Tiskové zprávy
Arnika Děčín: Na besedě Arniky se řešily páteřní cyklotrasy
Desítka občanů se 18.9. 2002 sešla v Hotelu Česká Koruna, aby diskutovala o řešení cyklistických tras v Děčíně. Besedy s názvem "Řešení páteřních cyklistických stezek" se zúčastnil vedoucí odboru rozvoje a územního plánování Ing. Arch. Aleš Höll a z městského zastupitelstva se dostavila pouze Mgr. Jarmila Marková.
Ing. Höll přítomné seznámil s plánovanou stezkou pro cyklisty pod Děčínským Zámkem vedoucí podél koupaliště na Staré město, kde by se měla v budoucnu napojit na trasu směrem na Křešice. Tato trasa je již zpracována ve studii a město v současné době jedná s vlastníky pozemků o jejich odkoupení.
Další zásadní věcí, která se připravuje, je rekonstrukce Nového mostu. V roce 2001 proběhlo jednání města s Ing. Votrubcem z Dopravního inspektorátu, který navrhoval úpravu pravé boční části mostu tak, aby sloužila pouze pro pěší a cyklisty. Vzhledem k tomu, že most není ve vlastnictví města a spravovatelem je Ředitelství silnic a dálnic nezávisí rozsah a podoba rekonstrukce mostu pouze na rozhodnutí města.
Jeden z účastníků diskuse připomněl také neutěšený stav panelové cyklistické cesty vedoucí podél Labe do Žlebu. Podle Ing. Hölla je tato cesta pouze provizorní a město má zažádáno v rámci Evropských dotačních fondů o finance, které by využilo na zlepšení této trasy využívané i zahraničními turisty. V budoucnu by se měli občané dočkat například laviček podél cesty a sociálního zařízení.
Jedna z dalších možných cyklistických tras by měla vést od pětimostí podél Jílovského potoka k Ovčímu můstku. Tato trasa je v současné době již majetkově prověřena.
Od Ovčího můstku směrem na Bynov jsou podle ARNIKY možné dvě varianty, jak vyjít cyklistům vstříc. Jedna z variant je vést cyklostezku podél Teplické ulice směrem na Bynov. Je zde ale problém s pozemky před domy , které město v minulosti prodalo do soukromého vlastnictví a nebude lehké je získat zpět.
Druhá "lepší" varianta je podél Jílovského potoka, kde by v rámci rekultivace potoka mohla vzniknout jedna z páteřních cyklistických tras.
Závěrem diskuse bylo shrnutí všech variant a jejich zakreslení do improvizované mapy jehož se zhostila moderátorka večera Šárka Dostálová z organizace ARNIKA. Tato mapa bude spolu s připomínkami účastníků besedy jedním z podkladů pro studii řešící páteřní trasy v Děčíně.
Ing. Höll přítomné seznámil s plánovanou stezkou pro cyklisty pod Děčínským Zámkem vedoucí podél koupaliště na Staré město, kde by se měla v budoucnu napojit na trasu směrem na Křešice. Tato trasa je již zpracována ve studii a město v současné době jedná s vlastníky pozemků o jejich odkoupení.
Další zásadní věcí, která se připravuje, je rekonstrukce Nového mostu. V roce 2001 proběhlo jednání města s Ing. Votrubcem z Dopravního inspektorátu, který navrhoval úpravu pravé boční části mostu tak, aby sloužila pouze pro pěší a cyklisty. Vzhledem k tomu, že most není ve vlastnictví města a spravovatelem je Ředitelství silnic a dálnic nezávisí rozsah a podoba rekonstrukce mostu pouze na rozhodnutí města.
Jeden z účastníků diskuse připomněl také neutěšený stav panelové cyklistické cesty vedoucí podél Labe do Žlebu. Podle Ing. Hölla je tato cesta pouze provizorní a město má zažádáno v rámci Evropských dotačních fondů o finance, které by využilo na zlepšení této trasy využívané i zahraničními turisty. V budoucnu by se měli občané dočkat například laviček podél cesty a sociálního zařízení.
Jedna z dalších možných cyklistických tras by měla vést od pětimostí podél Jílovského potoka k Ovčímu můstku. Tato trasa je v současné době již majetkově prověřena.
Od Ovčího můstku směrem na Bynov jsou podle ARNIKY možné dvě varianty, jak vyjít cyklistům vstříc. Jedna z variant je vést cyklostezku podél Teplické ulice směrem na Bynov. Je zde ale problém s pozemky před domy , které město v minulosti prodalo do soukromého vlastnictví a nebude lehké je získat zpět.
Druhá "lepší" varianta je podél Jílovského potoka, kde by v rámci rekultivace potoka mohla vzniknout jedna z páteřních cyklistických tras.
Závěrem diskuse bylo shrnutí všech variant a jejich zakreslení do improvizované mapy jehož se zhostila moderátorka večera Šárka Dostálová z organizace ARNIKA. Tato mapa bude spolu s připomínkami účastníků besedy jedním z podkladů pro studii řešící páteřní trasy v Děčíně.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk