Tiskové zprávy
Ekocentrum Podhoubí: Nabídka výukových programů Ekocentra Podhoubí na školní rok 2009/2010 je na světě!
Světlo světa spatřila brožura s nabídkou ekologických výukových programů pro školní rok 2009/2010. Je určena především základním a středním školám, nicméně i organizacím, provozujícím volnočasové aktivity pro děti a mládež. Obsahuje 28 výukových programů nebo interaktivních přednášek s atraktivními tématy, provázanými nejen s Environmentální výchovou (průřezové téma v Rámcovém vzdělávacím programu – RVP), ale i „klasickými“ školními předměty (přírodopis, zeměpis, ale i občanská nebo výtvarná výchova apod.) a jsou tak účinnou pomocí učitelům v zařazování Environmentální výchovy do výuky.
Ekologické výukové programy v humanitních předmětech
Jednou z nejvýraznějších novinek nové nabídky jsou nové ekologické výukové programy (EVP), které jsou obsahově provázány se vzdělávacím oborem Výchova k občanství a průřezovými tématy Výchova demokratického občana a Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech.
Žáci druhého stupně tak mají možnost nahlédnout do problematiky čerpání surovinových zdrojů a vyzkoušet si stavbu města se zohledněním principů trvale udržitelného rozvoje (EVP Není TUR jako TUR), názorně demonstrovat na příkladu známých výrobků propojenost světa a seznámit se s fenoménem odpovědné spotřeby (EVP Propojený svět, spravedlivý svět), a nakonec vstoupit do různých rolí a v rámci simulační hry nabýt užitečné zkušenosti s různými formami občanské angažovanosti (EVP Zapoj se!)
Interaktivní přednášky pro střední školy
Velmi vítanou novinkou doufáme budou nové interaktivní přednášky pro střední školy. Ty jsou jedinečné a hodné pozornosti z několika důvodů, například některé z přednášek zpracovávají téma Environmentální výchovy z netradičního pohledu – zkoumají propojení přírody a umění, a to jak umění výtvarného, hudebního tak i literárního.
Veškeré interaktivní přednášky svá témata zpracovávají samozřejmě na metodické i odborné úrovni odpovídající středním školám a gymnáziím.
Volbou cílů reagují programy na očekávané vástupy vzdělávacích oborů, definovaných v RVP ZV a GV a jsou tvořeny dle modelu Evokace- Uvědomění si významu informací – Reflexe, vycházející z principu kritického myšlení a mozkově kompatibilního vzdělávání.
Doufáme, že si z bohaté a obsahově i metodicky kvalitní nabídky ekologických výukových programů vyberete i letos a těšíme se na vzájemnou spolupráci.
Ekologické výukové programy byly finančně podpořeny Ministerstvem životního prostředí a Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v rámci společného programu Národní síť EVVO, Magistrátem hlavního města Prahy a Městskou částí Praha 4
Daniel Zmátlo, koordinátor ekologických výukových programů, Ekocentrum Podhoubí, o.s.
Ekologické výukové programy v humanitních předmětech
Jednou z nejvýraznějších novinek nové nabídky jsou nové ekologické výukové programy (EVP), které jsou obsahově provázány se vzdělávacím oborem Výchova k občanství a průřezovými tématy Výchova demokratického občana a Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech.
Žáci druhého stupně tak mají možnost nahlédnout do problematiky čerpání surovinových zdrojů a vyzkoušet si stavbu města se zohledněním principů trvale udržitelného rozvoje (EVP Není TUR jako TUR), názorně demonstrovat na příkladu známých výrobků propojenost světa a seznámit se s fenoménem odpovědné spotřeby (EVP Propojený svět, spravedlivý svět), a nakonec vstoupit do různých rolí a v rámci simulační hry nabýt užitečné zkušenosti s různými formami občanské angažovanosti (EVP Zapoj se!)
Interaktivní přednášky pro střední školy
Velmi vítanou novinkou doufáme budou nové interaktivní přednášky pro střední školy. Ty jsou jedinečné a hodné pozornosti z několika důvodů, například některé z přednášek zpracovávají téma Environmentální výchovy z netradičního pohledu – zkoumají propojení přírody a umění, a to jak umění výtvarného, hudebního tak i literárního.
Veškeré interaktivní přednášky svá témata zpracovávají samozřejmě na metodické i odborné úrovni odpovídající středním školám a gymnáziím.
Volbou cílů reagují programy na očekávané vástupy vzdělávacích oborů, definovaných v RVP ZV a GV a jsou tvořeny dle modelu Evokace- Uvědomění si významu informací – Reflexe, vycházející z principu kritického myšlení a mozkově kompatibilního vzdělávání.
Doufáme, že si z bohaté a obsahově i metodicky kvalitní nabídky ekologických výukových programů vyberete i letos a těšíme se na vzájemnou spolupráci.
Ekologické výukové programy byly finančně podpořeny Ministerstvem životního prostředí a Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v rámci společného programu Národní síť EVVO, Magistrátem hlavního města Prahy a Městskou částí Praha 4
Daniel Zmátlo, koordinátor ekologických výukových programů, Ekocentrum Podhoubí, o.s.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk