Tiskové zprávy
Oživení: Možnosti železnice pro veřejnou dopravu v Praze a okolí
Cílem dnešního semináře Možnosti železnice pro veřejnou dopravu v Praze a okolí bylo představit možnosti rozvoje železnice v pražské aglomeraci s důrazem na přínosy pro hlavní město. V panelu vystoupil generální ředitel SŽDC Jan Komárek, ředitel ROPID Jiří Prokel, 2 zástupci generálního ředitelství Českých drah, dopravní urbanista Ivan Lejčar a Jiří Schmidt z Veolia Transport.
Záštitu nad seminářem převzal náměstek pro strategii, veřejnou dopravu a ekologii Ministerstva dopravy Petr Šlegr.
Praha jako přirozené ekonomické a společenské centrum čelí obrovskému náporu automobilů, která městu působí značné problémy ekonomické, urbanistické, negativně ovlivňuje zdraví obyvatel a kvalitu životního prostředí. Odborníci, politici i veřejnost se shodují v tom, že jedním z účinných řešení je podpora komfortní, rychlé, spolehlivé a relativně levné veřejné dopravy. Na dosud málo využívaný potenciál městské železnice upozornil dnešní seminář.
Semináře se zúčastnilo přes 80 zástupců městských částí, dopravních odborníků a firem, které se zabývají železniční dopravou.
Přednášející se shodli na tom, že pro větší využití železnice v Praze je potřeba zajistit moderní vozový park, modernizovat stávající infrastrukturu a doplnit ji o nové zastávky, kvalitní přestupní terminály na další druhy MHD a vytvořit nová spojení do míst přepravní poptávky. Mnohé z toho je projekčně připraveno nebo je zaneseno do územního plánu, realizace se však odkládá z důvodů nedostatečného financování.
Debatující se různili v názorech na tzv. průjezdný, který by umožnil příměstských linek ze všech směrů průjezd Hlavním nádražím, a zároveň by ukončil provoz na Masarykově nádraží. Převažoval názor, že výhodnější je tzv. poloprůjezdný model, který počítá s využitím Masarykova nádraží.
V diskusi mimo jiné zaznělo, že je potřeba zrychlit tempo realizace jednotlivých projektů, trvat na efektivním propojení metra s městskou železnicí a nepojímat je jako konkurenční.
Všechny prezentace přednášejících a kontakty na ně jsou na vyžádání k dispozici u organizátorů.
Kontakt na organizátory:
Michal Křivohlávek, o.s. Oživení
michal.krivohlavek@oziveni.cz
tel.: 776 237 562
Záštitu nad seminářem převzal náměstek pro strategii, veřejnou dopravu a ekologii Ministerstva dopravy Petr Šlegr.
Praha jako přirozené ekonomické a společenské centrum čelí obrovskému náporu automobilů, která městu působí značné problémy ekonomické, urbanistické, negativně ovlivňuje zdraví obyvatel a kvalitu životního prostředí. Odborníci, politici i veřejnost se shodují v tom, že jedním z účinných řešení je podpora komfortní, rychlé, spolehlivé a relativně levné veřejné dopravy. Na dosud málo využívaný potenciál městské železnice upozornil dnešní seminář.
Semináře se zúčastnilo přes 80 zástupců městských částí, dopravních odborníků a firem, které se zabývají železniční dopravou.
Přednášející se shodli na tom, že pro větší využití železnice v Praze je potřeba zajistit moderní vozový park, modernizovat stávající infrastrukturu a doplnit ji o nové zastávky, kvalitní přestupní terminály na další druhy MHD a vytvořit nová spojení do míst přepravní poptávky. Mnohé z toho je projekčně připraveno nebo je zaneseno do územního plánu, realizace se však odkládá z důvodů nedostatečného financování.
Debatující se různili v názorech na tzv. průjezdný, který by umožnil příměstských linek ze všech směrů průjezd Hlavním nádražím, a zároveň by ukončil provoz na Masarykově nádraží. Převažoval názor, že výhodnější je tzv. poloprůjezdný model, který počítá s využitím Masarykova nádraží.
V diskusi mimo jiné zaznělo, že je potřeba zrychlit tempo realizace jednotlivých projektů, trvat na efektivním propojení metra s městskou železnicí a nepojímat je jako konkurenční.
Všechny prezentace přednášejících a kontakty na ně jsou na vyžádání k dispozici u organizátorů.
Kontakt na organizátory:
Michal Křivohlávek, o.s. Oživení
michal.krivohlavek@oziveni.cz
tel.: 776 237 562
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk