Tiskové zprávy
Arriva: Na linkách v okolí Plzně testujeme elektrobus, cestujícím nabízí obvyklý komfort. Jezdí na příměstských linkách IDPK 221, 231, 253 a 254
18. června 2025 | Arriva
Předposlední červnový týden testujeme na příměstských linkách IDPK 221, 231, 253 a 254, které jezdí z Plzně směr Chrást, Kyšice a Dýšina, zapůjčený stříbrno modrý nízkopodlažní elektrobus eCitaro fuel cell s vodíkovými palivovými články od výrobce Mercedes-Benz. Jde o naši společnou iniciativu s organizátorem dopravy v kraji, společností POVED, abychom si udělali základní přehled o vlastnostech vozidla s alternativním pohonem.
Klimatizovaný elektrobus s tmavými sedačkami, na pohled příjemnou podlahou v dekoru dřeva, místem pro kočárek, USB nabíječkami a dalším dnes už běžným komfortem pro cestující najezdí ve svém oběhu do dvou set kilometrů za den. Vystačí na jeho provoz jedno noční dobíjení, nebo bude potřeba dobít ho i během dne? Jaká bude zbývající kapacita baterek po jeho denním provozu? To jsou jen některé ze základních otázek, na které se budeme snažit získat odpovědi, abychom měli k dispozici cenné informace pro další plánování a rozvoj dopravy v kraji i s alternativními pohony vozidel.
Plánované spoje s provozem elektrobusu
231 4:55 Plzeň, Terminál Hlavní nádraží - 5:36 Volduchy
231 5:50 Volduchy - 6:40 Plzeň, Terminál Hlavní nádraží
221 6:45 Plzeň, Terminál Hlavní nádraží - 7:11 Bušovice, konečná
221 7:14 Bušovice, konečná - 7:53 Plzeň, Terminál Hlavní nádraží
253 13:25 Plzeň, Doubravka - 13:56 Chrást, Lidový dům
253 14:00 Chrást, Lidový dům - 14:31 Plzeň, Doubravka
253 14:40 Plzeň, Doubravka - 15:00 Dýšina, Nová Huť
253 15:10 Dýšina, Nová Huť - 15:32 Plzeň, Doubravka
254 15:40 Plzeň, Doubravka - 15:56 Dýšina, Nová Huť
253 16:10 Dýšina, Nová Huť - 16:31 Plzeň, Doubravka
254 16:40 Plzeň, Doubravka - 16:56 Dýšina, Nová Huť
254 17:00 Dýšina, Nová Huť - 17:14 Plzeň, Doubravka
253 17:22 Plzeň, Doubravka - 17:32 Kyšice, ObÚ
253 17:40 Kyšice, ObÚ - 17:50 Plzeň, Doubravka
Klimatizovaný elektrobus s tmavými sedačkami, na pohled příjemnou podlahou v dekoru dřeva, místem pro kočárek, USB nabíječkami a dalším dnes už běžným komfortem pro cestující najezdí ve svém oběhu do dvou set kilometrů za den. Vystačí na jeho provoz jedno noční dobíjení, nebo bude potřeba dobít ho i během dne? Jaká bude zbývající kapacita baterek po jeho denním provozu? To jsou jen některé ze základních otázek, na které se budeme snažit získat odpovědi, abychom měli k dispozici cenné informace pro další plánování a rozvoj dopravy v kraji i s alternativními pohony vozidel.
Plánované spoje s provozem elektrobusu
231 4:55 Plzeň, Terminál Hlavní nádraží - 5:36 Volduchy
231 5:50 Volduchy - 6:40 Plzeň, Terminál Hlavní nádraží
221 6:45 Plzeň, Terminál Hlavní nádraží - 7:11 Bušovice, konečná
221 7:14 Bušovice, konečná - 7:53 Plzeň, Terminál Hlavní nádraží
253 13:25 Plzeň, Doubravka - 13:56 Chrást, Lidový dům
253 14:00 Chrást, Lidový dům - 14:31 Plzeň, Doubravka
253 14:40 Plzeň, Doubravka - 15:00 Dýšina, Nová Huť
253 15:10 Dýšina, Nová Huť - 15:32 Plzeň, Doubravka
254 15:40 Plzeň, Doubravka - 15:56 Dýšina, Nová Huť
253 16:10 Dýšina, Nová Huť - 16:31 Plzeň, Doubravka
254 16:40 Plzeň, Doubravka - 16:56 Dýšina, Nová Huť
254 17:00 Dýšina, Nová Huť - 17:14 Plzeň, Doubravka
253 17:22 Plzeň, Doubravka - 17:32 Kyšice, ObÚ
253 17:40 Kyšice, ObÚ - 17:50 Plzeň, Doubravka
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




