https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/misto-zdrazeni-jizdneho-nizsi-sazbu-dph-a-vice-investic-do-verejne-dopravy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Strana zelených Praha: Místo zdražení jízdného nižší sazbu DPH a více investic do veřejné dopravy

1. října 2013 | Strana zelených Praha
Zelení chtějí nižší sazbu DPH pro městskou hromadnou dopravu. Uleví tak dopravním podnikům v celé republice.

Nový generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy ve svém prvním veřejném vystoupení vyhlásil plán na zrušení slev pro děti a důchodce společně se zmrazením platů zaměstnanců DP. Hraje tak smutnou roli v tragédii, kterou sepsalo vedení magistrátu v čele s radním pro dopravu Jiřím Pařízkem, předsedou pražské TOP09 (a faktickým vládcem města) Jiřím Vávrou společně s primátorem Tomášem Hudečkem. Tito politici opakovaně prokazují, že nerozumí roli veřejné dopravy v metropoli.

„Budeme usilovat o podstatné snížení DPH pro veřejnou dopravu. Pražská TOP09 se dobře vyučila u Drábka a Kalouska a přichází s asociálním návrhem na zpoplatnění MHD pro děti a seniory. Současné vedení města usiluje návrhy na zdražení MHD o rozvrácení systému veřejné dopravy v Praze a zaplavení města automobily. Veřejná doprava včetně příměstkých autobusů a železnice je nezbytnou součástí organismu města. Tou však může být pouze tehdy, pokud bude cenově výhodnější než doprava autem. Už dnes se však z čistě finančního hlediska vyplatí jet ve dvou automobilem než tramvají či autobusem. Pokud budou muset platit i děti a senioři, atraktivita veřejné dopravy prudce poklesne,” tvrdí předseda pražské Strany zelených Petr Štěpánek.

„Zelení tvrdí: je třeba ukončit absurdní hru na úspory za každou cenu ve veřejné dopravě – tedy v oboru, který z principu nemůže být ziskový. Vykonává totiž veřejnou službu a šetří městu miliardy tím, že brání zaplavení města automobily Pražanů, Středočechů a dalších návštěvníků metropole. ROPID, Dopravní podnik hl. m. Prahy, autobusoví a železniční dopravci potřebují zvýšení podpory, ne její redukci. Vyšší příspěvky od EU, státu, Prahy a Středočeského kraje jsou potřeba jak na provoz, tak zejména na investice do rozšíření sítě veřejné dopravy,” tvrdí místostarosta Prahy 3 Ondřej Rut (SZ).

A jaký je zelený recept na situaci v dopravním podniku? „Vyzýváme vedení magistrátu a DP, aby zastavili útok na peněženky občanů i zaměstnanců DP. Žádáme po vládě urychlené vytvoření snížené sazby DPH ve výši 5 % na jízdné ve veřejné dopravy a další veřejné služby. Jen tento jediný krok navýší příjmy z jízdného o 10 % bez toho, aby to zasáhlo peněženky občanů,” tvrdí Petr Vilgus, stínový radní Strany zelených a zastupitel z Prahy 8. „Právě moje městská část by byla významně postižena přívalem automobilů v případě, kdy by lidé v masovém měřítku přesedli z veřejné dopravy do aut,” dodává Vilgus.
Vydání tohoto textu bylo podpořeno z Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí ČR. Za obsah je zodpovědná výhradně redakce serveru Ekolist.cz a nelze jej v žádném případě považovat za názor MŽP.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist