Tiskové zprávy
MD ČR: Ministr Petr Bendl se zúčastnil zahájení optimalizace trati Beroun – Zbiroh
Šéf resortu dopravy Petr Bendl se v pátek 27. března zúčastnil zahájení optimalizace trati Beroun – Zbiroh. Tratí, která je součástí III. tranzitního koridoru, by měly po dokončení jezdit klasické soupravy až 130 kilometrovou rychlostí a jednotky s naklápěcí skříní až 160 kilometrovou rychlostí. Cestující budou mít také ve všech stanicích a zastávkách pohodlnější přístup k vlakům.
Investorem akce je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Generální ředitel SŽDC Jan Komárek k významu stavby uvedl: „Tato trať je součástí transevropského železničního koridoru Paříž – Frankfurt nad Mohanem – Cheb – Plzeň – Praha – Ostrava – Žilina – Košice – Lvov. Optimalizace úseku mezi Berounem a Zbirohem je vůbec první ze série staveb III. koridoru mezi Prahou a Plzní.“
Celková délka rekonstruovaného úseku je téměř 24 kilometrů – z toho přeložky jsou v délce 7 510 m. Na novém tělese budou zvětšeny poloměry oblouků pro navrhovanou rychlost 120 km/hod. Součástí stavby je také tunelový úsek budovaný z otevřené jámy. Délka tunelu bude 324 m.
„Rekonstrukcí projdou také 4 mosty a 33 propustků. Položeny budou nové koleje s pružným upevněním kolejnice a celkem 46 výhybek. Ve všech stanicích a zastávkách budou postavena nová nástupiště,“řekl ředitel stavby Daniel Valla ze společnosti Skanska DS a.s.
Ve všech stanicích a zastávkách budou postavena nová nástupiště. Budou rekonstruovány dvě železniční stanice: Zdice a Hořovice a čtyři zastávky: Popovice, Stašov, Praskolesy a Cerhovice. Ve stanicích a na zastávkách budou zřízeny bezbariérové přístupy na nástupiště; ve Zdicích, Praskolesích, Hořovicích a v Cerhovicích vzniknou pro zvýšení bezpečnosti cestujících 4 nové podchody.
Nástupiště budou mít pro pohodlnější nástup a výstup cestujících nástupištní hranu ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice. Ve Zdicích a Hořovicích vzniknou nová zastřešená ostrovní nástupiště. V rámci stavby bude provedena výměna trakčního vedení a silnoproudé elektroniky. Zcela modernizováno bude zabezpečovací a sdělovací zařízení. Rekonstrukcí projdou také 4 úrovňové přejezdy. V rámci stavby bude na základě hygienických měření postaveno v obytných zónách 6,5 km protihlukových stěn.
Výluky pro realizaci budou pro jednotlivé koleje nepřetržité a jejich délka bude přibližně 70 až 80 dní. Železniční provoz bude realizován jednokolejně.
Stavba byla zahájena v říjnu roku 2008 a její ukončení je naplánováno na červenec 2011.
Investiční náklady jsou 4,491 mld. Kč. Stavba je financována prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Optimalizace trati Beroun – Zbiroh je zařazena do seznamu prioritních projektů v rámci Operačního programu Doprava. Na Řídící orgán Operačního programu Doprava byla předložena žádost o spolufinancování této stavby v rámci Operačního programu Doprava z Fondu soudržnosti.
Stavba „Optimalizace úseku Beroun - Zbiroh“ je rozdělena na tyto části:
Beroun – Zdice, žel. stanice Zdice, Zdice – Hořovice (zast. Stašov, Praskolesy), železniční stanice Hořovice, Hořovice – Zbiroh ( zast. Cerhovice ). Stavba nezahrnuje přestavbu železničních stanic Beroun a Zbiroh. Ta bude řešena v rámci dalších návazných staveb.
Kromě ministra Petra Bendla se zahájení optimalizace trati Beroun - Zbiroh zúčastnili také náměstek ministra dopravy Zdeněk Žák, ředitel SŽDC Jan Komárek, náměstek SFDI Tomáš Čoček, ředitel Skanska Ing. Michal Reiter, radní pro dopravu Středočeského kraje Robin Povšík a radní pro dopravu Plzeňského kraje Jaroslav Bauer.
Investorem akce je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Generální ředitel SŽDC Jan Komárek k významu stavby uvedl: „Tato trať je součástí transevropského železničního koridoru Paříž – Frankfurt nad Mohanem – Cheb – Plzeň – Praha – Ostrava – Žilina – Košice – Lvov. Optimalizace úseku mezi Berounem a Zbirohem je vůbec první ze série staveb III. koridoru mezi Prahou a Plzní.“
Celková délka rekonstruovaného úseku je téměř 24 kilometrů – z toho přeložky jsou v délce 7 510 m. Na novém tělese budou zvětšeny poloměry oblouků pro navrhovanou rychlost 120 km/hod. Součástí stavby je také tunelový úsek budovaný z otevřené jámy. Délka tunelu bude 324 m.
„Rekonstrukcí projdou také 4 mosty a 33 propustků. Položeny budou nové koleje s pružným upevněním kolejnice a celkem 46 výhybek. Ve všech stanicích a zastávkách budou postavena nová nástupiště,“řekl ředitel stavby Daniel Valla ze společnosti Skanska DS a.s.
Ve všech stanicích a zastávkách budou postavena nová nástupiště. Budou rekonstruovány dvě železniční stanice: Zdice a Hořovice a čtyři zastávky: Popovice, Stašov, Praskolesy a Cerhovice. Ve stanicích a na zastávkách budou zřízeny bezbariérové přístupy na nástupiště; ve Zdicích, Praskolesích, Hořovicích a v Cerhovicích vzniknou pro zvýšení bezpečnosti cestujících 4 nové podchody.
Nástupiště budou mít pro pohodlnější nástup a výstup cestujících nástupištní hranu ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice. Ve Zdicích a Hořovicích vzniknou nová zastřešená ostrovní nástupiště. V rámci stavby bude provedena výměna trakčního vedení a silnoproudé elektroniky. Zcela modernizováno bude zabezpečovací a sdělovací zařízení. Rekonstrukcí projdou také 4 úrovňové přejezdy. V rámci stavby bude na základě hygienických měření postaveno v obytných zónách 6,5 km protihlukových stěn.
Výluky pro realizaci budou pro jednotlivé koleje nepřetržité a jejich délka bude přibližně 70 až 80 dní. Železniční provoz bude realizován jednokolejně.
Stavba byla zahájena v říjnu roku 2008 a její ukončení je naplánováno na červenec 2011.
Investiční náklady jsou 4,491 mld. Kč. Stavba je financována prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Optimalizace trati Beroun – Zbiroh je zařazena do seznamu prioritních projektů v rámci Operačního programu Doprava. Na Řídící orgán Operačního programu Doprava byla předložena žádost o spolufinancování této stavby v rámci Operačního programu Doprava z Fondu soudržnosti.
Stavba „Optimalizace úseku Beroun - Zbiroh“ je rozdělena na tyto části:
Beroun – Zdice, žel. stanice Zdice, Zdice – Hořovice (zast. Stašov, Praskolesy), železniční stanice Hořovice, Hořovice – Zbiroh ( zast. Cerhovice ). Stavba nezahrnuje přestavbu železničních stanic Beroun a Zbiroh. Ta bude řešena v rámci dalších návazných staveb.
Kromě ministra Petra Bendla se zahájení optimalizace trati Beroun - Zbiroh zúčastnili také náměstek ministra dopravy Zdeněk Žák, ředitel SŽDC Jan Komárek, náměstek SFDI Tomáš Čoček, ředitel Skanska Ing. Michal Reiter, radní pro dopravu Středočeského kraje Robin Povšík a radní pro dopravu Plzeňského kraje Jaroslav Bauer.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk