https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ministr-dobes-hleda-vyuziti-pro-nakladoveho-nadrazi-zizkov
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Klub zastupitelů Žižkov [nejen] sobě: Ministr Dobeš hledá využití pro Nákladového nádraží Žižkov

29. září 2011 | Klub zastupitelů Žižkov [nejen] sobě
Ministr dopravy Pavel Dobeš včera navštívil jednání zastupitelstva Prahy 3 a debatoval se zastupiteli o budoucnosti budov na Nákladovém nádraží Žižkov. Ty stojí v cestě záměru žižkovské radnice vybudovat přes území čtyřproudou kapacitní komunikaci, tzv. Jarovskou spojku, která má Žižkov napojit na budoucí východní část městského okruhu. Dobeš sdělil zastupitelům, že do návrhu státního rozpočtu se nedostala původně plánovaná dvoumiliardová dotace na vybudování Jarovské spojky a není proto možné počítat s financováním výstavby s pomocí státu.

Ministr Dobeš dále předal zastupitelům vzkaz od ministra kultury Bessera, podle kterého má ministerstvo kultury zájem využít budovy nádraží jako depozitář pro Národní knihovnu, a to v případě že dojde k zapsání budov na seznam kulturních památek. Využití budov však podle Dobeše zůstává otevřené. Požádal proto zastupitele, aby podpořili myšlenku vypsání mezinárodní architektonické soutěže na využití celého komplexu.

K dotazům zastupitelů o zajištění bezpečnosti Nákladového nádraží uvedl ministr Dobeš, že se dohodl s představiteli Českých drah na zajištění dostatečné ostrahy objektů. Lze tak říci, že bezpečností rizika spojená s provozem budov do doby rozhodnutí o jejich budoucím využití, jsou eliminována.

Ministr dopravy Pavel Dobeš diskutuje se zastupiteli Prahy 3 o budoucnosti Nákladového nádraží na Žižkově

„Vedení radnice TOP 09 a ODS stále hledá pouze důvody, proč se mají budovy nádraží bourat. Jsem rád, že ministr Dobeš přistupuje k problému opačným způsobem a aktivně hledá způsoby, jak nákladové nádraží využít k prospěchu Pražanů. Ukázal zastupitelům, že zachování nádraží je rozumná alternativa, se kterou je třeba počítat a podpořil i jeden z cílů sdružení Tady není developerovo – vypsání architektonické soutěže na využití nádraží,“ uvedl Matěj Stropnický, předseda zastupitelského klubu Žižkov [nejen] sobě a člen sdružení Tady není developerovo.

„Jarovská spojka jako čtyřproudá kapacitní komunikace natáhne na Žižkov další automobilovou dopravu, z níž velká část bude pouze tranzitní do centra města a ven. I propočty developerů ukazují, že intenzita dopravy na Koněvově a Vinohradské ulici se po vybudování jarovské spojky v příští dekádě zvýší o třetinu až polovinu. A my bychom za to podle vedení radnice měli ještě zaplatit 2 miliardy z našich daní,“ doplnil Ondřej Rut, zastupitel MČ Praha 3, člen výboru pro územní rozvoj a místopředseda pražských zelených.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist