Tiskové zprávy
Děti Země: Ministerstvo dopravy bude řešit odstranění dálnice D11
14. července 2010 | Děti Země
Koncový úsek délky 2,5 km je již více než rok černou stavbou.
Děti Země dnes podaly na Ministerstvo dopravy druhý návrh na zahájení řízení o odstranění téměř hotového konce dálnice D11 v úseku Osičky – Libišany, neboť Městský soud v Praze v květnu 2009 zrušil stavební povolení a Nejvyšší správní soud pak letos v dubnu zamítl kasační stížnost ministerstva. Více než rok lze konec této dálnice délky 2,5 km považovat za černou stavbu, takže by mohla být třeba i zbourána.
„Již loni v srpnu jsme marně žádali, aby Ministerstvo dopravy z moci úřední zahájilo řízení o odstranění tohoto kusu dálnice D11, jak mu ukládá stavební zákon, ale dostali jsme jen výmluvu, že chce vyčkat až na rozsudek Nejvyššího správního soudu o jeho kasační stížnosti,“ připomíná Miroslav Patrik z Dětí Země, které mají již několik týdnů zamítavý rozsudek NSS v ruce a opět se na ministerstvu nic neděje.
Podle nezákonně vydaného stavebního povolení z dubna 2006 byly na dálnici D1105 v úseku Osičky – Hradec Králové v délce 2,5 km zatím postaveny tyto stavby: zcela hotové jsou dva dálniční mosty č. 211 a č. 212, z 90 % je to trasa dálnice, z 30 % pak most přes železniční trať č. 213 a z 20 % je vysázena nová vegetace.
Ministerstvu dopravy ani nepomohla kasační stížnost proti zrušujícímu rozsudku Městského soudu v Praze, neboť NSS letos v dubnu potvrdil, že pražský soud rozhodl správně, když stavební povolení zrušil. Nyní se už nemůže vymlouvat na nic a podle stavebního zákona musí řízení o odstranění dálnice zahájit. Na jeho konci bude buď stavba odstraněna nebo bude dodatečně povolena.
Konec dálnice D11 se ale také potýká s tím, že stát doposud nevykoupil potřebné pozemky pro její pokračování. Dokonce neuspěl ani při vyvlastňovacím řízení od března 2003 do ledna 2005, kdy hradecký magistrát musel vyvlastnění 64/67 podílů pozemku pod D11 zamítnout, neboť nebyly splněny všechny podmínky.
Děti Země dnes podaly na Ministerstvo dopravy druhý návrh na zahájení řízení o odstranění téměř hotového konce dálnice D11 v úseku Osičky – Libišany, neboť Městský soud v Praze v květnu 2009 zrušil stavební povolení a Nejvyšší správní soud pak letos v dubnu zamítl kasační stížnost ministerstva. Více než rok lze konec této dálnice délky 2,5 km považovat za černou stavbu, takže by mohla být třeba i zbourána.
„Již loni v srpnu jsme marně žádali, aby Ministerstvo dopravy z moci úřední zahájilo řízení o odstranění tohoto kusu dálnice D11, jak mu ukládá stavební zákon, ale dostali jsme jen výmluvu, že chce vyčkat až na rozsudek Nejvyššího správního soudu o jeho kasační stížnosti,“ připomíná Miroslav Patrik z Dětí Země, které mají již několik týdnů zamítavý rozsudek NSS v ruce a opět se na ministerstvu nic neděje.
Podle nezákonně vydaného stavebního povolení z dubna 2006 byly na dálnici D1105 v úseku Osičky – Hradec Králové v délce 2,5 km zatím postaveny tyto stavby: zcela hotové jsou dva dálniční mosty č. 211 a č. 212, z 90 % je to trasa dálnice, z 30 % pak most přes železniční trať č. 213 a z 20 % je vysázena nová vegetace.
Ministerstvu dopravy ani nepomohla kasační stížnost proti zrušujícímu rozsudku Městského soudu v Praze, neboť NSS letos v dubnu potvrdil, že pražský soud rozhodl správně, když stavební povolení zrušil. Nyní se už nemůže vymlouvat na nic a podle stavebního zákona musí řízení o odstranění dálnice zahájit. Na jeho konci bude buď stavba odstraněna nebo bude dodatečně povolena.
Konec dálnice D11 se ale také potýká s tím, že stát doposud nevykoupil potřebné pozemky pro její pokračování. Dokonce neuspěl ani při vyvlastňovacím řízení od března 2003 do ledna 2005, kdy hradecký magistrát musel vyvlastnění 64/67 podílů pozemku pod D11 zamítnout, neboť nebyly splněny všechny podmínky.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk