Jakub Kašpar "> Ministerstvo životního prostředí výstavbu D3 nebrzdí - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ministerstvo-zivotniho-prostredi-vystavbu-d3-nebrzdi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MŽP ČR: Ministerstvo životního prostředí výstavbu D3 nebrzdí

30. července 2008 | MŽP ČR
Autor: Jakub Kašpar
Ministerstvo životního prostředí odeslalo připomínky ke studii tras dálnice D3, kterou si objednalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v rámci přípravy dokumentace EIA „D3 Středočeská“. Tyto varianty trasy D3 má ŘSD předložit na základě požadavku závěru zjišťovacího řízení EIA z podzimu 2007 [1]. „Pan hejtman Bendl vycházel při obvinění mého ministerstva ze zpoždění stavby středočeské části dálnice D3 z nesprávných a nepravdivých informací. Když už měl potřebu někoho kritizovat za zpoždění přípravy dálnice D3, měl být adresátem jeho kritiky jiný resort. Ředitelství silnic a dálnic předložilo námi požadované varianty D3, které vedou mimo cenné partie Posázaví a České Sibiře teprve čtyři měsíce po jejich vypracování. Chci věřit tomu, že hejtman Bendl bude namísto neopodstatněné kritiky práce mých lidí spolupracovat s resortem při hledání řešení, které nepoškodí tyto cenné přírodní lokality,“ říká ministr životního prostředí Martin Bursík.

Projektant měl varianty vypracovat podle slovního popisu, který MŽP zkompletovalo podle připomínek obcí a veřejnosti na podzim 2007. MŽP však zjistilo, že předložené varianty D3 se od stanovených požadavků odlišují hned ve 12 zásadních ohledech. Obsahují bohužel také řadu nevhodných technických řešení z hlediska vlivů na životní prostředí i investičních nákladů. Přesto je v takové podobě zpracovatel rozeslal k připomínkování dotčeným obcím.

„Nejenom, že ŘSD varianty dálnic předložilo pozdě, ale navíc nejsou zpracovány dobře a investor na nich bude muset ještě hodně odpracovat. Na bedra ŘSD tak padá půlroční zdržení výstavby dálnice,“ komentuje situaci náměstek ministra Aleš Kuták.

Požadované varianty dálnice D3 vedou v širším koridoru stávající silnice I/3 okolo Benešova a Votic, kde způsobují nejmenší škody v zachovalé přírodě Posázaví a České Sibiře. Vedení dálnice zachovalou přírodou daleko od urbanizovaného koridoru nynější silnice je nepřijatelné. Jedna z variant počítá u Benešova s trasováním v dvousetmetrovém tunelu na východní hranici konopišťského parku, kde vede i nynější silnice.

Poznámky:
[1] Závěr zjišťovacího řízení mj. říká, že předkladatel má „prověřit a v dokumentaci zohlednit taková variantní trasování D3, jejichž předpokládaný vliv na životní prostředí a veřejné zdraví bude respektovat přírodní hodnoty v dotčeném území a současně bude mít minimální vliv na trvale obydlené a rekreační oblasti dotčené realizací záměru“.

Kompletní text připomínek MŽP, zaslaných ŘSD, najdete u této zprávy na www.mzp.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist