Tiskové zprávy
Správa železniční dopravní cesty: Na trati Děčín – Rumburk je cestování vlakem rychlejší a bezpečnější
15. prosince 2016 | Správa železniční dopravní cesty
Správa železniční dopravní cesty zlepšila parametry trati z Děčína do Rumburku v úseku Benešov nad Ploučnicí – Rumburk. Hlavním cílem projektu bylo její uvedení do technického stavu odpovídajícího evropským parametrům a standardům.
V rámci stavby byla provedena obnova železničního svršku, spodku, mostů a propustků a sdělovací a zabezpečovací techniky. Úpravy železničních přejezdů umožnily zvýšit bezpečnost provozu a současně odstranit lokální omezení rychlosti. Ke zvýšení kapacity trati pak přispělo obnovení stanice Markvartice. Ve vybraných železničních stanicích je díky elektrickým přípojkám zajištěn elektrický ohřev výměn.
„Jedním z hlavních přínosů stavebních prací provedených na železniční trati 081 je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti provozu. Cestující potěší také zvýšení traťové rychlosti a zkrácení jízdních dob,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
V souladu s globálním cílem prioritní osy 3 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy mimo transevropskou síť TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 081 Děčín – Rumburk v úseku Benešov n. Pl. – Rumburk činily 973 522 942 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava schválen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 761 570 892 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotoviteli stavby byly společnosti STRABAG Rail a MONZAS.
V rámci stavby byla provedena obnova železničního svršku, spodku, mostů a propustků a sdělovací a zabezpečovací techniky. Úpravy železničních přejezdů umožnily zvýšit bezpečnost provozu a současně odstranit lokální omezení rychlosti. Ke zvýšení kapacity trati pak přispělo obnovení stanice Markvartice. Ve vybraných železničních stanicích je díky elektrickým přípojkám zajištěn elektrický ohřev výměn.
„Jedním z hlavních přínosů stavebních prací provedených na železniční trati 081 je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti provozu. Cestující potěší také zvýšení traťové rychlosti a zkrácení jízdních dob,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
V souladu s globálním cílem prioritní osy 3 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy mimo transevropskou síť TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 081 Děčín – Rumburk v úseku Benešov n. Pl. – Rumburk činily 973 522 942 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava schválen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 761 570 892 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotoviteli stavby byly společnosti STRABAG Rail a MONZAS.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk