Tiskové zprávy
MD ČR: Ministr dopravy se setkal s aktivisty na záchranu havířovského nádraží
14. března 2014 | MD ČR
O společném projektu města Havířova a Českých drah na revitalizaci nádražní budovy a přednádražního prostoru hovořil ve středu 12. března 2014 ministr dopravy Antonín Prachař s aktivisty na záchranu nádražní budovy v Havířově zejména z řad architektů.
Při společné diskusi ministr dopravy zdůraznil, že se jedná o společný projekt města Havířova a Českých drah a nikoliv ministerstva dopravy. V červnu minulého roku ministerstvo kultury navíc odmítlo návrh na prohlášení halové části výpravní budovy za nemovitostní kulturní památku.
Ministr dopravy proto upozornil přítomné zástupce odborné veřejnosti, že pokud chtějí dosáhnout nějaké změny, musí se obrátit v prvé řadě na legitimně zvolené zástupce samosprávy města Havířova a na vedení Českých drah, kteří jsou vázáni Smlouvou o spolupráci. Pokud se dle jejich názoru jedná o kulturní památku, pak o tom musí přesvědčit především ministerstvo kultury a nikoliv ministerstvo dopravy.
Ministr dopravy Antonín Prachař několikrát také zdůraznil, že nikomu nebrání ve vytvoření expertní či jakékoliv jiné skupiny, odmítl však aktivní účast zástupců ministerstva dopravy v takové skupině.
Protože společným nositelem projektu revitalizace nádraží a přednádražního prostoru jsou město Havířov a České dráhy, na rozdíl od svého předchůdce Zdeňka Žáka nebude ministr dopravy Antonín Prachař zasahovat do přípravy tohoto projektu.
Pokud by ministerstvo kultury změnilo svoje rozhodnutí ve prospěch vyhlášení nádražní budovy coby technické kulturní památky, pak nepochybně by museli na tuto novou skutečnost reagovat také realizátoři projektu, tedy město Havířov a České dráhy
Při společné diskusi ministr dopravy zdůraznil, že se jedná o společný projekt města Havířova a Českých drah a nikoliv ministerstva dopravy. V červnu minulého roku ministerstvo kultury navíc odmítlo návrh na prohlášení halové části výpravní budovy za nemovitostní kulturní památku.
Ministr dopravy proto upozornil přítomné zástupce odborné veřejnosti, že pokud chtějí dosáhnout nějaké změny, musí se obrátit v prvé řadě na legitimně zvolené zástupce samosprávy města Havířova a na vedení Českých drah, kteří jsou vázáni Smlouvou o spolupráci. Pokud se dle jejich názoru jedná o kulturní památku, pak o tom musí přesvědčit především ministerstvo kultury a nikoliv ministerstvo dopravy.
Ministr dopravy Antonín Prachař několikrát také zdůraznil, že nikomu nebrání ve vytvoření expertní či jakékoliv jiné skupiny, odmítl však aktivní účast zástupců ministerstva dopravy v takové skupině.
Protože společným nositelem projektu revitalizace nádraží a přednádražního prostoru jsou město Havířov a České dráhy, na rozdíl od svého předchůdce Zdeňka Žáka nebude ministr dopravy Antonín Prachař zasahovat do přípravy tohoto projektu.
Pokud by ministerstvo kultury změnilo svoje rozhodnutí ve prospěch vyhlášení nádražní budovy coby technické kulturní památky, pak nepochybně by museli na tuto novou skutečnost reagovat také realizátoři projektu, tedy město Havířov a České dráhy
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk