Tiskové zprávy
MŽP ČR: MŽP bude v pražské dopravě využívat nejmodernější technologie
Ministerstvo životního prostředí v září zakoupilo hybridní automobil Toyota Prius. Vozidlo, které je poháněno kombinací spalovacího motoru a elektromotoru, bude MŽP využívat zejména v pražském městském provozu pro komunikaci s Úřadem vlády, což zahrnuje zejména dopravu pošty, vládních materiálů a také některé cesty ministra či jeho náměstků na jednání vlády. V souvislosti s probíhajícím Evropským týdnem mobility, který má upozornit na alternativy v dopravě, o tom informoval ředitel úřadu MŽP Miroslav Jandura.
Toyotu Prius, držitele evropského titulu Automobil roku 2005, ocení zejména pražské ovzduší. „Zejména v hustém městském provozu se ukazuje výhoda hybridního pohonu. Auto při nízkých rychlostech využívá elektromotor, tudíž má v ten moment naprosto nulové emise a nezatěžuje okolí žádným hlukem,“ vysvětluje Jandura. „Měli jsme možnost se s vozem seznámit již na podzim 2004, kdy nám automobilka jedno auto zapůjčila, abychom si mohli novou technologii takříkajíc osahat,“ dodává ředitel úřadu.
I v případech, kdy Toyota Prius využívá benzinový motor, šetří životní prostředí. Podle údajů výrobce je spotřeba paliva o 40 % nižší než u běžných vozů srovnatelné velikosti (vůz má kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km) a emise se pohybují na zhruba 40 % evropských norem pro rok 2005.
MŽP koupilo jeden z testovacích vozů automobilky Toyota pro ČR, nikoli tedy nový automobil. Prius ve vlastnictví MŽP má najeto zhruba 30 000 km a jeho nákupní cena byla 500 000 Kč. Jeho provoz bude ministerstvo průběžně sledovat a vyhodnocovat, mj. právě z hlediska spotřeby paliva.
Japonská Toyota je prvním sériovým výrobcem hybridní technologie na světě. Vývojem těchto vozů na hybridní pohon se zabývá kromě Toyoty (modely Toyota Prius a Lexus RX 400h) také například Honda (Insight Hybrid). Nedávno oznámil svůj záměr uvést do roku 2008 na trh svůj hybridní automobil také Volkswagen, společný projekt plánují také BMW spolu s General Motors a společností DaimlerChrysler či Hyundai a Kia.
Další informace:
http://www.env.cz/edba
http://www.22september.org
http://www.mobilityweek-europe.org
http://www.prius.cz
Toyotu Prius, držitele evropského titulu Automobil roku 2005, ocení zejména pražské ovzduší. „Zejména v hustém městském provozu se ukazuje výhoda hybridního pohonu. Auto při nízkých rychlostech využívá elektromotor, tudíž má v ten moment naprosto nulové emise a nezatěžuje okolí žádným hlukem,“ vysvětluje Jandura. „Měli jsme možnost se s vozem seznámit již na podzim 2004, kdy nám automobilka jedno auto zapůjčila, abychom si mohli novou technologii takříkajíc osahat,“ dodává ředitel úřadu.
I v případech, kdy Toyota Prius využívá benzinový motor, šetří životní prostředí. Podle údajů výrobce je spotřeba paliva o 40 % nižší než u běžných vozů srovnatelné velikosti (vůz má kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km) a emise se pohybují na zhruba 40 % evropských norem pro rok 2005.
MŽP koupilo jeden z testovacích vozů automobilky Toyota pro ČR, nikoli tedy nový automobil. Prius ve vlastnictví MŽP má najeto zhruba 30 000 km a jeho nákupní cena byla 500 000 Kč. Jeho provoz bude ministerstvo průběžně sledovat a vyhodnocovat, mj. právě z hlediska spotřeby paliva.
Japonská Toyota je prvním sériovým výrobcem hybridní technologie na světě. Vývojem těchto vozů na hybridní pohon se zabývá kromě Toyoty (modely Toyota Prius a Lexus RX 400h) také například Honda (Insight Hybrid). Nedávno oznámil svůj záměr uvést do roku 2008 na trh svůj hybridní automobil také Volkswagen, společný projekt plánují také BMW spolu s General Motors a společností DaimlerChrysler či Hyundai a Kia.
Další informace:
http://www.env.cz/edba
http://www.22september.org
http://www.mobilityweek-europe.org
http://www.prius.cz
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk