Martin Kupka "> Ministr Petr Bendl se zúčastnil zahájení optimalizace trati Beroun – Zbiroh - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ministr-petr-bendl-se-zucastnil-zahajeni-optimalizace-trati-beroun-zbiroh
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MD ČR: Ministr Petr Bendl se zúčastnil zahájení optimalizace trati Beroun – Zbiroh

27. března 2009 | MD ČR
Autor: Martin Kupka
Šéf resortu dopravy Petr Bendl se v pátek 27. března zúčastnil zahájení optimalizace trati Beroun – Zbiroh. Tratí, která je součástí III. tranzitního koridoru, by měly po dokončení jezdit klasické soupravy až 130 kilometrovou rychlostí a jednotky s naklápěcí skříní až 160 kilometrovou rychlostí. Cestující budou mít také ve všech stanicích a zastávkách pohodlnější přístup k vlakům.

Investorem akce je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Generální ředitel SŽDC Jan Komárek k významu stavby uvedl: „Tato trať je součástí transevropského železničního koridoru Paříž – Frankfurt nad Mohanem – Cheb – Plzeň – Praha – Ostrava – Žilina – Košice – Lvov. Optimalizace úseku mezi Berounem a Zbirohem je vůbec první ze série staveb III. koridoru mezi Prahou a Plzní.“

Celková délka rekonstruovaného úseku je téměř 24 kilometrů – z toho přeložky jsou v délce 7 510 m. Na novém tělese budou zvětšeny poloměry oblouků pro navrhovanou rychlost 120 km/hod. Součástí stavby je také tunelový úsek budovaný z otevřené jámy. Délka tunelu bude 324 m.

„Rekonstrukcí projdou také 4 mosty a 33 propustků. Položeny budou nové koleje s pružným upevněním kolejnice a celkem 46 výhybek. Ve všech stanicích a zastávkách budou postavena nová nástupiště,“řekl ředitel stavby Daniel Valla ze společnosti Skanska DS a.s.

Ve všech stanicích a zastávkách budou postavena nová nástupiště. Budou rekonstruovány dvě železniční stanice: Zdice a Hořovice a čtyři zastávky: Popovice, Stašov, Praskolesy a Cerhovice. Ve stanicích a na zastávkách budou zřízeny bezbariérové přístupy na nástupiště; ve Zdicích, Praskolesích, Hořovicích a v Cerhovicích vzniknou pro zvýšení bezpečnosti cestujících 4 nové podchody.

Nástupiště budou mít pro pohodlnější nástup a výstup cestujících nástupištní hranu ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice. Ve Zdicích a Hořovicích vzniknou nová zastřešená ostrovní nástupiště. V rámci stavby bude provedena výměna trakčního vedení a silnoproudé elektroniky. Zcela modernizováno bude zabezpečovací a sdělovací zařízení. Rekonstrukcí projdou také 4 úrovňové přejezdy. V rámci stavby bude na základě hygienických měření postaveno v obytných zónách 6,5 km protihlukových stěn.

Výluky pro realizaci budou pro jednotlivé koleje nepřetržité a jejich délka bude přibližně 70 až 80 dní. Železniční provoz bude realizován jednokolejně.

Stavba byla zahájena v říjnu roku 2008 a její ukončení je naplánováno na červenec 2011.

Investiční náklady jsou 4,491 mld. Kč. Stavba je financována prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Optimalizace trati Beroun – Zbiroh je zařazena do seznamu prioritních projektů v rámci Operačního programu Doprava. Na Řídící orgán Operačního programu Doprava byla předložena žádost o spolufinancování této stavby v rámci Operačního programu Doprava z Fondu soudržnosti.

Stavba „Optimalizace úseku Beroun - Zbiroh“ je rozdělena na tyto části:

Beroun – Zdice, žel. stanice Zdice, Zdice – Hořovice (zast. Stašov, Praskolesy), železniční stanice Hořovice, Hořovice – Zbiroh ( zast. Cerhovice ). Stavba nezahrnuje přestavbu železničních stanic Beroun a Zbiroh. Ta bude řešena v rámci dalších návazných staveb.

Kromě ministra Petra Bendla se zahájení optimalizace trati Beroun - Zbiroh zúčastnili také náměstek ministra dopravy Zdeněk Žák, ředitel SŽDC Jan Komárek, náměstek SFDI Tomáš Čoček, ředitel Skanska Ing. Michal Reiter, radní pro dopravu Středočeského kraje Robin Povšík a radní pro dopravu Plzeňského kraje Jaroslav Bauer.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist