https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ministerstva-zivotniho-prostredi-a-dopravy-se-dohodla-na-pilotnim-projektu-ktery-osvobodi-obchvaty-mest-od-poplatku
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Ministrerstvo životního prostředí: Ministerstva životního prostředí a dopravy se dohodla na pilotním projektu, který osvobodí obchvaty měst od poplatků

Dálniční úsek mezi Ostravou, Rudnou a Bohumínem by v následujících třech letech mohl být pro řidiče osvobozen od placení dálničních poplatků. Pilotní projekt dohody mezi ministerstvy životního prostředí a dopravy dnes v Karviné posvětila pracovní skupina pro řešení špatné kvality ovzduší v Moravskoslezském kraji.

„S Ministerstvem dopravy se nám podařilo dohodnout se na pilotním projektu osvobození dálnice D1 v úseku Ostrava, Rudná až Bohumín a silnici 1.třídy v úseku Ostrava, Hrabová – průmyslová zóna až Frýdek-Místek od dálničních poplatků. Díky němu bude doprava odvedena z center moravskoslezských měst, a zlepší se tak kvalita ovzduší v této oblasti,“ říká ministr Tomáš Chalupa.

„Spolupráci v této oblasti mezi Ministerstvem dopravy a Ministerstvem životního prostředí považuji za logickou a jsem velmi rád, že jsme s panem ministrem Chalupou našli řešení, které může jednoznačně přispět k čistšímu ovzduší ve městech zasažených zvýšenou smogovou situací,“ dodává ministr dopravy Pavel Dobeš.

Při výběru konkrétních úseků hrála roli zejména kvalita ovzduší v dané lokalitě, konkrétně koncentrace jemných prachových částic PM10. Nejvíce imisně zatíženým územím ČR, ve kterém jsou dlouhodobě překračovány nejen imisní limity krátkodobých koncentrací PM10, ale také roční imisní limity PM10, je právě Moravskoslezský kraj.

„Na tomto území je nutné řešit kvalitu ovzduší komplexně, je tedy nutné věnovat pozornost i znečištění ovzduší z dopravy,“ říká ministr životního prostředí Tomáš Chalupa.

Na zkušební období dvou až tří let bude od poplatků osvobozen úsek Ostrava, Rudná až Bohumín, sever (exit 354 – 370). V případě, že se prokáže, že tento typ opatření pomáhá zlepšovat nepříznivou kvalitu ovzduší ve městě, bude ministerstvo do budoucna uvažovat o rozšíření i na další úseky zpoplatněných komunikací.

Zkušební období pilotního projektu potrvá tři roky. V návaznosti na tento projekt také pokračuje příprava Studie proveditelnosti zavedení nízkoemisních zón v Moravskoslezském kraji, která zkoumá jednotlivá města a obce z pohledu znečištění ovzduší. Dokončena bude do konce letošního roku.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist