Tiskové zprávy
MD ČR: Ministr dopravy Antonín Prachař jednal se zástupci vedení Moravskoslezského kraje
27. března 2014 | MD ČR
O přípravě a realizaci důležitých dopravních staveb v Moravskoslezském kraji a financování železniční dopravy jednal ve středu 26. března 2014 na krajském úřadu v Ostravě ministr dopravy Antonín Prachař s moravskoslezským hejtmanem Miroslavem Novákem a jeho náměstkem pro dopravu a životní prostředí Danielem Havlíkem.
„Hovořili jsme o záměrech v rozvoji dopravní infrastruktury Moravskoslezského kraje jak pro nejbližší období, tak pro období financované z nového operačního programu na léta 2014 až 2020. Priority kraje jsou v podstatě vydefinovány od vzniku krajského zastupitelstva před třinácti lety, je to takzvaný Slezský kříž, tedy komunikace I/11, R48, osmašedesátka a s nimi všechny navazující stavby včetně takových detailů, jako je mimoúrovňová křižovatka v Nošovicích pro dopravní obslužnost automobilky Hyundai. Dotkli jsme se i železniční dopravy včetně vazby na naše východní sousedy – Žilinský samosprávný kraj. Jsem rád, že jsme našli porozumění v těchto prioritách. Teď bude záležet na panu ministrovi a na vládě, jak rychle se projekty budou vyvíjet,“ uvedl hejtman Miroslav Novák.
Ministr dopravy Antonín Prachař informoval, že vláda schválila nadlimitní veřejné zakázky týkající se obchvatu Třince. Předpokládá, že práce by mohly být zahájeny koncem tohoto roku, je reálné, aby celý obchvat byl dokončen do tří let.
„V současné době probíhá lhůta pro oznámení záměru Ředitelství silnic a dálnic vypsat tyto veřejné zakázky na další úsek. Až lhůta v polovině dubna doběhne, tak přikročíme k vypsání veřejných soutěží. Je třeba říct, že výstavba dopravní infrastruktury nevázne na finančních prostředcích. Státnímu fondu dopravní infrastruktury se podařilo zachránit za programovací období do konce roku 2013 zhruba 13 miliard korun a po vyjednávání s Evropskou komisí je přesunout na období 2014 a 2015. Jsme připraveni tyto prostředky rozumných způsobem investovat do rozvoje dopravní infrastruktury Moravskoslezského kraje,“ uvedl ministr dopravy Antonín Prachař.
Informoval hejtmana o návštěvě korejského velvyslance a jednání na téma dopravního připojení Nošovic, slíbil také pomoc s řešením nejrůznějších odvolání občanských a dalších sdružení, která brzdí výstavbu dopravní infrastruktury v regionu.
„Učiníme všechny nezbytné kroky, abychom mohli vypsat potřebná výběrová řízení a přispět tak k rozvoji kraje a snížení nezaměstnanosti,“ konstatoval ministr dopravy Antonín Prachař.
„Jsem rád, že jsme schopni dostat se do rychlejšího termínu projednávání výstavby důležitých komunikací. Peníze tu jsou, to, co schází, je čas. S ministrem dopravy jsme mluvili nejenom o Slezském kříži, ale i o obchvatu Opavy, Krnova - to jsou stavby které potřebujeme urychleně řešit a jsou nezbytné pro infrastrukturu kraje,“ dodal náměstek hejtmana Daniel Havlík.
„Hovořili jsme o záměrech v rozvoji dopravní infrastruktury Moravskoslezského kraje jak pro nejbližší období, tak pro období financované z nového operačního programu na léta 2014 až 2020. Priority kraje jsou v podstatě vydefinovány od vzniku krajského zastupitelstva před třinácti lety, je to takzvaný Slezský kříž, tedy komunikace I/11, R48, osmašedesátka a s nimi všechny navazující stavby včetně takových detailů, jako je mimoúrovňová křižovatka v Nošovicích pro dopravní obslužnost automobilky Hyundai. Dotkli jsme se i železniční dopravy včetně vazby na naše východní sousedy – Žilinský samosprávný kraj. Jsem rád, že jsme našli porozumění v těchto prioritách. Teď bude záležet na panu ministrovi a na vládě, jak rychle se projekty budou vyvíjet,“ uvedl hejtman Miroslav Novák.
Ministr dopravy Antonín Prachař informoval, že vláda schválila nadlimitní veřejné zakázky týkající se obchvatu Třince. Předpokládá, že práce by mohly být zahájeny koncem tohoto roku, je reálné, aby celý obchvat byl dokončen do tří let.
„V současné době probíhá lhůta pro oznámení záměru Ředitelství silnic a dálnic vypsat tyto veřejné zakázky na další úsek. Až lhůta v polovině dubna doběhne, tak přikročíme k vypsání veřejných soutěží. Je třeba říct, že výstavba dopravní infrastruktury nevázne na finančních prostředcích. Státnímu fondu dopravní infrastruktury se podařilo zachránit za programovací období do konce roku 2013 zhruba 13 miliard korun a po vyjednávání s Evropskou komisí je přesunout na období 2014 a 2015. Jsme připraveni tyto prostředky rozumných způsobem investovat do rozvoje dopravní infrastruktury Moravskoslezského kraje,“ uvedl ministr dopravy Antonín Prachař.
Informoval hejtmana o návštěvě korejského velvyslance a jednání na téma dopravního připojení Nošovic, slíbil také pomoc s řešením nejrůznějších odvolání občanských a dalších sdružení, která brzdí výstavbu dopravní infrastruktury v regionu.
„Učiníme všechny nezbytné kroky, abychom mohli vypsat potřebná výběrová řízení a přispět tak k rozvoji kraje a snížení nezaměstnanosti,“ konstatoval ministr dopravy Antonín Prachař.
„Jsem rád, že jsme schopni dostat se do rychlejšího termínu projednávání výstavby důležitých komunikací. Peníze tu jsou, to, co schází, je čas. S ministrem dopravy jsme mluvili nejenom o Slezském kříži, ale i o obchvatu Opavy, Krnova - to jsou stavby které potřebujeme urychleně řešit a jsou nezbytné pro infrastrukturu kraje,“ dodal náměstek hejtmana Daniel Havlík.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk