Michal Křivohlávek "> Možnosti železnice pro veřejnou dopravu v Praze a okolí - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/moznosti-zeleznice-pro-verejnou-dopravu-v-praze-a-okoli
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Oživení: Možnosti železnice pro veřejnou dopravu v Praze a okolí

6. června 2007 | Oživení
Autor: Michal Křivohlávek, tel: 776 237 562
Cílem dnešního semináře Možnosti železnice pro veřejnou dopravu v Praze a okolí bylo představit možnosti rozvoje železnice v pražské aglomeraci s důrazem na přínosy pro hlavní město. V panelu vystoupil generální ředitel SŽDC Jan Komárek, ředitel ROPID Jiří Prokel, 2 zástupci generálního ředitelství Českých drah, dopravní urbanista Ivan Lejčar a Jiří Schmidt z Veolia Transport.

Záštitu nad seminářem převzal náměstek pro strategii, veřejnou dopravu a ekologii Ministerstva dopravy Petr Šlegr.

Praha jako přirozené ekonomické a společenské centrum čelí obrovskému náporu automobilů, která městu působí značné problémy ekonomické, urbanistické, negativně ovlivňuje zdraví obyvatel a kvalitu životního prostředí. Odborníci, politici i veřejnost se shodují v tom, že jedním z účinných řešení je podpora komfortní, rychlé, spolehlivé a relativně levné veřejné dopravy. Na dosud málo využívaný potenciál městské železnice upozornil dnešní seminář.

Semináře se zúčastnilo přes 80 zástupců městských částí, dopravních odborníků a firem, které se zabývají železniční dopravou.

Přednášející se shodli na tom, že pro větší využití železnice v Praze je potřeba zajistit moderní vozový park, modernizovat stávající infrastrukturu a doplnit ji o nové zastávky, kvalitní přestupní terminály na další druhy MHD a vytvořit nová spojení do míst přepravní poptávky. Mnohé z toho je projekčně připraveno nebo je zaneseno do územního plánu, realizace se však odkládá z důvodů nedostatečného financování.

Debatující se různili v názorech na tzv. průjezdný, který by umožnil příměstských linek ze všech směrů průjezd Hlavním nádražím, a zároveň by ukončil provoz na Masarykově nádraží. Převažoval názor, že výhodnější je tzv. poloprůjezdný model, který počítá s využitím Masarykova nádraží.

V diskusi mimo jiné zaznělo, že je potřeba zrychlit tempo realizace jednotlivých projektů, trvat na efektivním propojení metra s městskou železnicí a nepojímat je jako konkurenční.

Všechny prezentace přednášejících a kontakty na ně jsou na vyžádání k dispozici u organizátorů.

Kontakt na organizátory:
Michal Křivohlávek, o.s. Oživení
michal.krivohlavek@oziveni.cz
tel.: 776 237 562
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist