Matyáš Vitík "> Mýty a fakta k obměně vozového parku MŽP - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/myty-a-fakta-k-obmene-vozoveho-parku-mzp
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MŽP ČR: Mýty a fakta k obměně vozového parku MŽP

19. prosince 2013 | MŽP ČR
Autor: Matyáš Vitík, tel: 606 111 060
Uvádíme několik upřesnění k mediálním informacím ohledně nákupu nových aut pro Ministerstvo životního prostředí a jeho resortní organizace. Ministerstvo životního prostředí se nyní nachází v přípravné fázi obměny svého vozového parku, nikoli ve vypisování výběrového řízení. Nebylo vydáno ani předběžné oznámení.

Vypracováváme analýzy, mapujeme možnosti a porovnáváme jednotlivé varianty řešení. MŽP připravilo návrh řešení obměny vozového parku resortních organizací a samotného MŽP. Z konzultací se zmíněnými resortními organizacemi a hospodářskou správou MŽP vyplynul předběžný počet automobilů, které by měly být pro resortní organizace a MŽP obměněny, 130 – 135. Tato varianta bude dále rozpracovávána. Předpokládá se obměna vozidel starších sedmi let podle počtu najetých kilometrů a stavu vozidla.

O konkrétní značce neuvažujeme, protože v transparentním výběrovém řízení, které je v této situaci jediné možné, konkrétní značku ani uvést nemůžeme. Jde nám o typologii vozů, která bude odpovídat požadavkům resortních organizací.

Za výhodu operativního leasingu, který je jednou z variant, považujeme fakt, že není nutné financovat celý vůz, ale jen jeho část ke garantované zůstatkové hodnotě. Služby poskytované leasingovou společností v rámci full servisu operativního leasingu (zajištění povinného ručení, havarijního pojištění, servisních prohlídek, oprav, výměny pneumatik, přistavení náhradního vozidla, sledování pohybu vozidel pomocí GPS apod.), přispívají k vyšší efektivitě práce zaměstnanců. Zároveň tato forma zajištění všech služeb v jednom kontraktu funguje jednoznačně i jako protikorupční opatření, kdy nevzniká prostor pro individuální dohody v místě při pořizování dalších souvisejících služeb a rovněž přispívá k zamezení neefektivního vynakládání finančních prostředků.

Finální rozhodnutí o obměně a způsobu obměny vozového parku bude učiněno pouze na základě ekonomických parametrů a jejich výhodnosti.

Důvodem obměny vozového parku resortních organizací je zastarávání vozového parku. Průměrné stáří vozového parku resortu životního prostředí je přes sedm let. Poslední systémová obměna autoparku proběhla v roce 2007.

Obměna vozového parku může být provedena veřejnou zakázkou, jinak podle zákona ani postupovat nelze. V následujících dnech nebo týdnech si zadáme vypracování nezávislé oponentní studie externím subjektem, který zhodnotí námi navržené varianty.

Resortní organizace i MŽP se musí řídit usnesením vlády č. 930 ze 14. prosince 2011, kdy bylo jasně řečeno, že vozidla jsou komoditou povinně nakupovanou s využitím institutu centrálního zadavatele v rámci resortních systémů centralizovaného zadávání veřejných zakázek.
Matyáš Vitík, tel: 606 111 060
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist