Tiskové zprávy
MD ČR: Ministr Ťok zahájil stavbu druhého úseku obchvatu Českých Budějovic
17. dubna 2019 | MD ČR
Ministr dopravy Dan Ťok zahájil výstavbu dalšího úseku dálnice D3 v úseku Úsilné – Hodějovice. Více než 7 kilometrů dlouhý dálniční úsek bude sloužit jako obchvat Českých Budějovic, který převede tranzitní dopravu mimo jihočeskou metropoli, čímž výrazně uleví místním obyvatelům. Úsek Úsilné – Hodějovice navazuje na úsek Hodějovice – Třebonín, jehož stavba byla zahájena na konci března.
„Jsem rád, že v krátké době zahajujeme stavbu už druhé části obchvatu Českých Budějovic. Dopravní situace pro obyvatele Českých Budějovic není jednoduchá a věřím, že s dokončením celého dálničního obchvatu dojde k jejímu zlepšení,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Dohromady dvacetikilometrový obchvat Českých Budějovic je rozdělen na dva stavební úseky, konkrétně na nyní zahajovanou stavbu úseku D3 0310/I Úsilné-Hodějovice v délce 7,2 kilometrů a na úsek D3 0310/II Hodějovice-Třebonín, jehož stavba byla zahájena 29. března. Součástí stavby úseku Úsilné – Hodějovice bude i vybudování tunelu v délce téměř 1 kilometr. Oba úseky obchvatu budou dokončeny současně.
Na dálnici D3 se dále staví úsek D3 0309/I Bošilec-Ševětín, který měří 8,1 kilometru a bude plně průjezdný už letos v červenci, a úsek v délce 10,7 kilometrů D3 0309/II Ševětín-Borek. Dálnice D3 je nyní nejrozestavěnější dálnicí u nás, najednou se bude stavět skoro 40 kilometrů nové dálnice.
Dálnice D3 bude po svém dokončení sloužit jako hlavní dopravní tepna mezi Prahou a Jihočeským krajem s návazností na dálniční síť v sousedním Rakousku. Po svém dokončení by měla dálnice D3, která bude vedena v trase Praha – České Budějovice – Rakousko, měřit 170 kilometrů. D3 v celé své délce bude součástí evropské silnice E55, která vede ze Skandinávie přes naše území až do Řecka.
Společně s úsekem Úsilné – Hodějovice je aktuálně rozestavěno 255 kilometrů dálnic a silnic I. třídy, z čehož na zelené louce se staví 140 kilometrů dálnic, 52 kilometrů modernizace D1 a 63 kilometrů silnic I. třídy. Aktuální přehled výstavby najdete v interaktivní mapě ŘSD (https://www.mdcr.cz/Mapa#/stavby?filters[]=StavbyRealizace&page=0).
„Jsem rád, že v krátké době zahajujeme stavbu už druhé části obchvatu Českých Budějovic. Dopravní situace pro obyvatele Českých Budějovic není jednoduchá a věřím, že s dokončením celého dálničního obchvatu dojde k jejímu zlepšení,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Dohromady dvacetikilometrový obchvat Českých Budějovic je rozdělen na dva stavební úseky, konkrétně na nyní zahajovanou stavbu úseku D3 0310/I Úsilné-Hodějovice v délce 7,2 kilometrů a na úsek D3 0310/II Hodějovice-Třebonín, jehož stavba byla zahájena 29. března. Součástí stavby úseku Úsilné – Hodějovice bude i vybudování tunelu v délce téměř 1 kilometr. Oba úseky obchvatu budou dokončeny současně.
Na dálnici D3 se dále staví úsek D3 0309/I Bošilec-Ševětín, který měří 8,1 kilometru a bude plně průjezdný už letos v červenci, a úsek v délce 10,7 kilometrů D3 0309/II Ševětín-Borek. Dálnice D3 je nyní nejrozestavěnější dálnicí u nás, najednou se bude stavět skoro 40 kilometrů nové dálnice.
Dálnice D3 bude po svém dokončení sloužit jako hlavní dopravní tepna mezi Prahou a Jihočeským krajem s návazností na dálniční síť v sousedním Rakousku. Po svém dokončení by měla dálnice D3, která bude vedena v trase Praha – České Budějovice – Rakousko, měřit 170 kilometrů. D3 v celé své délce bude součástí evropské silnice E55, která vede ze Skandinávie přes naše území až do Řecka.
Společně s úsekem Úsilné – Hodějovice je aktuálně rozestavěno 255 kilometrů dálnic a silnic I. třídy, z čehož na zelené louce se staví 140 kilometrů dálnic, 52 kilometrů modernizace D1 a 63 kilometrů silnic I. třídy. Aktuální přehled výstavby najdete v interaktivní mapě ŘSD (https://www.mdcr.cz/Mapa#/stavby?filters[]=StavbyRealizace&page=0).
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk