Marek Jehlička "> Mrakodrapy na Pankráci budou možná bez příjezdové silnice. Ministerstvo dopravy zrušilo povolení k rozšíření magistrály - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/mrakodrapy-na-pankraci-budou-mozna-bez-prijezdove-silnice-ministerstvo-dopravy-zrusilo-povoleni-k-rozsireni-magistraly
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Arnika - Centrum pro podporu občanů / Ateliér pro životní prostředí / Občanská iniciativa Pankráce / Pankrácká společnost: Mrakodrapy na Pankráci budou možná bez příjezdové silnice. Ministerstvo dopravy zrušilo povolení k rozšíření magistrály

Ministerstvo dopravy potvrdilo některé výhrady občanských sdružení k rozšíření severojižní magistrály v oblasti Pankrácké pláně a zrušilo stavební povolení vydané magistrátem. Je to dobrá zpráva pro obyvatele Pankráce, kteří už řadu let volají po zklidnění dopravy a špatná zpráva pro investory a lobbyisty prosazující mrakodrapy Epoque. Výškové budovy bez příjezdové silnice totiž nebude snadné zprovoznit.

„Ministerstvo dopravy zrušilo rozhodnutí pražského magistrátu převážně z důvodu, že se tento úřad dostatečně nezabýval námitkami občanských sdružení a převážnou většinu jich zamítnul,“ vysvětluje právník Ondřej Tošner z Ateliéru pro životní prostředí. „Ministerstvo potvrdilo oprávněnost některých výhrad občanských sdružení. Uložilo magistrátu, aby navržené rozšíření magistrály znovu přezkoumal z hlediska požadavku na zachování pohody bydlení v okolních domech a z hlediska bezpečnosti a plynulosti provozu,“ doplnil právník.

O celé věci se proto nyní bude muset rozhodovat znovu. Občanská sdružení budou ve správním řízení opět prosazovat změnu dopravní koncepce a celkové zklidnění automobilového provozu v okolí severojižní magistrály namísto jeho navyšování.

„Řadu let se snažíme přesvědčit investory i správní úřady o tom, že dostavba Pankrácké pláně by neměla zhoršit životní prostředí v celém centru Prahy. Administrativní komplexy, hotely i nákupní centrum Arkády jsou ale naprojektovány tak, že vyžadují rozšiřování silnic a budou do centra Prahy přitahovat další tisíce aut,“ říká Marie Janoušková z Občanské iniciativy Pankráce. „Pro místní obyvatele je další zhoršování prostředí nepřijatelné.“

Podle Martina Skalského ze sdružení Arnika je výstavba na Pankrácké pláni nejen v rozporu s pozitivními trendy v zemích EU ale i sliby pražského magistrátu. „Vedení Prahy slibuje zklidnění provozu na magistrále a její přeměnu v městský bulvár. To ale bude těžko možné, když chtějí nyní soukromí investoři utratit desítky milionů za budování takzvaného přídatného pásu. Rozšíření magistrály povede k nárůstu provozu, nikoliv k jeho omezení. Magistrát by tedy měl veřejnosti pravdivě vysvětlit, jaké plány s magistrálou má.“

Architekt Vlado Milunić připomíná: „Londýnská čtvrť City se slavnými bankami a kancelářemi s auty nepočítá vůbec a 'bílé límečky' do ní jezdí každé ráno veřejnou dopravou – metrem nebo autobusy. Pařížská La Défensé je postavena prakticky celá jako pěší zóna a automobily, které tam mají namířeno, končí pod zemí.“ Podle Miluniće musí ve městě, jakým je Praha, platit absolutní preference veřejné dopravy. „Zejména v nově budovaných centrech by neudržitelnému individuálnímu automobilismu měly být kladeny všechny dostupné překážky. Vše by mělo začít důkladnou revizí vyhlášky o obecných technických podmínkách pro výstavbu, která je nastavena tak, že automaticky upřednostňuje individuální automobilovou dopravu před dopravou hromadnou. Například tím, že investory objektů nutí budovat parkovací místa i tam, kde to není třeba,“ říká Milunić.


Více informací: http://cepo.arnika.org/pankrac

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist