Tiskové zprávy
Nadace Partnerství: Na biopotraviny pro děti se vybralo 230 000 korun
19. listopadu 2009 | Nadace Partnerství
Po celé září letošního roku se zákazníci mohli v obchodech setkat na vybraných výrobcích s nálepkou „Koruna na BIO do ŠKOL“. Zakoupením každého takto označeného výrobku zároveň přispěli Nadaci Partnerství na rozvoj programu Biopotraviny do škol. Celkem se podařilo vybrat přes 230 000 korun. Tato částka významnou měrou pomůže školám ve výchově dětí k ekologickému zemědělství a zavádění biopotravin do školních jídelen.
Na co půjdou peníze vybrané Nadací Partnerství? V roce 2010 vyhlásí Nadace Partnerství grantovou výzvu, do které se mohou přihlásit školy se svými projekty zaměřenými na téma biopotravin. Odborná grantová komise z nich poté vybere ty, které podpoří. Na jeden projekt bude možné získat finanční podporu až 70 000 korun. „Získané finanční prostředky mohou školy použít například na zavedení biopotravin do školního bufetu, otevření informačního centra pro veřejnost o biopotravinách, zavádění biopotravin do přípravy školních obědů, vzdělávací semináře, exkurze na ekologické farmy nebo na spolupráci s místními biozemědělci,“ uvedl Michal Veselý z Nadace Partnerství. Více informací, které projekty s pomocí nadačního příspěvku školy uskuteční, se mohou zájemci dozvědět na stránkách Nadace Partnerství www.skolaprozivot.cz.
Jaké byly ohlasy na kampaň Koruna pro BIO do ŠKOL? První ročník kampaně zaznamenal řadu pozitivních ohlasů jak ze strany spotřebitelů, tak ze strany výrobců biopotravin a školních jídelen. To je základní předpoklad toho, aby akce mohla být úspěšně zopakována i v příštích letech. Kampaně se účastnilo devět společností, více informací o nich je k dispozici na www.miliondetem.cz
Jaké jsou příklady zavádění biopotravin u nás a v zahraničí? Z biopotravin již vaří desítky českých školních jídelen nebo mateřských škol, například Waldorfská mateřská škola v Brně, Mateřská škola Čtyřlístek v Třebíči, školní jídelna ZŠ a MŠ Ostrožská Lhota, školní jídelna Příbram nebo školní jídelna Chotěboř. V Německu z biopotravin vaří stovky škol a menz, v Itálii je dokonce příprava školních obědů z biosurovin povinná ze zákona. Ve Vídni tvoří biopotravin více než 50 % surovin používaných při přípravě obědů v mateřských školách, podobný podíl bude brzy dosažen i na základních školách.
Více informací:
Michal Veselý, Nadace Partnerství, e-mail: michal.vesely@nap.cz, tel: 515 903 136
Tomáš Václavík, Green Marketing, e-mail: tom@greenmarketing.cz, tel: 541 263 456
---
Nadace Partnerství je nejvýznamnější česká nadace podporující projekty udržitelného rozvoje ve všech regionech České republiky. Během 18 let své existence podpořila formou nadačních příspěvků ve výši přes 213 miliónů korun už na 2383 projektů nevládních neziskových organizací, škol, obecních úřadů i jednotlivců. Společně s pěti sesterskými nadacemi v Bulharsku, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a na Slovensku je součástí asociace Environmental Partnership for Sustainable Development.
Vaše rozhodnutí mění svět! www.emiseco2.cz
Green Marketing je přední marketingová agentura na trhu biopotravin a bioproduktů, která realizuje projekty zaměřené na podporu českého ekologického zemědělství a prodeje biopotravin. Spoluorganizátor významných projektů na biotrhu, mezi než patří např. konference BIO Summit, Září-měsíc biopotravin, soutěž Česká biopotravina roku nebo vydavatel ročenky „Český trh s biopotravinami“.
Na co půjdou peníze vybrané Nadací Partnerství? V roce 2010 vyhlásí Nadace Partnerství grantovou výzvu, do které se mohou přihlásit školy se svými projekty zaměřenými na téma biopotravin. Odborná grantová komise z nich poté vybere ty, které podpoří. Na jeden projekt bude možné získat finanční podporu až 70 000 korun. „Získané finanční prostředky mohou školy použít například na zavedení biopotravin do školního bufetu, otevření informačního centra pro veřejnost o biopotravinách, zavádění biopotravin do přípravy školních obědů, vzdělávací semináře, exkurze na ekologické farmy nebo na spolupráci s místními biozemědělci,“ uvedl Michal Veselý z Nadace Partnerství. Více informací, které projekty s pomocí nadačního příspěvku školy uskuteční, se mohou zájemci dozvědět na stránkách Nadace Partnerství www.skolaprozivot.cz.
Jaké byly ohlasy na kampaň Koruna pro BIO do ŠKOL? První ročník kampaně zaznamenal řadu pozitivních ohlasů jak ze strany spotřebitelů, tak ze strany výrobců biopotravin a školních jídelen. To je základní předpoklad toho, aby akce mohla být úspěšně zopakována i v příštích letech. Kampaně se účastnilo devět společností, více informací o nich je k dispozici na www.miliondetem.cz
Jaké jsou příklady zavádění biopotravin u nás a v zahraničí? Z biopotravin již vaří desítky českých školních jídelen nebo mateřských škol, například Waldorfská mateřská škola v Brně, Mateřská škola Čtyřlístek v Třebíči, školní jídelna ZŠ a MŠ Ostrožská Lhota, školní jídelna Příbram nebo školní jídelna Chotěboř. V Německu z biopotravin vaří stovky škol a menz, v Itálii je dokonce příprava školních obědů z biosurovin povinná ze zákona. Ve Vídni tvoří biopotravin více než 50 % surovin používaných při přípravě obědů v mateřských školách, podobný podíl bude brzy dosažen i na základních školách.
Více informací:
Michal Veselý, Nadace Partnerství, e-mail: michal.vesely@nap.cz, tel: 515 903 136
Tomáš Václavík, Green Marketing, e-mail: tom@greenmarketing.cz, tel: 541 263 456
---
Nadace Partnerství je nejvýznamnější česká nadace podporující projekty udržitelného rozvoje ve všech regionech České republiky. Během 18 let své existence podpořila formou nadačních příspěvků ve výši přes 213 miliónů korun už na 2383 projektů nevládních neziskových organizací, škol, obecních úřadů i jednotlivců. Společně s pěti sesterskými nadacemi v Bulharsku, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a na Slovensku je součástí asociace Environmental Partnership for Sustainable Development.
Vaše rozhodnutí mění svět! www.emiseco2.cz
Green Marketing je přední marketingová agentura na trhu biopotravin a bioproduktů, která realizuje projekty zaměřené na podporu českého ekologického zemědělství a prodeje biopotravin. Spoluorganizátor významných projektů na biotrhu, mezi než patří např. konference BIO Summit, Září-měsíc biopotravin, soutěž Česká biopotravina roku nebo vydavatel ročenky „Český trh s biopotravinami“.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk