Tiskové zprávy
Děti Země – Klub za udržitelnou dopravu: Ministerstvo dopravy zahájilo stavební řízení pro dálnici D8
Další žádost o vydání stavebního povolení podalo 29. července 2010 na Ministerstvo dopravy Ředitelství silnic a dálnic ČR. Překvapivě se tak stalo ve stejný den, co byl doručen Dětem Země rozsudek o zrušení územního rozhodnutí. Bez tohoto rozhodnutí nelze vydat žádné stavební povolení a je proto zbytečné jakékoliv stavební řízení zahajovat. Žádost je navíc důkazem, že výstavbu D8 si hlavně blokuje investor sám, neboť pět měsíců před jejím údajným dokončením nemá stále ještě všechna stavební povolení.
„Je to celé absurdní komedie, neboť několik let někdo blokuje přípravu podkladů pro podání žádosti o stavební povolení, aby se tak stalo v den, kdy je zrušeno územního rozhodnutí, přičemž Ministerstvo dopravy zbytečně zahájí stavební řízení a dokonce na 7. září svolá ústní jednání,“ nevěřícně kroutí hlavou Miroslav Patrik z Dětí Země, podle kterého nové územní rozhodnutí může být nejdříve na konci roku.
Žádost se týká výstavby 18 metrů trasy dálnice navazující na tunel Prackovice, dále mostu délky 133 metrů mezi ním a tunelem Radejčín a také části jeho vnitřku. První stavební povolení získal tunel až v září 2009. Má být hotový za tři roky, takže termín dostavby D8 v roce 2010 byl od počátku ze strany ŘSD ČR účelová lež.
Podle Dětí Země jde u zahájeného řízení také o zjevné pohrdání zákonem a o zbytečné zatěžování účastníků řízení, pokud ministerstvo samo ví, že chybí pravomocné územní rozhodnutí.
„Je to jen další důkaz, jak na ministerstvu stále existuje lidová tvořivost při výkladu zákona, neboť když investor nemá svou žádost v pořádku, tak v takových případech správní orgány prostě řízení přeruší do doby, než bude úplná a až pak se do hry dostávají účastníci řízení,“ kritizuje Bártův úřad Patrik.
Výstavba dálnice D8 přes České středohoří začala v listopadu 2007, aniž v té době byly vykoupené všechny pozemky a byla vydána všechna stavební povolení, které nejsou dosud. Navíc již tehdy byly podány čtyři žaloby, které nakonec soudy uznaly jako oprávněné. ŘSD ČR tak zcela manažersky selhává a navíc úředníci na stavebním úřadě v Lovosicích, na krajském úřadě v Ústí nad Labem a na MŽP rozhodovali nezákonně.
Odkazy na internetové stránky:
1) Oznámení o zahájení stavebního řízení pro dálnici D8 s částí tunelu Radejčín (05.08.2010)
http://www.mdcr.cz/cs/Potrebuji-se-poradit/Uredni-deska/D8_0805F_643_SR.htm
2) Dvě chyby stačily ke zrušení územního rozhodnutí pro D8 (TZ, 30.07.2010)
http://www.detizeme.cz/zprava.shtml?x=2239123
„Je to celé absurdní komedie, neboť několik let někdo blokuje přípravu podkladů pro podání žádosti o stavební povolení, aby se tak stalo v den, kdy je zrušeno územního rozhodnutí, přičemž Ministerstvo dopravy zbytečně zahájí stavební řízení a dokonce na 7. září svolá ústní jednání,“ nevěřícně kroutí hlavou Miroslav Patrik z Dětí Země, podle kterého nové územní rozhodnutí může být nejdříve na konci roku.
Žádost se týká výstavby 18 metrů trasy dálnice navazující na tunel Prackovice, dále mostu délky 133 metrů mezi ním a tunelem Radejčín a také části jeho vnitřku. První stavební povolení získal tunel až v září 2009. Má být hotový za tři roky, takže termín dostavby D8 v roce 2010 byl od počátku ze strany ŘSD ČR účelová lež.
Podle Dětí Země jde u zahájeného řízení také o zjevné pohrdání zákonem a o zbytečné zatěžování účastníků řízení, pokud ministerstvo samo ví, že chybí pravomocné územní rozhodnutí.
„Je to jen další důkaz, jak na ministerstvu stále existuje lidová tvořivost při výkladu zákona, neboť když investor nemá svou žádost v pořádku, tak v takových případech správní orgány prostě řízení přeruší do doby, než bude úplná a až pak se do hry dostávají účastníci řízení,“ kritizuje Bártův úřad Patrik.
Výstavba dálnice D8 přes České středohoří začala v listopadu 2007, aniž v té době byly vykoupené všechny pozemky a byla vydána všechna stavební povolení, které nejsou dosud. Navíc již tehdy byly podány čtyři žaloby, které nakonec soudy uznaly jako oprávněné. ŘSD ČR tak zcela manažersky selhává a navíc úředníci na stavebním úřadě v Lovosicích, na krajském úřadě v Ústí nad Labem a na MŽP rozhodovali nezákonně.
Odkazy na internetové stránky:
1) Oznámení o zahájení stavebního řízení pro dálnici D8 s částí tunelu Radejčín (05.08.2010)
http://www.mdcr.cz/cs/Potrebuji-se-poradit/Uredni-deska/D8_0805F_643_SR.htm
2) Dvě chyby stačily ke zrušení územního rozhodnutí pro D8 (TZ, 30.07.2010)
http://www.detizeme.cz/zprava.shtml?x=2239123
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk