https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ministr-lukas-vlcek-navstivil-skoda-auto-a-jednal-o-ceske-iniciative
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MPO ČR: Ministr Lukáš Vlček navštívil Škoda Auto a jednal o české iniciativě

10. ledna 2025 | MPO ČR
Budoucnost evropského automobilového průmyslu byla jedním z témat jednání ministra průmyslu a obchodu Lukáše Vlčka s vedením firmy Škoda Auto. Ministr Vlček již ke konci minulého roku otevřel na Radě Evropské unie téma posunutí revize emisních limitů na letošní rok a neuplatňování sankcí za nesplnění limitů. Jedná se o důležité kroky k tomu, aby se předešlo ohrožení konkurenceschopnosti Evropské unie (EU).

„Automobilový průmysl je páteří české ekonomiky a klíčovým zdrojem inovací a pracovních míst. Náš společný návrh s Itálií, ve kterém vyzýváme k posunutí revize emisních limitů a zmírnění sankcí, je důležitým krokem k zajištění konkurenceschopnosti našeho průmyslu na globálním trhu,“ říká ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček. „Chceme zajistit, aby evropské automobilky měly dostatek času na přizpůsobení se novým pravidlům, aniž by byla ohrožena jejich stabilita a schopnost investovat do inovací a zelených technologií. To je téma, které jsme také řešili s vedením Škodovky,“ uvedl Lukáš Vlček k jednání, kterého se účastnil také náměstek ministra Štěpán Hofman a senátor za Mladoboleslavsko Ondřej Lochman.

„Vážím si příležitosti diskutovat s ministrem Vlčkem o budoucnosti automobilového průmyslu jako klíčového ekonomického hráče v České republice a EU. Škoda Auto se zasazuje o stále větší rozvoj na poli elektrické mobility do budoucna. Náš plně elektrický vlajkový model Enyaq se stal bestsellerem na mnoha evropských trzích a nadále rozšiřujeme naše portfolio elektrovozů, například nedávno představený kompaktní SUV model Elroq, jehož cílem je zvýšit dostupnost elektromobility pro zákazníky. Vidíme také, že zákazníci si i nadále přejí mít možnost výběru z více variant pohonů,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Klaus Zellmer a dodává: „Abychom zůstali ekonomicky úspěšní, musíme tyto preference zákazníků respektovat a ponechat jim otevřené technologické možnosti na cestě k dekarbonizaci evropského vozového parku. V zájmu dosažení tohoto cíle bychom měli aktivně zkoumat další možnosti, včetně plug-in hybridů a alternativních paliv, což by mělo být zohledněno v regulačním rámci.“

Česká republika s Itálii vyzvala EU k urychlení hodnocení realističnosti cíle zákazu prodeje aut se spalovacími motory od roku 2035. Dalším bodem společného česko-italského návrhu je také akutní potřeba řešení hrozby pokut za neplnění emisního cíle platného pro rok 2025. Ministr Vlček již dříve apeloval i na nutnost snižování závislosti na surovinách dovážených ze třetích zemí, vyšší podporu místní výroby nebo větší rekvalifikace pracovníků a investice pro přechod na čistou mobilitu.

„Regulace CO₂ byla stanovena za odlišných podmínek a výrobci vyvinuli veškeré úsilí, aby je splnili. Rok 2025 bude nesmírně náročný a je třeba hledat flexibilitu, abychom dokázali předejít sankcím, které zpomalí transformaci. Kromě toho musíme přehodnotit průmyslovou politiku s cílem snížit výrobní náklady, konkrétně ceny energií, podpořit poptávku na trhu a motivovat výrobce automobilů k dalším investicím do nových technologií, zejména s ohledem na zahraniční konkurenci,“ říká člen představenstva za oblast Prodeje a marketingu společnosti Škoda Auto Martin Jahn.

„Automobilový průmysl čelí výzvám, které vyžadují realistický a vyvážený přístup. Posunutí revize emisních limitů na rok 2025 a dočasné zmírnění sankcí je krokem, který poskytne evropským výrobcům čas potřebný k adaptaci a zároveň podpoří investice do inovací a udržitelných technologií. Naším cílem je zajistit, aby přechod na ekologičtější mobilitu nebyl na úkor konkurenceschopnosti a pracovních míst,“ říká náměstek ministra průmyslu a obchodu Štěpán Hofman.

Český automobilový průmysl zaměstnává přímo i nepřímo bezmála půl milionu lidí, podílí se na 24 % exportu České republiky a 9 % jejího HDP. Automobilový průmysl je zásadní také pro evropskou ekonomiku, zaměstnává více než 13 milionů lidí a podílí se na 6,8 % celkové zaměstnanosti v EU.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist