https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/mytne-misto-vylepseni-systemu-planuje-ministr-dopravy-obetovat-kraje-a-obce
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Hnutí Duha: Mýtné: místo vylepšení systému plánuje ministr dopravy obětovat kraje a obce

29. června 2011 | Hnutí Duha
Ministr dopravy se podle vyjádření v dnešních Lidových novinách kloní k rozšíření mýtného pro nákladní dopravu pomocí bran na určitých úsecích silnic prvních tříd a krajské silnice a obce hodlá ponechat jako oběti objíždění [1]. Dopravní federace a Hnutí DUHA to považují za špatný krok, neboť povede k další devastaci okresních silnic v důsledku objíždění, nadále se bude zhoršovat kvalita života ve městech a vesnicích a sníží se i bezpečnost řadových motoristů. Vyzývají proto ministra dopravy Radka Šmerdu, aby se namísto zhoršování stavu zaměřil na překonání stávajícího polovičatého systému výběru mýtného. Jasné kroky v tomto ohledu požadují i kraje a postižené obce [2].

Aleš Kuták z Dopravní federace řekl: "Ministři dopravy současné vlády zdědili několik kostlivců ve skříni. K největším patří nekoncepčnost dopravního plánování a s tím spojené neefektivní investice do infrastruktury v řádech stovek miliard korun, ale také systém mýtného, který motivuje kamiony k objíždění mýtných úseků po silnicích, které pro těžkou dopravu nejsou uzpůsobeny, a kde se mýtné nehradí. Protože jde o silnice ve správě krajů, kde stát nehradí údržbu, problém se zametá pod koberec. Při plánování zpoplatnění je potřeba vzít v úvahu, že nákladní silniční doprava u nás podle konzervativních odhadů působí ročně škody na silničním svršku ve výši 70 miliard korun [3]. Tento skrytý dluh je potřeba začít řešit mj. snižováním zátěže na silnicích 2. a 3. třídy, nikoliv ho polovičatým systémem prohlubovat.“

Pavel Přibyl z Hnutí DUHA, členské organizace Dopravní federace, dodal: "Ministr dopravy se nesmí nechat zastrašit vydíráním ze strany sdružení ČESMAD BOHEMIA, které hrozí blokádou a vnucuje státu svoji představu zpoplatnění pouhé necelé pětiny silnic I. třídy jako cílového stavu. Opřít se přitom ministr může jak o podporu Svazu měst a obcí, tak Dopravní komise Asociace krajů".
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist