Tiskové zprávy
Děti Země: Ministerstvo dopravy řeší odstranění dálnice D11
18. srpna 2009 | Děti Země
Koncový úsek je již tři měsíce černou stavbou.
Děti Země před dvěma týdny podaly k Ministerstvu dopravy návrh na zahájení řízení o odstranění koncové části téměř hotové dálnice D11 v úseku Osičky – Libišany, neboť Městský soud v Praze v polovině května zrušil stavební povolení.
Nyní jde o černou stavbu a mělo by dojít k jejímu zbourání na náklady Ředitelství silnic a dálnic ČR. Mělo by jít o standardní právní postup bez ohledu na vlivy, moc a bohatství investora. Navíc se tím může urychlit i patová situace s nevykoupenými pozemky u Plačic.
„Jelikož ministerstvo dopravy podezřele toto řízení samo ani po více než měsíci našeho čekání nezahájilo, podali jsme žádost sami, aby bylo zřejmé, že tuto černou stavbu jen tak nezamete pod koberec,“ uvádí Miroslav Patrik z Dětí Země, které byly účastníky stavebního řízení a rozsudku se dověděly náhodně od jiného účastníka.
Ministerstvo dopravy se o zrušení stavebního povolení dovědělo již 19. května, ale ještě 2. června tuto skutečnost mluvčí ministerstva Karel Hanzelka pro Radiožurnál pro jistotu zapřel. Přitom ve stejný den ministerstvo již podalo k Nejvyššímu správnímu soudu kasační stížnost. Tato situace ovšem nemá žádný vliv na skutečnost, že konec dálnice D11 je již tři měsíce černou stavbou, kterou by bylo vhodné zbourat.
Podle nezákonně vydaného stavebního povolení z dubna 2006 byly na dálnici D1105 v úseku Osičky – Hradec Králové v délce 2,5 km zatím postaveny tyto stavby: zcela hotové jsou dva dálniční mosty č. 211 a č. 212, z 90 % je to trasa dálnice, z 30 % pak most přes železniční trať č. 213 a z 20 % je vysázena nová vegetace.
„Pokud by se podařilo ten kus dálnice D11 zlikvidovat, pak by mohla pokračovat ve zcela jiné variantě mimo dosud nevykoupené pozemky u Plačič, takže by se tato patová situace mohla snáze vyřešit, neboť si nedovedu představit, že zákonnými prostředky se podaří tyto pozemky vůbec vykoupit,“ myslí si také Patrik.
Stát zatím ani hrozbami a ani jiným nátlakem tyto pozemky nezískal. Dokonce neuspěl ani při vyvlastňovacím řízení od března 2003 do ledna 2005, kdy hradecký magistrát musel vyvlastnění 64/67 podílů pozemku zamítnout, neboť nebyly splněny všechny podmínky. Vést dálnici D11 mimo ně by mohlo být jednodušší.
Poznámky k tiskové zprávě:
Ministerstvo dopravy bojuje o pokračování D11, 02.06.09 ČRo1-Radiožurnál, Ozvěny dne 12:00
Karel Hanzelka, mluvčí Ministerstva dopravy: „Tak na úvod je z naší strany nutné říct, že pro nás je to zatím mediální, virtuální realita, protože my jsme doposud neobdrželi ono rozhodnutí soudu, o kterém hovořil pan Patrik, takže je to pro nás zatím velmi mlhavé.“
Děti Země před dvěma týdny podaly k Ministerstvu dopravy návrh na zahájení řízení o odstranění koncové části téměř hotové dálnice D11 v úseku Osičky – Libišany, neboť Městský soud v Praze v polovině května zrušil stavební povolení.
Nyní jde o černou stavbu a mělo by dojít k jejímu zbourání na náklady Ředitelství silnic a dálnic ČR. Mělo by jít o standardní právní postup bez ohledu na vlivy, moc a bohatství investora. Navíc se tím může urychlit i patová situace s nevykoupenými pozemky u Plačic.
„Jelikož ministerstvo dopravy podezřele toto řízení samo ani po více než měsíci našeho čekání nezahájilo, podali jsme žádost sami, aby bylo zřejmé, že tuto černou stavbu jen tak nezamete pod koberec,“ uvádí Miroslav Patrik z Dětí Země, které byly účastníky stavebního řízení a rozsudku se dověděly náhodně od jiného účastníka.
Ministerstvo dopravy se o zrušení stavebního povolení dovědělo již 19. května, ale ještě 2. června tuto skutečnost mluvčí ministerstva Karel Hanzelka pro Radiožurnál pro jistotu zapřel. Přitom ve stejný den ministerstvo již podalo k Nejvyššímu správnímu soudu kasační stížnost. Tato situace ovšem nemá žádný vliv na skutečnost, že konec dálnice D11 je již tři měsíce černou stavbou, kterou by bylo vhodné zbourat.
Podle nezákonně vydaného stavebního povolení z dubna 2006 byly na dálnici D1105 v úseku Osičky – Hradec Králové v délce 2,5 km zatím postaveny tyto stavby: zcela hotové jsou dva dálniční mosty č. 211 a č. 212, z 90 % je to trasa dálnice, z 30 % pak most přes železniční trať č. 213 a z 20 % je vysázena nová vegetace.
„Pokud by se podařilo ten kus dálnice D11 zlikvidovat, pak by mohla pokračovat ve zcela jiné variantě mimo dosud nevykoupené pozemky u Plačič, takže by se tato patová situace mohla snáze vyřešit, neboť si nedovedu představit, že zákonnými prostředky se podaří tyto pozemky vůbec vykoupit,“ myslí si také Patrik.
Stát zatím ani hrozbami a ani jiným nátlakem tyto pozemky nezískal. Dokonce neuspěl ani při vyvlastňovacím řízení od března 2003 do ledna 2005, kdy hradecký magistrát musel vyvlastnění 64/67 podílů pozemku zamítnout, neboť nebyly splněny všechny podmínky. Vést dálnici D11 mimo ně by mohlo být jednodušší.
Poznámky k tiskové zprávě:
Ministerstvo dopravy bojuje o pokračování D11, 02.06.09 ČRo1-Radiožurnál, Ozvěny dne 12:00
Karel Hanzelka, mluvčí Ministerstva dopravy: „Tak na úvod je z naší strany nutné říct, že pro nás je to zatím mediální, virtuální realita, protože my jsme doposud neobdrželi ono rozhodnutí soudu, o kterém hovořil pan Patrik, takže je to pro nás zatím velmi mlhavé.“
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk