Tiskové zprávy
České dráhy: Na víkend do Posázaví novým vlakem
Od června začaly České dráhy pravidelně nasazovat modernizované osobní vlaky Regionova na víkendové spoje do Posázaví. V období prázdnin (červenec – srpen) budou jednotky Regionova jezdit na trati číslo 210 také ve všední dny.
Cestování po oblíbené trase Praha - Vrané n/Vlt - Čerčany (Dobříš) je tak pro cestující podstatně komfortnější, než doposud. Díky speciální úpravě vozů se mohou bez obav vypravit na výlet i lidé se sníženou pohyblivostí. Vozidla jsou totiž částečně nízkopodlažní a mají bezbariérové WC.
„Rozhodnutí Českých drah nasadit jednotky Regionova na trať tzv. Posázavského Pacifiku oceňují nejen cestující, ale také starostové obcí a měst, kteří se před 2 lety výrazně zasadili o zachování osobní dopravy v úseku Vrané – Dobříš,“ říká Petr Pavlík, dozorčí provozu ŽST Praha Braník.
„Trať číslo 210 hojně využívají turisté, kteří míří za četnými kulturními památkami nebo se jen tak chtějí projít Posázavskou stezkou. Za pozornost stojí i samotná železniční cesta vedená hlubokými skalními zářezy a tunely. Vlakové soupravy také projíždí přes jeden z nejvyšších železničních kamenných mostů u nás,“ dodává.
Motorové jednotky REGIONOVA jsou vhodným řešením, které v rámci finančních podmínek železnice v České republice přináší možnost rychlého zvýšení komfortu cestování. Cestující se s nimi mohou setkat již ve dvanácti krajích (Moravskoslezském, Zlínském, Karlovarském, Královéhradeckém, Olomouckém, Jihočeském, Plzeňském, Ústeckém, Pardubickém, Jihomoravském, Středočeském a na Vysočině). Dvouvozová Regionova stojí 20 milionů Kč a její cena je proti srovnatelným vozidlům zahraničních výrobců přibližně čtvrtinová při zachování patřičného cestovního komfortu a technologií odpovídajících standardům EU.
Cestování po oblíbené trase Praha - Vrané n/Vlt - Čerčany (Dobříš) je tak pro cestující podstatně komfortnější, než doposud. Díky speciální úpravě vozů se mohou bez obav vypravit na výlet i lidé se sníženou pohyblivostí. Vozidla jsou totiž částečně nízkopodlažní a mají bezbariérové WC.
„Rozhodnutí Českých drah nasadit jednotky Regionova na trať tzv. Posázavského Pacifiku oceňují nejen cestující, ale také starostové obcí a měst, kteří se před 2 lety výrazně zasadili o zachování osobní dopravy v úseku Vrané – Dobříš,“ říká Petr Pavlík, dozorčí provozu ŽST Praha Braník.
„Trať číslo 210 hojně využívají turisté, kteří míří za četnými kulturními památkami nebo se jen tak chtějí projít Posázavskou stezkou. Za pozornost stojí i samotná železniční cesta vedená hlubokými skalními zářezy a tunely. Vlakové soupravy také projíždí přes jeden z nejvyšších železničních kamenných mostů u nás,“ dodává.
Motorové jednotky REGIONOVA jsou vhodným řešením, které v rámci finančních podmínek železnice v České republice přináší možnost rychlého zvýšení komfortu cestování. Cestující se s nimi mohou setkat již ve dvanácti krajích (Moravskoslezském, Zlínském, Karlovarském, Královéhradeckém, Olomouckém, Jihočeském, Plzeňském, Ústeckém, Pardubickém, Jihomoravském, Středočeském a na Vysočině). Dvouvozová Regionova stojí 20 milionů Kč a její cena je proti srovnatelným vozidlům zahraničních výrobců přibližně čtvrtinová při zachování patřičného cestovního komfortu a technologií odpovídajících standardům EU.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk