https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/na-fotbalove-euro-2024-pohodlne-vlakem
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Na fotbalové EURO 2024 pohodlně vlakem

4. dubna 2024 | České dráhy
Mistrovství Evropy ve fotbale 2024 se nezadržitelně blíží a mnozí fanoušci začínají plánovat, jak se dopraví na zápasy konané v celkem deseti německých městech. Pohodlnou a zároveň ekologickou variantu přepravy nabízejí mezistátní vlaky Českých drah, provozované v kooperaci s německým dopravcem Deutsche Bahn. Spoje Berliner jezdí přes den ve dvouhodinových intervalech a během mistrovství Evropy bude posílena jejich přepravní kapacita. V době šampionátu bude jezdit navíc posilový noční vlak na trase Praha – Berlín – Praha.

Dějištěm zápasů českého národního týmu v základní skupině budou Lipsko a Hamburk. Obě města jsou snadno dostupná vlakem. Vzhledem k tomu, že o cesty během šampionátu je už v tuto chvíli poměrně velký zájem, doporučujeme zajistit si jízdenky s místenkami s dostatečným předstihem. Jízdní doklady Českých drah je možné pořídit ve tříměsíčním předprodeji, část kapacity už ale může být zarezervována přes prodejní kanály Deutsche Bahn (DB). V době konání šampionátu zavádějí německé dráhy DB u mezistátních vlaků povinnou rezervaci při příjezdu do země, což je další argument pro včasné zajištění své cesty. Při nákupu jízdenek v elektronických systémech Českých drah je možné získat rezervaci na mezistátní vlaky zdarma.

Zápasy českého národního týmu jsou plánované v Lipsku v úterý 18. června a v Hamburku v sobotu 22. června a ve středu 26. června. „Cesta vlakem z Česka do Lipska i Hamburku je jednoduchá a pohodlná vlaky EuroCity a přípoji typu InterCity nebo InterCity Express. Z Prahy do Lipska s jediným přestupem v Drážďanech se jede zhruba 4 hodiny. Do Hamburku nabízíme čtyři přímé spoje denně a další spojení s přestupem v Berlíně na rychlovlaky ICE. Cesta z Prahy do Hamburku trvá necelých 7 hodin,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu.

Mezistátní vlaky na lince Praha – Drážďany – Berlín – Hamburk / Kiel / Flensburg / Lipsko a zpět nabízejí každý den kapacitu téměř osm tisíc míst k sezení. České dráhy zároveň jednají s partnerským dopravcem DB o dalším posílení těchto vlaků.

Jízda vlakem má řadu benefitů. Spoje Berliner nabízejí palubní Wi-Fi síť, možnost dobíjení cestovní elektroniky (mobilní telefony, tablety atp.) nebo restaurační vůz. Navíc odpadají starosti obvyklé při cestování autem, jako jsou zácpy na dálnicích a v městských aglomeracích, problémy s parkováním, které je obvykle zpoplatněno, nebo se zajištěním ekologických plaket, které jsou pro vjezd aut do řady německých měst nezbytné.

Nejvýhodnější jízdenky si mohou cestující pořídit v e-shopu Českých drah nebo v mobilní aplikaci Můj vlak. Cena Včasných jízdenek Evropa je nejnižší v době zahájení předprodeje a s blížícím se termínem cesty a zvyšujícím se obsazením vlaků se cena postupně zvyšuje, podobně jako je tomu u jiných druhů dopravy. Konkrétní nabídku spojení a aktuální cenu pro daný spoj v době nákupu je možné vyhledat v e-shopu Českých drah, na webových stránkách www.cd.cz nebo v aplikaci Můj vlak v mobilním telefonu. Ceny Včasných jízdenek Evropa ve 2. třídě včetně rezervace místa pro relaci Praha – Lipsko začínají na 387 Kč a v relaci Praha – Hamburk na 516 Kč.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist