Tiskové zprávy
Strana zelených: Ministr Ťok lidem lhal
3. dubna 2018 | Strana zelených
Ministerstvo dopravy je proti obnovení úseku železniční tratě Teplice – Lovosice v blízkosti kamenolomu Dobkovičky, poškozený masivním sesuvem půdy při výstavbě dálnice D8. Tímto prohlášením ministerstvo otevřeně porušuje svůj slib z předloňského roku, kdy jak ministr Ťok, tak i premiér Babiš jednoznačně potvrdili informaci, že tato železniční trať obnovena bude.
„Od sesuvu uplynulo téměř pět let. Zatímco na dokončení dálnice D8 se pracovalo v horečném tempu bez ohledu na vícenáklady v řádech miliard korun, železniční trať dodnes obnovena není. Smetení vládních slibů je výsměchem voličům,“ říká Karolina Žákovská, 3. místopředsedkyně Strany zelených a radní městského obvodu Ústí nad Labem-město.
Strana zelených konstatuje, že přístup Ministerstva dopravy je v hrubém rozporu s cíli dopravní politiky i mezinárodními závazky České republiky, stanovujícími zvýšit podíl udržitelných forem dopravy, zejména dopravy železniční, na celkové dělbě přepravní práce. Navíc se tak děje v době, kdy počet cestujících v železniční dopravě každoročně roste už řadu let po sobě a ve státním rozpočtu je na dopravní infrastrukturu dle tvrzení ministra dopravy dostatek financí. Ústecký kraj, který organizuje a objednává osobní regionální dopravu, a tudíž nejlépe zná potřeby regionu, jasně deklaruje, že trať má své nepostradatelné místo v dopravní obslužnosti kraje.
Zvláště absurdně působí informace o ekonomické nenávratnosti opravy, neboť oprava je pouze nápravou škod, způsobených nezodpovědností organizací pracujících se souhlasem Ministerstva dopravy ČR. Je to podobná situace, jako kdyby vám soused zapálil dům a pak vám řekl, že škodu nezaplatí, protože oprava vašeho domu není ekonomicky návratná.
„Strana zelených ve shodě s Ústeckým krajem s rozhodnutím ministerstva zásadně nesouhlasí a považuje za nezbytné poškozenou železniční trať co nejdříve opravit. Zároveň žádá důsledné vyšetření příčin sesuvu,“ uzavírá Karolina Žákovská.
„Od sesuvu uplynulo téměř pět let. Zatímco na dokončení dálnice D8 se pracovalo v horečném tempu bez ohledu na vícenáklady v řádech miliard korun, železniční trať dodnes obnovena není. Smetení vládních slibů je výsměchem voličům,“ říká Karolina Žákovská, 3. místopředsedkyně Strany zelených a radní městského obvodu Ústí nad Labem-město.
Strana zelených konstatuje, že přístup Ministerstva dopravy je v hrubém rozporu s cíli dopravní politiky i mezinárodními závazky České republiky, stanovujícími zvýšit podíl udržitelných forem dopravy, zejména dopravy železniční, na celkové dělbě přepravní práce. Navíc se tak děje v době, kdy počet cestujících v železniční dopravě každoročně roste už řadu let po sobě a ve státním rozpočtu je na dopravní infrastrukturu dle tvrzení ministra dopravy dostatek financí. Ústecký kraj, který organizuje a objednává osobní regionální dopravu, a tudíž nejlépe zná potřeby regionu, jasně deklaruje, že trať má své nepostradatelné místo v dopravní obslužnosti kraje.
Zvláště absurdně působí informace o ekonomické nenávratnosti opravy, neboť oprava je pouze nápravou škod, způsobených nezodpovědností organizací pracujících se souhlasem Ministerstva dopravy ČR. Je to podobná situace, jako kdyby vám soused zapálil dům a pak vám řekl, že škodu nezaplatí, protože oprava vašeho domu není ekonomicky návratná.
„Strana zelených ve shodě s Ústeckým krajem s rozhodnutím ministerstva zásadně nesouhlasí a považuje za nezbytné poškozenou železniční trať co nejdříve opravit. Zároveň žádá důsledné vyšetření příčin sesuvu,“ uzavírá Karolina Žákovská.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk