Tiskové zprávy
ARNIKA - Program Ochrana přírody: Ministr Flath chce železnice místo vodních děl
Čistota ovzduší, spolupráce v oblasti ochrany přírody a vod - takový je program dnešního setkání ministrů životního prostředí ČR Libora Ambrozka a saského ministra životního prostředí a hospodářství Steffena Flatha. Téma ochrany vod bude zaměřeno především na Labe a kontroverzní vodní díla, která na něm chce postavit české ministerstvo dopravy. Regulace Labe je podle Flatha „jednoznačně nepřijatelná.“
Saský ministr svůj odmítavý postoj k vodním dílům na Labi vyjádřil již před dnešní návštěvou České republiky, když odpověděl na několik otázek od sdružení Arnika. „Přestavba Labe v lodní kanál se zdymadly je jednoznačně nepřijatelná. Hluboko zasahující výstavba zkanalizováním zdymadly se neshoduje se základními cíly ekologie a zachování přírodních hodnot kulturní krajiny vzácných říčních niv. V důsledku plánované výstavby zdymadel by mohlo dojít k trvalým negativním dopadům na životním prostředí, neboť se kromě jiných dotýkají ekologicky významných oblastí CHKO Labské pískovce a České středohoří,“ prohlásil Flath na adresu chystaných vodních děl na Labi.
Sdružení Arnika očekává, že Flath s ministrem Ambrozkem se na jednotném postoji k vodním dílům na Labi shodnou. „Jistou třecí plochu však bude toto téma zřejmě vytvářet při jednání pana Flatha s českým ministrem dopravy Milanem Šimonovským. Flath jede do Prahy s cílem získat podporu pro rozvoj železnice jako alternativy k silniční dopravě a k výstavbě vodních děl na Labi,“ uvedl mluvčí Arniky Marek Jehlička.
Dodal, že sdružení Arnika jednoznačně podporuje postoj saského ministra a snaží se zabránit neuvážené regulaci Labe, která by znamenala nenávratné poškození přírodních ekosystémů a nepřinesla by České republice prakticky žádný ekonomický užitek.
Ministr Flath na závěr doplnil: „Labe je výjimečnou řekou ve středu Evropy. Největší souvislé lužní lesy střední Evropy a nepřehlédnutelné množství dalších přírodních biotopů jsou základem rozmanitého světa fauny a flory s nespočetnými vzácnými a chráněnými druhy.“
Saský ministr svůj odmítavý postoj k vodním dílům na Labi vyjádřil již před dnešní návštěvou České republiky, když odpověděl na několik otázek od sdružení Arnika. „Přestavba Labe v lodní kanál se zdymadly je jednoznačně nepřijatelná. Hluboko zasahující výstavba zkanalizováním zdymadly se neshoduje se základními cíly ekologie a zachování přírodních hodnot kulturní krajiny vzácných říčních niv. V důsledku plánované výstavby zdymadel by mohlo dojít k trvalým negativním dopadům na životním prostředí, neboť se kromě jiných dotýkají ekologicky významných oblastí CHKO Labské pískovce a České středohoří,“ prohlásil Flath na adresu chystaných vodních děl na Labi.
Sdružení Arnika očekává, že Flath s ministrem Ambrozkem se na jednotném postoji k vodním dílům na Labi shodnou. „Jistou třecí plochu však bude toto téma zřejmě vytvářet při jednání pana Flatha s českým ministrem dopravy Milanem Šimonovským. Flath jede do Prahy s cílem získat podporu pro rozvoj železnice jako alternativy k silniční dopravě a k výstavbě vodních děl na Labi,“ uvedl mluvčí Arniky Marek Jehlička.
Dodal, že sdružení Arnika jednoznačně podporuje postoj saského ministra a snaží se zabránit neuvážené regulaci Labe, která by znamenala nenávratné poškození přírodních ekosystémů a nepřinesla by České republice prakticky žádný ekonomický užitek.
Ministr Flath na závěr doplnil: „Labe je výjimečnou řekou ve středu Evropy. Největší souvislé lužní lesy střední Evropy a nepřehlédnutelné množství dalších přírodních biotopů jsou základem rozmanitého světa fauny a flory s nespočetnými vzácnými a chráněnými druhy.“
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk