Tiskové zprávy
MČ Brno-Bystrc: Mimořádné zastupitelstvo Bystrce jednohlasně nesouhlasí s R43 přes Bystrc
Včera večer bystrcké zastupitelstvo přijalo všemi hlasy usnesení, že
ve smyslu svých předchozích usnesení opětovně nesouhlasí s vedením R43 městskou částí Brno-Bystrc a žádá město Brno, aby toto stanovisko respektovalo při pořizování aktualizace Územního plánu města Brna a při tvorbě nového Územního plánu města Brna. (viz příloha)
Zastupitelstvo mělo na stole také informační zprávu (přiložena), která dokládá i důvody, proč z právního hlediska nelze realizovat trasu R43 přes Bystrc a Bosonohy. Dvěma zásadními právními důvody jsou:
- Rozsudek Nejvyššího správního soudu, který vyložil význam a závaznost evropské legislativy v dané věci.
- Dlouhodobé překročení zákonných limitů prašnosti a hlučnosti v oblasti Brno-Bosonohy a Troubsko.
Platí i předchozí usnesení Zastupitelstva Bystrce, kde je žádáno Statutární město Brno, aby
- ÚPMB i nové zadání územního plánu byly uvedeny do podoby odpovídající platné legislativě. Při provedení požadované opravy nesmí být hlavní koridor pro tuto komunikaci v zadání nového ÚPMB veden městem a musí být z města zcela vyloučen.
- Statutární město Brno vstoupilo neprodleně do jednání s JMK k řešení otázky transevropského směru známého jako R43 mimo sídelní útvar města Brna.
Jana Pálková, iniciátorka mimořádného zasedání Zastupitelstva, k tomu uvádí:
„Město Brno jako každé jiné město potřebuje odlehčit od tranzitní dopravy, ale doposud nemá obchvat vedený mimo prostor celého města. Obchvat celého města Brna a jeho návaznosti je nutné řešit s vysokou prioritou. Pokud nejsou respektovány zákony a je prosazována varianta R43 přes Brno, pak toto nemůže vést k požadovanému vyřešení situace a i nadále všechna doprava pojede přes Brno.“




