https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/modernizace-trati-do-solnice-zacina-elektricke-vlaky-dojedou-az-k-automobilce
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Správa železnic: Modernizace trati do Solnice začíná, elektrické vlaky dojedou až k automobilce

19. prosince 2024 | Správa železnic
Síť Správy železnic se rozšíří o další elektrifikovanou trať. Trolejové vedení získá dvacetikilometrový úsek z Týniště nad Orlicí přes Častolovice do Solnice. Vítězi výběrových řízení na zhotovitele prvních dvou etap stavby se staly společnosti Eurovia CZ; Chládek a Tintěra, Pardubice a GJW Praha. Trať, která plní významnou roli v nákladní dopravě, projde celkovou modernizací. Zvýší se nejen její kapacita, ale také rychlost vlaků. Stavební práce začnou v lednu, dokončení všech etap včetně elektrizace se předpokládá v roce 2027.

Cílem projektu, rozděleného do tří etap, je vedle zatraktivnění osobní dopravy také vyšší podíl železnice na zásobování výrobních závodů v průmyslové zóně Solnice/Kvasiny. Kapacita trati se zvýší díky novým výhybnám Rašovice a Tutleky. Narovnání některých oblouků pak umožní zavedení rychlosti až 120 km/h.

Stavbaři provedou rekonstrukci nástupišť na zastávkách Lípa nad Orlicí a Čestice, cestující zde ocení bezbariérový přístup i nové informační tabule s odjezdy vlaků. Celkovou přestavbou projde most přes řeku Bělou v Častolovicích. Velká změna čeká také navazující úsek z Rychnova nad Kněžnou do Solnice, na kterém přibude zastávka Lipovka. Stanice Solnice se pak rozšíří o nákladové nádraží, které bude tvořit celkem deset kolejí.

Během jednotlivých stavebních etap bude probíhat výstavba základů stožárů, následně se v roce 2026 v celém úseku z Týniště nad Orlicí do Solnice natáhne trolejové vedení. Vlaky budou využívat střídavou napájecí soustavu.

První dvě etapy modernizace a elektrizace trati Týniště nad Orlicí – Častolovice – Solnice provedou společnosti Eurovia CZ; Chládek a Tintěra, Pardubice a GJW Praha, které podaly nejvýhodnější cenové nabídky. Jejich celková výše dosahuje 2 765 771 680 korun.

Realizace všech staveb je navržena na spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist