Tiskové zprávy
MŽP ČR: Ministři životního prostředí a dopravy Richard Brabec a Antonín Prachař se dohodli na maximální prioritě řešení přerušené výstavby dálnice D8
24. února 2014 | MŽP ČR
„Byl jsem zděšen po zjištění, jak málo se stihlo udělat za 8 měsíců od sesuvu svahu na rozestavěnou dálnici D8 u Dobkoviček poblíž Lovosic“, říká ministr životního prostředí Richard Brabec.
„Nechápu, proč za celou tu dobu a v tak kritické situaci nebyla dotčená ministerstva ani schopna vybrat firmu, která by provedla inženýrsko-geologické průzkumné práce na sesuvu, nebyla ani dosažena dohoda s podnikem Lesy ČR na vykácení dřeva, bez kterého nelze sesuv zpřístupnit. Ke zlepšení situace nepřispěl ani fakt, že Ústecký kraj podle mých informací okamžitě nevyhlásil krizový stav, který by usnadnil operativní řešení průzkumu, sanaci sesuvu a stabilizaci svahu. Přitom, i přes dočasné uklidnění díky příznivým klimatickým podmínkám, rozhodně nelze říci, že se aktivita sesuvu úplně zastavila“.
Z tohoto důvodu se oba ministři dohodli na maximální prioritě této akce, okamžitě obnovili činnost pracovní skupiny s novými zástupci obou resortů a s jasným cílem maximálně urychlit jednotlivé kroky tak, aby bylo co nejdříve jasné, kdy a za jakých podmínek bude moci výstavba této klíčové dálnice pokračovat.
„Nechápu, proč za celou tu dobu a v tak kritické situaci nebyla dotčená ministerstva ani schopna vybrat firmu, která by provedla inženýrsko-geologické průzkumné práce na sesuvu, nebyla ani dosažena dohoda s podnikem Lesy ČR na vykácení dřeva, bez kterého nelze sesuv zpřístupnit. Ke zlepšení situace nepřispěl ani fakt, že Ústecký kraj podle mých informací okamžitě nevyhlásil krizový stav, který by usnadnil operativní řešení průzkumu, sanaci sesuvu a stabilizaci svahu. Přitom, i přes dočasné uklidnění díky příznivým klimatickým podmínkám, rozhodně nelze říci, že se aktivita sesuvu úplně zastavila“.
Z tohoto důvodu se oba ministři dohodli na maximální prioritě této akce, okamžitě obnovili činnost pracovní skupiny s novými zástupci obou resortů a s jasným cílem maximálně urychlit jednotlivé kroky tak, aby bylo co nejdříve jasné, kdy a za jakých podmínek bude moci výstavba této klíčové dálnice pokračovat.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk