Tiskové zprávy
MD ČR: Ministr dopravy navštívil Ústecký kraj, jednal o D8 a dalších stavbách
13. ledna 2015 | MD ČR
Ministr dopravy Dan Ťok v úterý 13. ledna navštívil Ústecký kraj. Jednání s hejtmanem Oldřichem Bubeníčkem se zúčastnil také ministr životního prostředí Richard Brabec. Záměrem ministra dopravy je učinit takové kroky, aby chybějící části dálnice D8 byly co nejdříve uvedené do provozu. Vpřed by se měla posunout i výstavba dalších komunikací důležitých pro region.
Práce na odstraňování sesunutého svahu na stavbě dálnice D8 byly zahájeny v listopadu loňského roku. Odtěžena již byla velká většina horní části sesuvu, která vytvářela tlak na celé těleso, a byla tak nejvíce riziková. Následovat bude další fáze sanace sesuvu. Platí přitom, že ministerstvo dopravy chce celou dálnici D8 co nejdříve uvést do provozu. Cílovým termínem je konec roku 2016.
V letošním roce bude zahájena také stavba další části R7, konkrétně úseku Postoloprty – Bitozeves. „Všechny tyto infrastrukturní stavby mají vliv na vytváření nových pracovních příležitostí i podporu investic v regionu. Je proto v našem zájmu, aby byly dokončeny co nejdříve,“ řekl ministr Ťok. Generální ředitel ŘSD Jan Kroupa informoval zástupce kraje o tom, že jeho organizace posiluje projektovou přípravu staveb, která otevře možnost spustit další dopravní stavby v regionu.
Kromě silničních staveb oba ministři a hejtman Ústeckého kraje diskutovali také o situaci kolem výstavby jezu na Labi v Děčíně. Ministři vysvětlili, že v této věci nejde pouze o splavnění Labe. Cílem je také vhodně reagovat na měnící se klimatické podmínky. „Nemůžeme zde sledovat pouze ekonomická nebo ekologická hlediska, ale také stávající problémy se suchem nebo povodněmi,“ uvedl v této souvislosti ministr Ťok. Zároveň jednoznačně popřel, že by stát při plánech na výstavbu jezu zohledňoval zájmy jakékoli firmy.
Ministr dopravy Dan Ťok hodlá situaci kolem D8 a dalších dopravních témat kraje nadále sledovat. „Panu hejtmanovi jsem slíbil, že se budeme setkávat pravidelně, minimálně čtyřikrát do roka,“ uzavřel Ťok.
Práce na odstraňování sesunutého svahu na stavbě dálnice D8 byly zahájeny v listopadu loňského roku. Odtěžena již byla velká většina horní části sesuvu, která vytvářela tlak na celé těleso, a byla tak nejvíce riziková. Následovat bude další fáze sanace sesuvu. Platí přitom, že ministerstvo dopravy chce celou dálnici D8 co nejdříve uvést do provozu. Cílovým termínem je konec roku 2016.
V letošním roce bude zahájena také stavba další části R7, konkrétně úseku Postoloprty – Bitozeves. „Všechny tyto infrastrukturní stavby mají vliv na vytváření nových pracovních příležitostí i podporu investic v regionu. Je proto v našem zájmu, aby byly dokončeny co nejdříve,“ řekl ministr Ťok. Generální ředitel ŘSD Jan Kroupa informoval zástupce kraje o tom, že jeho organizace posiluje projektovou přípravu staveb, která otevře možnost spustit další dopravní stavby v regionu.
Kromě silničních staveb oba ministři a hejtman Ústeckého kraje diskutovali také o situaci kolem výstavby jezu na Labi v Děčíně. Ministři vysvětlili, že v této věci nejde pouze o splavnění Labe. Cílem je také vhodně reagovat na měnící se klimatické podmínky. „Nemůžeme zde sledovat pouze ekonomická nebo ekologická hlediska, ale také stávající problémy se suchem nebo povodněmi,“ uvedl v této souvislosti ministr Ťok. Zároveň jednoznačně popřel, že by stát při plánech na výstavbu jezu zohledňoval zájmy jakékoli firmy.
Ministr dopravy Dan Ťok hodlá situaci kolem D8 a dalších dopravních témat kraje nadále sledovat. „Panu hejtmanovi jsem slíbil, že se budeme setkávat pravidelně, minimálně čtyřikrát do roka,“ uzavřel Ťok.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk