https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/motorova-jednotka-regionova-se-stava-pojizdnym-propagacnim-nastrojem-zajimavosti-jihoceskeho-kraje
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Motorová jednotka Regionova se stává pojízdným propagačním nástrojem zajímavostí Jihočeského kraje

1. prosince 2006 | České dráhy
Dvě sériové motorové jednotky Regionova (řada 814-914) nasadily dnes České dráhy do pravidelného provozu v Jihočeském kraji. Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu, přímo ve stanici České Budějovice symbolicky předal částečně nízkopodlažní motorovou jednotku Regionova (v Jihočeském kraji jsou nasazena vozidla s pořadovými čísly 012 a 013) hejtmanovi Jihočeského kraje, RNDr. Janu Zahradníkovi.

Jednotky Regionova budou v Jihočeském kraji nasazeny v prvopočátku na trati mezi Táborem a Ražicemi. V příštích letech, při dodávce dalších nově nasazovaných jednotek se počítá s jejich provozem na tratích Tábor – Veselí nad Lužnicí – Jindřichův Hradec a Písek – Protivín - Volary. Tyto tratě byly vyhodnoceny jako nejlépe odpovídající využitelnosti nových vozidel.

České dráhy v letošním roce nasadí do provozu téměř dvacítku, částečně nízkopodlažních, jednotek Regionova – Jihočeský kraj je již šestým krajem (po krajích Zlínském, Karlovarském, Královehradeckém, Olomouckém a Vysočina), kde byly sériové jednotky Regionova nasazeny. V průběhu příštího roku 2007 nasadí České dráhy do provozu také třívozovou verzi jednotek Regionova. Ta bude složena ze dvou motorových vozů a jednoho vloženého s nízkopodlažním nástupem. Zvýší se tak nejen přepravní kapacita, ale i dále zlepší jízdní vlastnosti vlaku. Cena jedné jednotky Regionova je přibližně 20 milionů Kč, oproti podobným vozidlům zahraniční provenience je tak její cena přibližně čtvrtinová.

Regionova jako „vlajková motorová jednotka“ Jihočeského kraje

České dráhy neuvádějí do provozu pouze nový vlak. Součástí je také ucelený koncept propagace kraje, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy nazvaný Regionovou Vaším krajem.

„Ve spolupráci s jednotlivými kraji využijeme jednotky Regionova jako pojízdný marketingový nástroj – jednoznačně svázaný s krajem, ve kterém vozí své cestující. Kromě již zavedeného názvu Regionova tak jednotky dostávají navíc do vínku přívlastek s názvem kraje, logo příslušného kraje a interiér doplní informační plochy s informacemi zajímavými nejen pro turisty a návštěvníky,“ říká o konceptu Regionovu Vaším krajem Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. České dráhy tak krajům vedle zajištění regionální dopravy nabídnou další přidanou hodnotu – zaměřenou jednoznačně na podporu turistického ruchu.

V návaznosti na to i dnes předané jednotky Regionova již byly označeny logotypem Jihočeského kraje a jejich název doplněn na Jihočeská Regionova. Interiér a exteriéry doplnily následující prvky, které jsou standardem také při dodávkách dalších souprav:

* Logotyp Regionova byl doplněn na Regionova – Jihočeský kraj.

* Na skříň motorového vozu byl umístěn logotyp Jihočeského kraje.

* V případě externího zbarvení se počítá se zachování základní koncepce barevného řešení, nicméně jednotlivé barvy se mohou lišit podle krajů.

* Interiér motorové jednotky bude vybaven stojany a rámečky pro informační materiály o zajímavostech Olomouckého kraje. Do nich je možné umístit jak propagační letáčky, tak například mapu a další informační materiály.

České dráhy takto ve spolupráci s jednotlivými kraji vybaví a upraví všech 20 jednotek, které letos mají být nasazeny do provozu. Obdobné koncepty jsou úspěšně využívány v zahraničí, například ve Spolkové republice Německo, kde je veřejnost takto jednoznačně motivována k ekologicky šetrnému cestování vlakem.

Motorové jednotky REGIONOVA jsou vhodným řešením, které v rámci finančních podmínek železnice v České republice přináší možnost rychlého zvýšení komfortu cestování na lokálních a regionálních tratích. Přispívají k tomu také ve srovnání s jinými obdobnými vozidly pro regionální tratě (například z provenience západoevropských výrobců) nesrovnatelně nižší (přibližně čtvrtinové) pořizovací náklady, a to při nabídce cestovního komfortu a technologií odpovídajícím standardům EU.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist