Tiskové zprávy
MD ČR: Ministerstvo dopravy poskytne až 25 mostních provizorií do míst zasažených povodněmi
26. září 2024 | MD ČR
Ministerstvo dopravy intenzivně připravuje realizaci staveb provizorních v mostů v obou povodněmi nejvíce postižených krajích. Na základě přehledu zpracovaného Armádou ČR o množství povodní zničených či poškozených mostů se předpokládá stavba 20 – 25 provizorních mostů různých délek a typů.
Ve svých pohotovostních zásobách má Ministerstvo dopravy v současnosti uloženy různé typy mostních provizorií v množství několikanásobně překračujícím veškeré dosud identifikované požadavky krajů, měst a obcí.
Po zpracování projektů a provedení nezbytných přípravných prací, jako jsou úpravy a zpevnění poškozených břehů, příprava napojení na komunikace, odstranění zbytků poškozených mostů a vyčištění koryt, dojde na základě požadavků krajů a obcí s rozšířenou působností k realizaci staveb mostních provizorií a k výdeji veškerého potřebného materiálu ze skladů Státní správy hmotných rezerv.
Následně bude zahájena výstavba mostů silami a prostředky AČR, případně prostřednictvím stavebních organizací, které si zajistí kraje nebo ORP. „K provizorní obnově budou využity všechny typy mostních provizorií od těch s největší únosností a rozpětím až po lávky pro pěší. Volba vhodného typu mostního provizoria závisí na předpokládané intenzitě a způsobu jeho využití, velikosti obsluhovaného území, požadované zatížitelnosti a konkrétních podmínkách v místě realizace stavby,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Provizorní mosty jsou v České republice běžně používány na silnicích při provozních opravách stávajících či výstavbě nových stálých mostních objektů a rovněž jsou systémově předurčeny pro řešení rychlé dočasné obnovy mostů poškozených povodněmi, případně jiných krizových situací. V případě potřeby může Ministerstvo dopravy rovněž využít předurčené zdroje mostních provizorií uložených u ŘSD, které byly vyrobeny v roce 2005 na základě zkušeností z řešení povodní 2002.
Ve svých pohotovostních zásobách má Ministerstvo dopravy v současnosti uloženy různé typy mostních provizorií v množství několikanásobně překračujícím veškeré dosud identifikované požadavky krajů, měst a obcí.
Po zpracování projektů a provedení nezbytných přípravných prací, jako jsou úpravy a zpevnění poškozených břehů, příprava napojení na komunikace, odstranění zbytků poškozených mostů a vyčištění koryt, dojde na základě požadavků krajů a obcí s rozšířenou působností k realizaci staveb mostních provizorií a k výdeji veškerého potřebného materiálu ze skladů Státní správy hmotných rezerv.
Následně bude zahájena výstavba mostů silami a prostředky AČR, případně prostřednictvím stavebních organizací, které si zajistí kraje nebo ORP. „K provizorní obnově budou využity všechny typy mostních provizorií od těch s největší únosností a rozpětím až po lávky pro pěší. Volba vhodného typu mostního provizoria závisí na předpokládané intenzitě a způsobu jeho využití, velikosti obsluhovaného území, požadované zatížitelnosti a konkrétních podmínkách v místě realizace stavby,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Provizorní mosty jsou v České republice běžně používány na silnicích při provozních opravách stávajících či výstavbě nových stálých mostních objektů a rovněž jsou systémově předurčeny pro řešení rychlé dočasné obnovy mostů poškozených povodněmi, případně jiných krizových situací. V případě potřeby může Ministerstvo dopravy rovněž využít předurčené zdroje mostních provizorií uložených u ŘSD, které byly vyrobeny v roce 2005 na základě zkušeností z řešení povodní 2002.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk