovem se bude dál cestovat po železnici
14. září 2006 | Královéhradecký kraj
Mezi Kopidlnem a Dolním Bousovem budou lidé i nadále cestovat také po železnici. Královéhradecký kraj vyšel vstříc obcím na této trati, kde se dosud uvažovalo, že vlakovou dopravu nahradí levnější a efektivnější autobusy. Krajští zastupitelé dnes souhlasili s kompromisním návrhem náměstka královéhradeckého hejtmana Petra Kuříka, který se zachováním železničního provozu na této trati počítá. To starostům obcí na této trati vyhovuje.
Podle schválené varianty dojde jen k mírné redukci vlakových spojů bez omezení dopravní obslužnosti v oblasti: „Místo třinácti jich bude jezdit dvanáct denně. Přesto bychom měli ušetřit statisíce korun ročně. Obce navíc nabídly, že by se složily na příspěvek na provoz této trati ve výši 200 tisíc korun. K omezení železniční dopravy nedojde,“ řekl Petr Kuřík.
Původní varianta počítala s nahrazením vlaků autobusy, jejichž provoz by byl efektivnější a levnější o více než milion korun ročně. Tuto variantu však podpořil pouze starosta Rokytňan. Navíc v některých případech je železniční zastávka vzdálena až 2 kilometry od centra obce, což je příklad Libáně, kde by autobusy mohly zlepšit dopravu mezi Libání a Kopidlnem a obsluhu místních částí Psinice, Křesice a Zliv. Průměrný počet cestujících na jeden vlak činil dosud necelých 15 cestujících.
Podle schválené varianty dojde jen k mírné redukci vlakových spojů bez omezení dopravní obslužnosti v oblasti: „Místo třinácti jich bude jezdit dvanáct denně. Přesto bychom měli ušetřit statisíce korun ročně. Obce navíc nabídly, že by se složily na příspěvek na provoz této trati ve výši 200 tisíc korun. K omezení železniční dopravy nedojde,“ řekl Petr Kuřík.
Původní varianta počítala s nahrazením vlaků autobusy, jejichž provoz by byl efektivnější a levnější o více než milion korun ročně. Tuto variantu však podpořil pouze starosta Rokytňan. Navíc v některých případech je železniční zastávka vzdálena až 2 kilometry od centra obce, což je příklad Libáně, kde by autobusy mohly zlepšit dopravu mezi Libání a Kopidlnem a obsluhu místních částí Psinice, Křesice a Zliv. Průměrný počet cestujících na jeden vlak činil dosud necelých 15 cestujících.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk